Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1668 reacties
  • 22668 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1668 reacties

Forum|alt.badge.img+5

bbc vs comedy central voor dezelfde aflevering

ik gok dat het verschil in afl nr komt doordat de nieuwsjaar aflevering op bbc niet als onderdeel van de serie werd gezien en bij comedy central wel

De aflevering op comedy central is dus

en ik gok dat die op vrijdag 30-1 op bbc is uitgezonden dus dan klopt omschrijving niet bij die van de bbc maar dat komt dus door afl nr maar de omschijving voor afl17/18 klopt wel want dat word aangekondigd bij afl 17 op comedy central

Forum|alt.badge.img+5

afleveringen met generieke serie omschrijving

afl 4 had wel specifieke aflevering omschrijving

afleveringen hiervoor hadden wel eigen omschrijving

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 4, 2026

bbc vs comedy central voor dezelfde aflevering

ik gok dat het verschil in afl nr komt doordat de nieuwsjaar aflevering op bbc niet als onderdeel van de serie werd gezien en bij comedy central wel

De aflevering op comedy central is dus

en ik gok dat die op vrijdag 30-1 op bbc is uitgezonden dus dan klopt omschrijving niet bij die van de bbc maar dat komt dus door afl nr maar de omschijving voor afl17/18 klopt wel want dat word aangekondigd bij afl 17 op comedy central

Volgens de gids op BBC website klopt serie + afl. nummering in de epg wel voor BBC, maar de omschrijving in de epg lijkt van de aflevering van de week ervoor, voor S33 A16 (Ik ga er wel vanuit dat de BBC het correct in hun gids heeft staan, ik heb die afl. niet zelf gezien.)

https://www.bbc.co.uk/schedules/p09v556b/2026/01/30

Ter vergelijking:

De omschrijving voor de BBC afl. van komende vrijdag lijkt dan wel weer correct in de epg: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2026

Waarom staan de journaals op de hele uren niet op die momenten in de gids? Npo 1.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 4, 2026

Waarom staan de journaals op de hele uren niet op die momenten in de gids? Npo 1.

Ik zie voor vandaag alleen het 13:00 uur journaal niet apart gespecificeerd en voor vrijdag het 20:00 uur journaal niet (deze laatste ivm openingsceremonie Olympische Spelen). De week erna is het wat minder overzichtelijk vanwege de Olympische Spelen, maar dan zijn de journaals op ‘NPO 2’

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 4, 2026

Iets vreemds met De Boogaartjes, vanavond , woensdag 4 februari op SBS 6 om 20:28. Via tv.kpn.com kan ik het niet instellen als serie opname, dan krijg ik deze melding: "Serie opname plannen mislukt (400-10004)" . Als ik het via DIW 7022 probeer dan lukt het wel. Dus waarom via tv.kpn.com niet en via DIW 7022 wel ? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2026

Inderdaad. Via tv.kpn.com alleen 'deze aflevering'.

Via de app (op mobiel) en ontvanger (ik neem aan ook i-TV) is "serie opnemen" wel mogelijk 

Forum|alt.badge.img+5

verandering van vandaag

volgens tvgids

tot 11:30 op net5
​​​​​

op rtl 8 daarvoor homeshopping

Hermanqwerty
Helper

De Kerstspecial 2025 wordt in 2-en op gesplitst zoals de omschrijving laat zien. 
Echter niet voorzien van serie- en afleveringnummer, dus er is geen serie-opname te maken helaas.

Hermanqwerty
Helper

Die omschrijving is trouwens wel erg algemeen (past beter bij seizoen 1 aflevering 1)

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 5, 2026

De aflevering van my kitchen rules van gisteren is niet opgenomen. Ik had tijdens het programma nog op rec gedrukt, maar kreeg een foutmelding (kbx-apk-3017). In de app kon ik alleen kiezen voor verwijder opname, maar er was niks om te verwijderen. Hij stond ook niet bij actieve opname.

Ook zie ik dat de aflevering van komende maandag 9 feb ontbreekt in de geplande opnames.

Zag al eerder een post over dit programma, maar het gaat dus nog steeds niet goed. Nummering lijkt niet te kloppen, vrijdag 6 feb is aflevering 8, maar maandag 9 feb is ook afle 8 volgens de programmagids.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De omschrijvingen voor de afleveringen van Return in Paradise en Art Detectives zijn aangepast! Dat zou nu weer moeten kloppen. 

Iets vreemds met De Boogaartjes, vanavond , woensdag 4 februari op SBS 6 om 20:28. Via tv.kpn.com kan ik het niet instellen als serie opname, dan krijg ik deze melding: "Serie opname plannen mislukt (400-10004)" . Als ik het via DIW 7022 probeer dan lukt het wel. Dus waarom via tv.kpn.com niet en via DIW 7022 wel ? 

Dit betrof een kleine storing gisteravond wat speelde op tv.kpn.com. Vanochtend rond 11 uur is het weer opgelost. 

The Madame Blanc Mysteries is doorgegeven. Gaan we even naar kijken. Ook controleren we of er aanpassingen nodig zijn bij The Graham Norton Show op BBC One of Comedy Central. 

De aflevering van my kitchen rules van gisteren is niet opgenomen. Ik had tijdens het programma nog op rec gedrukt, maar kreeg een foutmelding (kbx-apk-3017). In de app kon ik alleen kiezen voor verwijder opname, maar er was niks om te verwijderen. Hij stond ook niet bij actieve opname.

Ook zie ik dat de aflevering van komende maandag 9 feb ontbreekt in de geplande opnames.

Zag al eerder een post over dit programma, maar het gaat dus nog steeds niet goed. Nummering lijkt niet te kloppen, vrijdag 6 feb is aflevering 8, maar maandag 9 feb is ook afle 8 volgens de programmagids.

Dat gisteravond de opname niet lukte, zal denk ik te maken hebben gehad met de storing die ik hierboven noemde. Excuses daarvoor. De opmerkingen over de nummering ben ik met je eens en moeten we even onderzoeken. Dat zal ook de reden zijn dat de serieopname nu niet goed gaat. 

Forum|alt.badge.img+5

en zie De TV gids van overmorgen voor SBS9, ESPN, EUROSPORT1 - TVgids.nl

zie deze fout niet bij ziggo dus is dit een intern probleem van kpn ?

net zoals rtl 8 en net 5 vandaag ?

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

op andere dagen is het 3,5 uur

zie De TV gids van do 12 feb voor ZDF - TVgids.nl

Hermanqwerty
Helper

Volgens NPOstart moet dit aflevering 2 zijn.

Serie opname gaat zo fout op 20 februari vrees ik.

Forum|alt.badge.img+5

mooi voorbeeld voor gat in serie geautomatiseerde kwaliteit controle

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Ik weet niet of dit onder “de tv-gids” valt. En waarschijnlijk geen probleem. Maar voor het geval het belangrijk is, op tv.kpn.com/start/bladeren/films-op-tv (en de startpagina op die website) zie ik een film twee keer genoemd, als ik niet ben ingelogd:

Gods op tv.kpn.com: dezelfde film twee keer, waarvan een zonder zenderlogo

Dit blijft zo als ik daarna inlog, maar de pagina niet ververs. Als ik al was ingelogd (of de pagina na inloggen wel opnieuw geladen heb), dan zie ik alleen de tweede.

De eerste, zonder zenderlogo, verwijst naar 1004093309.1/mission-impossible-iii. De tweede is voor Paramount Network, en verwijst naar 1004093562.1/mission-impossible-iii.

Die tweede, dus die met het Paramount-logo, ga ik na aanklikken van de tegel meteen kijken als ik ben ingelogd. Of geeft anders knoppen voor “Inloggen” en “Opnemen” als ik niet ben ingelogd. Prima dus.

Die eerste, dus zonder zenderlogo, geeft als ik niet ben ingelogd alleen “Opnemen”. En als ik wel ben aangemeld, dan geeft klikken op de betreffende tegel (alleen zichtbaar als ik na inloggen de pagina niet opnieuw geladen heb) juist:

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (CAN'T ACCESS PROPERTY "METADATA", G IS UNDEFINED)

Klik ik als ik ben ingelogd niet op de tegel (voor direct afspelen) maar op het informatie-icoon bij die tegel, of op de link hierboven, dan krijg ik bij de details de knop “Zet aan in Mijn KPN”.

Het lijkt me sterk dat deze film toevallig op twee zenders op hetzelfde tijdstip is? En als dat toch zo is: waarom geen zenderlogo? En waarom ook al een verschil als ik niet ben ingelogd, waarbij de website niet kan weten of de zender in het pakket zit of niet? (Oh, ik zie nu dat dat bij, bijvoorbeeld, Film1 ook zo is.)

Ik kan de film zonder zenderlogo niet in de gids of in “Nu op TV” vinden, ook niet als ik niet ben ingelogd. De HTML laat voor het logo alt="Pilot SD 7" zien… 🤔

De versie zonder zenderlogo

Gids op tv.kpn.com: alleen “Opnemen” indien niet ingelogd

Gids op tv.kpn.com: keuze om onbekende zender aan te zetten indien wel ingelogd

De versie met Paramount-logo

Gids op tv.kpn.com: keuzes bij de Paramount-film indien niet ingelogd

Gids op tv.kpn.com: keuzes bij de Paramount-film indien wel ingelogd