Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1742 reacties
  • 23781 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1742 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

dus de pilot krijgt afl 30 ?  0 was misschien beter geweest

of s0 afl 1

Dat was wel wat logischer geweest, maar dat geeft weer mogelijke issues met serieopnames. Dus dit is dan het meest praktische om opnames niet in de war te schoppen. 

Ziggo Sports 2 is gelukkig alweer opgelost zie ik. 

Hebben je opnames nog steeds geen eigen afbeelding ​@matthijs peters? En speelt dit alleen op tv.kpn.com of ook op de tv-ontvanger?

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Het was een korte hik 10 minuten later waren de plaatjes wel goed

Settop box niet gechecked dus zag het alleen op tv.kpn.com

Maar dit verschijnsel heb ik vaker gezien ook op de settop box

Betekend volgens mij dat de client de server met data niet kan bereiken maar dat is een gok. 

Er gaat wel iets fout natuurlijk

Net zoals de settop box soms herstart en ik vermoed dat daar ook een data onbereikbaarheid mee verbonden is

Maar ik zou ook verwachten dat kpn logs op de settop box kan uitlezen op foutmeldingen

Forum|alt.badge.img+5

en weer een gekke vertaling van een aflevering omschrijving

imdb

en.wikipedia.org

kpn/ziggo

vooral de woorden “donker ras” vind ik heel apart. ziek type zou beter overeenkomen

Gaat in dit geval om blanke britse aristocraten die hun vertier in de sloppenwijken zoeken

en hier is de engelseomschrijving die “vertaald” is

Sorry ik geloof niet dat een persoon deze vertaling gedaan heeft.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 17, 2026

Studio Olimpico met Dionne de Graaff, vanavond dinsdag 17 februari, op NPO 1 start deze ongeveer om 21:15 uur, maar niet om 21:55 uur zoals nu in de EPG staat. Bij tvgids.nl staat het ook fout.  Opvallend is dat het op NOS teletekst pagina 201 ook fout staat, maar op 224 staat het goed. En ik heb het Dionne gisteravond zelf horen zeggen dat het zelfs om 21:10 uur al kan starten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ja, dat is een beetje een ongelukkige ‘vertaling’ ​@matthijs peters, maar ik denk dat we er nu geen tijd meer in moeten stoppen om het nog te gaan herstellen. Het programma zal over een dag al uit de gids verdwijnen namelijk. 

Studio Olimpico met Dionne de Graaff, vanavond dinsdag 17 februari, op NPO 1 start deze ongeveer om 21:15 uur, maar niet om 21:55 uur zoals nu in de EPG staat. Bij tvgids.nl staat het ook fout.  Opvallend is dat het op NOS teletekst pagina 201 ook fout staat, maar op 224 staat het goed. En ik heb het Dionne gisteravond zelf horen zeggen dat het zelfs om 21:10 uur al kan starten. 

Dit kunnen we nu helaas niet meer herstellen. Daar hebben we niet meer voldoende tijd voor, ook gezien dat niet elk uur de gids bijgewerkt wordt. Als je het wil opnemen, dan is het raadzaam om de uitzending ervoor ook op te nemen. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 17, 2026

Kleine aanvulling op ​@Arjan van KPN : Herstellen van deze (zo voelt het) google translate gaan we inderdaad niet doen, maar voor alle toekomstige uitzendingen gaan we het wel laten aanpassen.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan ​@Arjan van KPN 

Gaat me niet zo zeer om die ene aflevering maar dit is al de 2e die ik zie in 2 weken tijd

zie berenval van vorige week

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Serie opname werkt (bij mij) niet voor BBC 1 Silent Witness afl. S29 A5 di 17 feb 22:00 (vanavond) en S29 A6 wo 18 feb 22:00 (morgen). Ik kon deze afleveringen nog wel los inplannen in de mobiele app.

Serie ingepland vanaf eerste afl. huidige seizoen S29. (In de app dus nog enkel seizoen.)

Alle voorgaande afl. staan nog in de opnamelijst, als 1, 2, 3 en 6(!).
Afl. 7 & 8 van volgende week staan al wel automatisch ingepland.

Forum|alt.badge.img+5

dus vorige week was afl 4 en niet 6

zie ook https://www.imdb.com/title/tt0115355/episodes/?season=29&ref_=tt_eps_sn_29

dus kpn dit was te vermijden met kwalitatieve controles op afl nr.

gaat in serie, sprong van 3 naar 6

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gelukkig was je zo oplettend dat je nog losse opnames hebt in kunnen plannen ​@Wartywolfs. Het wordt ook wel lastig om de aflevering voor morgenavond aan te passen, want die heeft wel de correcte nummering begrijp ik. En als we nu de aflevering van vorige week gaan aanpassen, dan heeft dat weer een nadelig effect op die opname. Mooi dat het volgende week wel goed in de gids staat. Bedankt in ieder geval voor het signaal! 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • February 19, 2026

Bij TV538 is het ook een rommeltje met de aflevering nummers. Ik heb even een week Bas & Dylan opgenomen, maar er zit geen logica in en zelfs 2x een aflevering opgenomen op dezelfde tijd, zelfde dag.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

Serie opname werkt (bij mij) niet voor BBC 1 Silent Witness afl. S29 A5 di 17 feb 22:00 (vanavond) en S29 A6 wo 18 feb 22:00 (morgen). Ik kon deze afleveringen nog wel los inplannen in de mobiele app.

Serie ingepland vanaf eerste afl. huidige seizoen S29. (In de app dus nog enkel seizoen.)

Alle voorgaande afl. staan nog in de opnamelijst, als 1, 2, 3 en 6(!).

Nog merkwaardiger, de aflevering van dinsdag 17 feb wordt als A5 vermeld in de mobiele tv+ app en tv.kpn.com, maar op de Arris tv ontvanger staat ie als A3(!). Ra ra hoe kan dat?

(Mijn vermoeden: het lijkt er van buitenaf op dat minstens twee verschillende systemen worden gebruikt, een voor tv+ en website epg, en een ander voor opnemen en klassieke iTV ontvanger epg. Bij naderhand(?) aanpassen van het afleveringsnummer is het wel op het tv+/website systeem doorgevoerd, maar niet op het opnemen/iTV systeem. Dat zou ook kunnen verklaren waarom A5 niet automatisch werd opgenomen, omdat die onder water nog genummerd was als A3, net zoals die van maandag 9 feb.)

Opnamelijst op Arris.

Forum|alt.badge.img+5

weer een lange lijst vanaf zondag

Forum|alt.badge.img+5

seizoen 12, afleveringen van 1 uur en generieke serie omschrijving

seizoen 13, aflveringen van 30 minuten en specifieke aflevering omschrijving

seizoen 11, afleveringen van 30 minuten en specifieke aflevering omschrijving

tijdsverschillen apart maar komt overeen als je kijkt op Overtreders

generieke omschrijving bij seizoen 12 zou aangepast kunnen worden

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Bij TV538 is het ook een rommeltje met de aflevering nummers. Ik heb even een week Bas & Dylan opgenomen, maar er zit geen logica in en zelfs 2x een aflevering opgenomen op dezelfde tijd, zelfde dag.

Ja, daar zit geen logica in inderdaad. Vreemd. Trouwens voor de nieuwe week zie ik geen afleveringen van Bas en Dylan in de gids staan. Weet jij hoe dat komt? 

Nog merkwaardiger, de aflevering van dinsdag 17 feb wordt als A5 vermeld in de mobiele tv+ app en tv.kpn.com, maar op de Arris tv ontvanger staat ie als A3(!). Ra ra hoe kan dat?

(Mijn vermoeden: het lijkt er van buitenaf op dat minstens twee verschillende systemen worden gebruikt, een voor tv+ en website epg, en een ander voor opnemen en klassieke iTV ontvanger epg. Bij naderhand(?) aanpassen van het afleveringsnummer is het wel op het tv+/website systeem doorgevoerd, maar niet op het opnemen/iTV systeem. Dat zou ook kunnen verklaren waarom A5 niet automatisch werd opgenomen, omdat die onder water nog genummerd was als A3, net zoals die van maandag 9 feb.)

Het fijne weet ik er niet van ​@Wartywolfs, maar ik weet alleen dat de Linux tv-ontvangers een eigen TV platform hebben en TV+ ook. Hoe het er onder water allemaal uitziet, heb ik geen zicht op. Misschien dat ​@TijtheMan daar nog iets over kwijt wil. 

En we gaan eens kijken of de we omschrijvingen bij Overtreders nog aan kunnen passen ​@matthijs peters

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 20, 2026

@Wartywolfs,

Ja, er worden los van de platformen andere systemen gebruikt en de combinatie zorgt ervoor dat het er (op zijn zachtst gezegd) bijzonder uitziet. De onderliggende metadata (gidsinformatie) is voor alle systemen gelijk, maar hoe deze getoont wordt kan verschillen (door meerdere oorzaken).

De losse opname die je gepland hebt op dinsdag was geleverd met de onjuiste gegevens, precies de reden waarom hij niet aan de serie is toegevoegd. Aflevering 3 is al uitgezonden geweest, dus is het een herhaling (voor het systeem). Een losse opname wordt anders vastgelegd en dus wordt de bewuste aflevering opgenomen. Binnen de metadata is het serieID wel gelijk en dus wordt de losse aflevering toegevoegd aan je serieopname (maar met de vautieve afleveringsgegevens/titel). Op een later moment wordt de correcte metadata aangeleverd. Deze wordt alleen voor de klassieke iTV ontvanger niet bijgewerkt, omdat we daarmee de koppeling naar de betreffende opname stukmaken (liever een werkende opname met incorrecte gegevens, dan correcte gegevens zonder opname). Let wel, dit is van toepassing op gemaakte opnames, want wanneer je nu in de gids kijkt (op de klassieke ontvanger) zie je wel aflevering 5 staan. Voor de niet klassieke ontvangers kunnen we deze data wel tonen zonder de koppeling te slopen.

@matthijs peters,

De omschrijving van S12 en S13 (op Veronica en SBS6) zijn identiek (generiek) aan elkaar. Op de site die je aangeeft staat ook tegenstrijdige informatie voor wat betreft de seizoenen. Op de homepage staat seizoen 2026 en in de vragenlijst staat dat seizoen 12 tot heden loopt, dus waar SBS6 seizoen 13 vandaan haalt is me een raadsel. De specifieke omschrijvingen worden mondjesmaat geleverd en zijn voor deze seizoenen bij mijn beste weten nog niet beschikbaar. Zodra deze (door)geleverd worden zullen ze bijgewerkt worden, maar tot dan houden we het generiek.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • February 21, 2026

Ja, daar zit geen logica in inderdaad. Vreemd. Trouwens voor de nieuwe week zie ik geen afleveringen van Bas en Dylan in de gids staan. Weet jij hoe dat komt? 

Ik zie bij TVgids.nl en op NL Ziet dat Bas & Dylan volgende week 'De 538 Middagshow met Frank & Airen' overnemen tussen 16.00u. - 19.00u. Daarom zijn ze er niet op de normale tijd tussen 21.00u. - 00.00u.

In de TV Gids van KPN staat 'De Middagshow van Frank & Airen' er gewoon in. 

Ik denk dat daar het fout gaat.