Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1624 reacties
  • 22185 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1624 reacties

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Alpha 00, zondag 1 februari om 20:15 uur op NPO 3. Seizoen en aflevering nummer ontbreekt, geen serie opname mogelijk. 

Forum|alt.badge.img+2

zondag 1 februari  bbc nl  vanaf 06:00 ALLE series zonder serie nr/afl nr en dus ook geen serie opname

geen controle hiervoor blijkbaar

NB ook bij ziggo dus komt via de epg leverancier

Er is hier meer aan de hand; volgens BBCBenelux.com. begint “Darby and Joan” eerder. “The Change” en “van der Valk” staan niet in het schema.

Zondag 1 februari npo 3 Alpha 00 20:15 staat niet als seizoen 1 aflevering 3 aangekondigd, waardoor het niet wordt meegenomen in ‘plan serie opname’.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

voor de bbc nl ellende zie De TV gids van zo 1 feb voor BBC NL - TVgids.nl

of https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland?country=NL&date=2026-02-01#dayview

Dus hoe kan jullie epg leverancier er  zo compleet naast zitten ?

En dit was allemaal te vermijden met geautomatiseerde controles

• Topper
  • January 26, 2026

ondag 18 juni 17.00, BBC-nl, Murdoch Mysteries geen seizoens of aflevering nummer, 
eerder overige gegevens van mijn tv-box al doorgegeven.

week later exact hetzelfde probleem, weer op BBC-NL: 

zondag 1 februari opnieuw geen seizoens of aflevering nummer van Murdoch Mysteries 17.00, 

een terugkerend probleem, waardoor serie-opnames niet mogelijk zijn. 

Graag een blijvende oplossing voor dit probleem!

Sisterwives op toch as woensdag verkeerde seizoen en afl nummer ! 

Alpha oo zondag npo3 geen afl nummer ! 

2/2 op star 9.00 kardashians losse afl of begin van s3 ???

En gaat tegenwoordig wel heel veel mis in de gids !!!!

Admin: verplaatst naar verzameltopic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Zeer geergerd we hebben je reacties even samengevoegd met dit topic. Als er iets niet klopt in de gids kun je dat het beste hier plaatsen, dan nemen we t meteen mee!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Bij KPN zijn ze blijkbaar alweer vergeten wat ze zelf in het openingsbericht van deze topic hebben gezet. De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis op 192tv, zaterdag 24 januari om 16:00 uur, staat niet in de EPG.  Ik dacht dat ze hier extra op zouden letten. 

We zijn het niet vergeten, maar misschien waren we vorige week net iets minder scherp. Laatst hebben we het er nog over gehad of het uit het openingsbericht kon, maar toen concludeerden we nog dat het niet goed ging. Dus we zitten er nog (bijna) elke week bovenop. 

[Afbeelding The Sandhamn Murders - Madeleine]

afl 83 ???

ik zou echt eens gaan nadenken over geautomatiseerde kwaliteit controles

Het is wat apart dat hier aflevering 83 van is gemaakt, maar dat heeft er grotendeels mee te maken dat het deel 1 en deel 2 samen zijn. Op deze manier kunnen we garanderen dat het goed gaat met de serieopname. Nikki and Evelina is nu aflevering 84 geworden. 

Sisterwives  as woensdag ! Verkeerd seizoen en aflnr ! Blijft zo doorgaan!

En is Kardashians op star volgende week maandag enkele of begin van s3 ???

Geen s en afl nr nl

Dat voor komende woensdag Sisterwives S16A13 op de planning staat komt echt van TLC af. Zij hebben dit zelf ook op hun Benelux website zo gepubliceerd. 

Je bent mooi op tijd erbij voor de aflevering van The Kardashians op 2 februari. Dit is zeer waarschijnlijk een special en de seizoensafsluiter van seizoen 2. We gaan 'm proberen te koppelen aan de serieopname voor seizoen 2. 

Voor Deva, Kalki 2898 AD en ALPHA 00 zijn tickets aangemaakt. Ook voor het ontbreken van seizoens- en afleveringsnummers op BBC NL. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

En hoe zit het met de avondprogrammering die totaal niet klopt op bbc.nl op 1 feb ?

En mogelijk is die hele dag wel fout maar dat mogen jullie zelf controleren

zie count of monte cristo

Forum|alt.badge.img+5

bbc first 2 feb

en kijk naar vorige week maandag

avond klopt ook niet

dus nu al 2 dagen met onzin voor bbc first

en tvgids.nl heeft het wel goed staan

De TV gids van ma 2 feb voor BBC NL - TVgids.nl

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

nieuwe serie my kitchen rules die vorige week vrijdag begon

Niet echt geloofwaardig

dus vandaag is afl 3 en de rest van de week is ook verkeerd genummerd

en die van vandaag word niet opgenomen door de serie opname

en ook dit is met geautomatiseerde controles te vermijden

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

en nog meer fouten met my kitchen rules

dus de serie opname neemt niet op op dinsdag (vandaag) en vrijdag

en zie 

My kitchen rules Australië (Amusement) kijken - TVgids.nl

dus wederom de vraag waarom kan tvgids.nl het wel en jullie epg leverancier het niet (want ziggo maakt dezelde fout)

denk aan deze automatiserings wijsheid: garbage in garbage out

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We zijn ermee bezig ​@matthijs peters! Het is helaas niet binnen een paar uurtjes opgelost. Hetzelfde geldt voor de BBC NL problematiek wat betreft onjuiste programmering en missende afleveringsnummers. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

bbc nl is volgens mij opgelost mijn serie opnames hebben weer een planning

En ik kan het voor vanavond zelf wel oplossen maar dat zal niet gelden voor alle kpn klanten gok ik

En de echte vraag blijft waarom word dit niet pro actief opgelost ipv reactef ?

Want zowel de fouten met bbc nl als die met my kitchen rules waren vermijdbaar en dus zowel jullie epg leverancier als ook kpn hebben gefaald. 

Forum|alt.badge.img+5

vrijdag en woensdag 4-2 worden niet opgenomen doordat er niets klopt van de aflevering nummers

29-1 is dus afl 5

30-1 is dus afl 6

2-2 is dus afl 7 

3-2 is dus afl 8

4-2 is dus afl 9

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dit is een klein hoofdpijndossiertje. Het blijkt namelijk dat Net5 sommige afleveringen opknipt in twee delen. Daardoor krijg je dus de opvolgende uitzendingen met hetzelfde afleveringsnummer. We zijn in gesprek met de leverancier om de data die aangeleverd wordt veranderingen in aan te laten brengen, zodat de volgorde logischer wordt. En ook zo dat serieopname mogelijk is/wordt. Voor nu is nog even het advies om missende afleveringen in de serieopname los op te nemen. Het is work in progress en er zijn helaas geen garanties te geven dat het opgelost gaat worden. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

als ze aflevering opknippen zou er dan geen deel 1 en deel 2 moeten staan ?

en dan zou jullie +1000 truuk toeslaan

trouwens zie My Kitchen Rules (TV Series 2010– ) - Episode list - IMDb

alle afleveringen zijn mininmaal 1 uur en 10 minuten, sommige langer

en op net 5 zijn de afleveringen max 1 uur en 5 minuten (met reclame)

dus dan zouden alle afleveringen niet passen

Forum|alt.badge.img+5

blue lights s3 (de nieuwe) heeft alleen generieke serie omschrijving en geen aflevering omschrijving

Grace, Annie en Tommy beginnen hun carrière als politieagent in Belfast. Terwijl ze te maken krijgen met een verdeelde gemeenschap en gewelddadige bendes, ontdekken ze wie ze kunnen vertrouwen.

Ik baal ook echt van de afleveringen van "My kitchen rules" net 5> de afleveringen zijn in 2 delen en ik kan het zo niet opnemen.

Is er geen mogelijkheid om de afleveringen 1a en 1b of wat dan ook te maken> nu mis je steeds 1 aflevering en er is al een week voorbij, als ik "los" de afleveringen opneem, gaat het ook fout> staat doodleuk dat het programma niet werd uitgezonden en dàt is wel degelijk fout van kpn, al wil ik bij wijze van spreken 10 x keer dezelfde aflevering op wil nemen, moet dat kunnen vind ik, maar dat gaat dus niet> omdat de aflevering al is opgenomen (bv afl. 2), wordt er nonsens vertoont als ik dezelfde aflevering opnieuw in plan; zoals "is niet uitgezonden", fout!

Zoek aub snel een (andere) oplossing, zo heeft het geen zin om verder op te nemen; omdat je de serie niet geheel kunt bekijken, en dan hoeft het voor mij al niet meer 😔.

Dank U 👏.

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 30, 2026

Om welke zender gaat het? VRT1

Om welk programma gaat het? Blokken 

Wat zijn de datum en tijd van de uitzending? Elke werkdag zowel pm 12.30 (herhaling van een eerder seizoen) en 18.30.(nieuwe aflevering) 

Welke tv-ontvanger heb je? TV+

Zie je hetzelfde als je de gids bekijkt via tv.kpn.com of de TV+ app? Alle 2 de afleveringen hebben bij KPN het zelfde seizoen gekregen terwijl dit niet klopt 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 30, 2026

Om welke zender gaat het? VRT1

Om welk programma gaat het? Blokken 

Wat zijn de datum en tijd van de uitzending? Elke werkdag zowel pm 12.30 (herhaling van een eerder seizoen) en 18.30.(nieuwe aflevering) 

Welke tv-ontvanger heb je? TV+

Zie je hetzelfde als je de gids bekijkt via tv.kpn.com of de TV+ app? Alle 2 de afleveringen hebben bij KPN het zelfde seizoen gekregen terwijl dit niet klopt 

Dit vraagstuk is afgelopen December ook al eens voorbij gekomen. De informatie over dit programma voor wat betreft de seizoensindeling en bijhorende afleveringen is summier. Op de website van de VRT zelf staat dat het maar 1 seizoen is:

Uit andere bronnen zie ik dat een seizoen loopt van September t/m Juni (dus bv 2024/2025 en 2025/2026). Dit zou neerkomen op ongeveer 200/220 afleveringen per seizoen en dan is de huidige programmering van de 2 afleveringen op de VRT daadwerkelijk binnen het seizoen.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 30, 2026

Ik baal ook echt van de afleveringen van "My kitchen rules" net 5> de afleveringen zijn in 2 delen en ik kan het zo niet opnemen.

Is er geen mogelijkheid om de afleveringen 1a en 1b of wat dan ook te maken> nu mis je steeds 1 aflevering en er is al een week voorbij, als ik "los" de afleveringen opneem, gaat het ook fout> staat doodleuk dat het programma niet werd uitgezonden en dàt is wel degelijk fout van kpn, al wil ik bij wijze van spreken 10 x keer dezelfde aflevering op wil nemen, moet dat kunnen vind ik, maar dat gaat dus niet> omdat de aflevering al is opgenomen (bv afl. 2), wordt er nonsens vertoont als ik dezelfde aflevering opnieuw in plan; zoals "is niet uitgezonden", fout!

Zoek aub snel een (andere) oplossing, zo heeft het geen zin om verder op te nemen; omdat je de serie niet geheel kunt bekijken, en dan hoeft het voor mij al niet meer 😔.

Dank U 👏.

Helaas is het niet zo dat alle afleveringen opgeknipt worden in een deel1 en een deel 2 en daarom staan ook niet alle afleveringen dubbel in de gids. We werken er hard aan om de juiste informatie vanuit Net5 beschikbaar te krijgen en de nummering in lijn te brengen met wat ervan gemaakt is. Het gaat hier dan ook niet alleen over afleveringsnummers, maar ook over o.a. de omschrijving per afvlevering, een passend plaatje erbij, enz. We zijn er hard mee bezig.

Dat de losse afleveringen opnemen niet werkt verbaasd me. Dit gebeurd (onder water) namelijk op totaal andere informatie dan die gebruikt wordt bij serieopnemen en zou altijd moeten werken. Dus als je dan 10x dezelfde aflevering op zou willen nemen moet dat altijd lukken. Ik heb nu zelf de afleveringen los gepland en kan dit maandag verder onderzoeken.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • January 30, 2026

blue lights s3 (de nieuwe) heeft alleen generieke serie omschrijving en geen aflevering omschrijving

Grace, Annie en Tommy beginnen hun carrière als politieagent in Belfast. Terwijl ze te maken krijgen met een verdeelde gemeenschap en gewelddadige bendes, ontdekken ze wie ze kunnen vertrouwen.

Doorgegeven om aan te vullen.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan  ​@LoveCatsOnly 

my kitchen rules vanavond (vrijdag)

deze foutmelding was met tv.kpn.com. op de settop box kreeg ik een andere foutmelding

ik moest de serie opname annuleren

en daarna kon ik de losse opname inplannen