Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1539 reacties
  • 20924 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1539 reacties

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN  gewoon replay

eerste 8 a 10 minuten mag je vooruit spoelen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah check. Dan moeten we daar ook even achteraan wat betreft RTL Z. En als ik verder had gekeken dan mijn neus lang was, dan had ik het ook kunnen opmerken ​@Arjan van B 😋 Gaan we eens bekijken of dat te fixen valt. 

Zie dat ze hgt nu veranderd hebben !

Maar ipv van 9 naar 10 te gaan zijn ze van 9 naar 8 gegaan 😅😅

Wil je verduidelijken wat je bedoelt? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Het zijn i.i.g. volgens mij geen datums die je bedoelt.

En waar ervaar je dit op? Een tv ontvanger? Zo ja, een Arris of een TV+.

De smart-tv app

De mobiele app

De website tv.kpn.com

In de gids staat Holland got talent voor vrijdag afl 8 nu en moet afl 10 zijn ! 

Serie opname stopt nu ! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Gaan we eens bekijken of dat te fixen valt. 

@Arjan van KPN, weten jullie denk ik wel, maar over de weergave van tv.kpn.com/tv-gids vind je een hoop details in: 

(Ook over de weergave als je vandaag naar vorige week kijkt, dus bij terugkijken naar dagen voordat de wintertijd gisteren inging. Dat lost zich vanzelf op natuurlijk omdat je maar een week terug kunt. Maar over 5 maanden begint dat feest weer opnieuw.)

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 27, 2025

Ik heb dit een tijdje geleden al in deze topic geplaatst, de series Death in Paradise en Beyond in Paradise, die allebei bij BBC NL te zien zijn, hebben kerstspecials. Het is lastig om te zien van welk jaar het is, omdat dit er niet bij staat in de EPG, bij Ziggo staat het wel in de EPG. En het wordt ook niet meegenomen met serie opname instelling en zal dus apart moeten worden ingesteld om op te nemen, bij Ziggo wordt het wel meegenomen met opnemen en hoeft het niet apart te worden ingesteld. Dit is het geval op maandag 3 november om 18:00 uur (Deel 1) en 19:00 uur (Deel 2) op BBC NL. 

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL 

daat ziggo meer afleveringen opneemt komt onder meer doordat ziggo een serie opname ondersteund met meerdere seizoenen. Kpn beperkt zich tot seizoen opname van 1 seizoen.

Dit is voor mij 1 van de grote minpunten van kpn

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@matthijs peters en ​@MiVoNL, voor opnemen vanaf eerste seizoen, zie:

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 28, 2025

Ik heb vanaf seizoen 5 de opnames ingesteld voor hele serie, nadat de optie is toegevoegd,  en dat werkt prima, hoef niet meer te checken als een nieuw seizoen begint. Maar in het geval van Death in Paradiso neemt ie de kerstspecials niet mee, die moet dan nog wel steeds apart worden ingesteld. Bij Ziggo hoeft dat niet, en is de info ook wat completer dan hier bij KPN. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@MiVoNL, die kerstspecial van maandag 3 november is uit 2021. Dat is helaas niet te zien in de gids, maar wel in de technische data die de gids ophaalt. En daar staat bij KPN geen seizoen bij, maar subtype “VOD” ofwel video on demand. 🤔

De uitzending van vanmiddag 17:45 uur is ook uit 2021, maar daar staat wel een seizoen bij (subtype “EPISODE”), zowel in de gids als in de technische data.

Misschien dat Ziggo dit ook geen seizoensuitzending vindt, maar gewoon een andere manier van opnemen heeft. (Een serie kan in één jaar trouwens best meerdere seizoenen hebben, en een seizoen kan ook over meerdere jaren verdeeld zijn. Dus Ziggo mag eigenlijk niet uitgaan van het jaartal, als dat is wat ze doen.)

Maar heb je misschien een screenshot of foto van de informatie die Ziggo laat zien? Want misschien is onderstaande gewoon fout in de aangeleverde EPG-data. Beide zijn programType: “Series”, maar hebben een ander contentSubtype:

Technische data tv.kpn.com: “Death in Paradise” 2021, VOD kerstspecial

Technische data tv.kpn.com: “Death in Paradise” 2021, seizoen 10, aflevering 1

Trouwens, Wikipedia noemt ook geen seizoen bij de kerstspecial.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 28, 2025

@MiVoNL 

daat ziggo meer afleveringen opneemt komt onder meer doordat ziggo een serie opname ondersteund met meerdere seizoenen. Kpn beperkt zich tot seizoen opname van 1 seizoen.

Dit is voor mij 1 van de grote minpunten van kpn

HAi ​@matthijs peters .

Op de TV+ ontvangers is dit nu een maand of 2 aangepast. Als je daar bijvoorbeeld gaat programmeren vanaf S3, als 1 en 2 al uitgezonden zijn, dan worden de seizoenen 4 en verder ook opgenomen. 

De aanpassing wil men ook doorvoeren voor de apps en de i-TV ontvangers. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@MiVoNL, begrijp ik goed dat je bij KPN beide delen van die ene kerstspecial ook apart van elkaar moest inplannen?

En elders

​Gebruik ziggogo.tv nog steeds voor controles  maar ben geen abonnee bij ziggo.

Dat kan ik natuurlijk ook. 🤓

Bij Ziggo zie ik in de technische data voor deel 1 van de kerstspecial een heel groot nummer bij seasonNumber: 16350000 (wat trouwens hetzelfde is als het eind van seriesId). En de aflevering 2021122601 begint daar met de datum 26 december 2021, dus duidelijk geen volgnummer dat begint bij 1:

Technische data ziggogo.tv: “Death in Paradise” seizoen 16350000 voor kerstspecial

In de Ziggo-data van deel 2 van de kerstspecial is de aflevering 2021122602, met hetzelfde seasonNumber. Dus bij Ziggo zal een serieopname van de special beide afleveringen opnemen. Bij KPN zie ik in de data voor deel 2 (19:00 uur) niet zo snel iets dat op de data van deel 1 (18:00 uur) lijkt.

En in de data bij de reguliere aflevering van vanmiddag 17:45 uur:

Technische data ziggogo.tv: “Death in Paradise” seizoen 10, aflevering 1

En hierboven is de seriesId niet hetzelfde voor de special en de reguliere aflevering. (Maar beide eindigen wel met 16350000. En de special bevat ook de leuke reeks 123456789. En in een deel van de data die ik hierboven niet laat zien, staat als jaartal 2022 waar KPN 2021 noemt.)

De parentSeriesId is wel hetzelfde.

Wordt deze special bij Ziggo ook opgenomen als er alleen een gewone serieopname gepland is? Dan gebruikt Ziggo denk ik de parentSeriesId.

Trouwens, Ziggo toont als afleveringstitel voor vandaag 17:45 uur “Pilot of the Airwaves”. KPN laat daar niks zien in de gids of de technische data:

Gids op tv.kpn.com: geen afleveringstitel

Bij het vorige seizoen was dat wel zo, zoals gisteren:

Gids op tv.kpn.com: wel afleveringstitel

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG 

Het grote probleem momenteel met de seizoen/serie opname is dat op tv.kpn.com gewoon de oude seizoen opname word ingepland  en op de box een serie opname.

Maar zowel in de tekst (in beide interfaces staat “serie opname inplannen”) als in de geplande opnames kun je niet eenduidig herkennen of er nu een seizoen of een serie opname loopt

Alleen als er in de komende week meerdere seizoenen bij een serie zijn (meeste kans op bbc first) dan zie je het effect terug in de geplande afleveringen

Maar nu is er dus grote verwarring over wat heb ik lopen

Zeker bij mij want ik gebruik heel vaak tv.kpn.com omdat die interface makkelijker te bedienen is dan de box

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooie uiteenzetting van jouw inzichten en bevindingen ​@Arjan van B. Ik ga eens navragen of het de bedoeling is dat de Kerstspecial van de Death in Paradise ook wordt meegenomen met de serieopname. Ik ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet bij het seizoen hoort, want de kerstspecial is uit 2021 en seizoen 10 komt uit 2011. 

En ik snap dat de browser jouw persoonlijke voorkeur heeft ​@matthijs peters. Het navigeren gaat ook wat makkelijker in de browser en als ik wat moet opzoeken in de gids gebruik ik het ook altijd. Alleen het nadeel is, zoals je zegt, dat serieopname over meerdere seizoenen nog niet mogelijk is via de browser. Maar dat wordt zeker weten in de toekomst nog wel aangepast, maar wanneer dat is heb ik nog geen informatie over. Stap voor stap. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN Gaat niet alleen over dat tv.kpn.com serie opname ook moet ondersteunen  maar ik als eind gebruiker moet op 1 of andere manier kunnen zien wat voor opnames ik nu heb lopen !

Seizoen of Serie

Alternatief is dat kpn alle seizoen opnames converteert naar serie opname

Anders blijft het 1 grote verwarring

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 28, 2025

In tv.kpn.com programmeer je inderdaad nog 1 seizoen. ​@matthijs peters 

Ik gebruikte meestal m'n mobiel, maar daar is het ook nog niet aangepast. 

Sinds het ingevoerd is op, vooralsnog, alleen de TV+ boxen ben ik direct daarop m'n series gaan instellen. 

Ik zie overigens nauwelijks verschil in de gids op TV+ box en tv.kpn.com. Behalve dat die laatste met muis/touchpad gebruikt wordt.

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG  kunt makkelijker de interface bedienen met muis dan via de afstandbediening

of verschillende onderdelen in verschillende tabs

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • October 28, 2025

Voor vrijdag 31 okt staat hgt

afl 9 maar dat moet 10 zijn ! Nu neemt tie m niet op nl 

Hopelijk word t nog aangepast

@Zeer geergerd ,

Als ik het goed zeg zou 31 oktober wel gewoon aflevering 9 moeten zijn en is 7 november aflevering 10 (de finale). Helaas heeft aflevering 8 van 24-10 bij ons in de gids gestaan als aflevering 9 waardoor de aflevering van komende vrijdag genegeerd wordt voor het serieopnemen (want het systeem denkt dat het een herhaling is). 

Omdat we dit met terugwerkende kracht niet aan kunnen passen heb ik net de aflevering "hernummerd” naar 1009. Hierdoor is de aflevering weer uniek en zal hij aan de serieopname toegevoegd moeten worden. Niet de mooiste oplossing (of gewenst), maar het helpt wel. 

Dank voor het melden. (en we houden het nog even in de gaten natuurlijk).

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • October 28, 2025

@matthijs peters ,

In deze uitzending zit 'Part 2’ ook en hierdoor is de runtime inderdaad afwijkend. Wanneer ik verder kijk in de EPG zie ik dat de eerstvolgende uitzending van deze serie aflevering 3 is (dus technisch gezien lijkt aflevering 2 te ontbreken). 

Het verzoek ligt bij Paramount om dit anders aan te leveren, zodat dit beter oogt. Als ze het aanpassen ziet het er misschien beter uit. Wanneer ze dat niet doen blijft de volledige serie gewoon beschikbaar.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • October 28, 2025

En weer een programma dat niet in de EPG staat. 192 TV, zaterdag 1 november om 16:00 uur, De Nationale zaterdagmiddag gebeurtenis.  

@MiVoNL ,

Als ik het goed zeg staat het er nu goed in.

Uhhh... ik raak nu toch wel erg gefrustreerd door die EPG, ik kan op de Arris VIP2952 maar 1 seizoen inplannen> maar als jullie lopende seizoenen dan zomaar foutief wijzigen, stopt mijn serie opname.

Ik heb het verleden week al gemeld over een andere serie, en nu gaat het weer mis op sbs 6> alweer afleveringen gemist van "Waar is mijn erfenis" omdat er dus ineens seizoen 2 ipv het lopende seizoen 3 in de EPG staat ☹️.

Ik dacht dat het gestopt was, heb momenteel heel weinig tijd om tv te kijken, maar mijn opname pakket> heb ik zo dus voor "Jan met de korte achternaam", want ik kom er steeds te laat achter dat het a/d kpn ligt of lag!?

Hou mijn hart vast voor series die ik echt heel belangrijk vind, ik heb geen tijd om lineair tv te kijken en dat heb ik sinds mijn jeugd ook nooit meer gedaan, daarvoor heb ik toch een opname pakket> waardoor is deze ellende steeds; dat jullie lopende seizoenen foutief in de gids zetten cq wijzigen, waardoor ik opnames mis en te laat ontdek om nog terug te kijken> àls dat al kan en dan kan ik niet ook doorspoelen bij reclames, dus dat kost me nog meer tijd om wat tv te kijken.

Ik hoop toch echt dat er eens wat serieuzer naar deze EPG "bagger" wordt gekeken!

@Zeer geergerd ,

Als ik het goed zeg zou 31 oktober wel gewoon aflevering 9 moeten zijn en is 7 november aflevering 10 (de finale). Helaas heeft aflevering 8 van 24-10 bij ons in de gids gestaan als aflevering 9 waardoor de aflevering van komende vrijdag genegeerd wordt voor het serieopnemen (want het systeem denkt dat het een herhaling is). 

Omdat we dit met terugwerkende kracht niet aan kunnen passen heb ik net de aflevering "hernummerd” naar 1009. Hierdoor is de aflevering weer uniek en zal hij aan de serieopname toegevoegd moeten worden. Niet de mooiste oplossing (of gewenst), maar het helpt wel. 

Staat nog steeds niet in mn lijst ! 

Dus weet niet wat er mis gaat !

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Ik ben het wel met je eens dat het eigenlijk niet bij het seizoen hoort

Daar heb ik geen mening over, ​@Arjan van KPN! En dan nog moeten de twee delen van de kerstspecial wel met één opname gepland kunnen worden, vind ik. (Maar ik weet niet of dat nu wel of niet gebeurt.)

want de kerstspecial is uit 2021 en seizoen 10 komt uit 2011.

Seizoen 10 komt ook uit 2021.

Forum|alt.badge.img+5

onduidelijke titel

schakelen is dus knvb beker

nb staat ook zo op espn bij kpn

zie ziggo

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 29, 2025

Father Brown, seizoen 9, BBC NL, maandag tot en met vrijdag 16:00 en 16:55.

Niet als serie te programmeren; keuze komt niet. Pakt volgende afleveringen ook niet. Moest ze net stuk voor stuk instellen. 

Als test annuleren gedaan bij een aflevering. Dan heeft ie nota bene het lef om te vragen of ik de serie wil annuleren. Terwijl ik 'm niet als serie kon programmeren. 

En daardoor al afleveringen heb gemist. Terwijl ik in de veronderstelling was vanaf seizoen 2 'alles' op te nemen nu via de DIW7022. 

Het gaat nog niet helemaal goed met alle series/seizoenen helaas.

Seizoen 10, vanaf volgende week, dito. Niet automatisch ingepland. En alleen per aflevering in te stellen. 

Verder stond Planet earth, npo 2, 17:10, verkeert in de gids.

Want het was dus Planet Earth II. Seizoen 2 dus. En er stond ook nog eens foutief S1 in de tekst.

Kom er net achter. Helaas dus onterecht gewist zonder te kijken. "Want de BRD stond toch al in de kast". Tja, zonde.

NB dit was ook zo fout bij de oranje buurman. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • October 29, 2025

@Zeer geergerd ,

Staat nog steeds niet in mn lijst ! 

Dus weet niet wat er mis gaat !

Inmiddels wel ​@Zeer geergerd ? 

Het moment dat ik op de knop drukte plaatste ik ook het bericht. Het kan dan nog even duren voordat deze wijziging op alle systemen doorgekomen is (en overal uit de cache is verdwenen). Zelf zie ik het namelijk wel aangepast, dus als het bij jou nu nog steeds niet het geval is moeten we er even induiken waarom dat gebeurd.