Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1798 reacties
  • 24866 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1798 reacties

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

ik zag meerdere aanpassingen bij Graham norton op 9-3, alle aanpassingen werden opgenomen

was eerst

en nu is het

grappige is dat op bbc1 is het

Hermanqwerty
Helper

‘One-Hit Wonders at the BBC’ zou nu ook correct moeten staan. Aan gidsafbeeldingen voor Volume 3 wordt nog gewerkt. En er zal vast een hele goede reden zijn dat eerst Volume 3, daarna 2 en als laatste 1 wordt uitgezonden, maar voor mij is het een raadsel 😋

Door het geknutsel heb ik nu een niet te verwijderen grijze tegel bij mijn geplande opnames in de app, want eea was wel in te stellen als opname ondanks foute titel.

Gelukkig weet ik nu dat ik dan eerst het forum “fout in de gids” moet bekijken om te snappen wat er gebeurd kan zijn en dan op tv.kpn.com de tegel kan verwijderen. ☹️

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 7, 2026

Alle uitzending op 1 dag van Hart van Nederland s’morgens , ± 18u00 en van ± 22u40 hebben hetzelfde afleveringsnummer !

Wanneer je Hart van Nederland van ± 22u40 als serie op wil nemen plant hij voor de volgende die van 07u00 , niet die van 22u40 !

Ligt de oorzaak hiervan bij TALPA of het invullen van de EPG ?

Forum|alt.badge.img+5

word aangekondigd op film1 voor morgen en overmorgen staat er nog steeds

en bij ziggo niet

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

en graham norton show weer

afl van vanochtend was dus veranderd van 35 minuten naar 1 uur en 15 minuten

maar nu de rest van de week nog want die zijn allemaal 35 minuten, wat volgens mij niet kan

Forum|alt.badge.img+5

ghosts s5 comedy central

titel ontbreekt en alleen serie naam en daarom onterecht +1000 bij afl10

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Alle uitzending op 1 dag van Hart van Nederland s’morgens , ± 18u00 en van ± 22u40 hebben hetzelfde afleveringsnummer !

Wanneer je Hart van Nederland van ± 22u40 als serie op wil nemen plant hij voor de volgende die van 07u00 , niet die van 22u40 !

Ligt de oorzaak hiervan bij TALPA of het invullen van de EPG ?

Je hebt gelijk. Dat is raar. Daar kunnen we even aan de bel voor trekken bij onze gidsleverancier. Ik ga er vanuit dat dit rechtgezet kan worden. 

en graham norton show weer

afl van vanochtend was dus veranderd van 35 minuten naar 1 uur en 15 minuten

maar nu de rest van de week nog want die zijn allemaal 35 minuten, wat volgens mij niet kan

Ik zie verder geen afwijkingen ten opzichte van de gids van tvgids.nl. Kan de aflevering van gisteren niet een dubbele aflevering zijn geweest? Dat lijkt me waarschijnlijker.

En naar Ghosts moeten we ook even naar gaan kijken inderdaad.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN heb je wel goed gekeken ?

dus de afleveringen van maandag en dinsdag zijn op het laatste moment veranderd van 35 minuten naar 1 uur en meer en vanaf woernsdag staat die onzin van 35 minuten er.

en zie imdb

49  minuten (zonder reclame) 

Forum|alt.badge.img+5

Geen idee of het verschil in gedrag tussen tv.kpn.com en de set top box nog bestaat

Maar ja dat is ook niet te controleren want wij als klant kunnen het verschil tussen een seizoen en serie opname niet zien.

Voor de duidelijkheid kpn kende alleen een seizoen opname en geen serie opname, dit is ongeveer 6 maanden geleden veranderd maar alleen op de settop box. Als je een serie opname inplande op tv.kpn.com dan was (en is ??) het nog steeds een seizoen opname. 

En dan nu wat ik zie in gedrag. Al maanden lang worden alle oude afleveringen van Murdoch mysteries opgenomen en ook deze week maar de nieuwe serie S19 word dus niet opgenomen.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN ​@TijtheMan 

en nog eens over graham norton show

dus weer op het laatste moment veranderd van 35 minuten naar 1 uur

maar de 2 volgende dagen niet

Wat ook apart is deze week word dus herhaald van maandag t/m vrijdag en dan stopt het 

Volgende week niets van graham norton

Maar ja het begon ook met afl 6 dus misschien is comedy central gewoon heel apart bezig

Maar ik zou het toch maar eens navragen bij hun

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 11, 2026

Ghosts : Melding gemaakt om de afleveringstitels toe te voegen. Het gebrek hieraan is overigens niet de oorzaak van de +1000. Achtergrond hiervan is de fix voor afleveringen in meerdere delen. Normaliter worden dergelijke afleveringen met hetzelfde afleveringsnummer aangeleverd. In dat geval met de aanduiding Part 1, Part 2, enz zal het afleveringsnummer met 1000 opgehoogd worden om ze uniek te maken en toe te kunnen voegen aan de serieopname. In deze zijn de afleveringen doorgenummerd, maar horen aflevering 9 en 10 bij elkaar en zijn dan ook aangeleverd met Part 1 / 2. Hierdoor is aflevering 10 1010 geworden. Ja, staat vreemd. Ja, werkt wel. Nee, passen we niet aan.

Hart van Nederland : Deze staat inderdaad met foutieve informatie in de gids. Ticket aangemaakt om te laten herstellen.

The Graham Norton Show : Deze staan er als een soort placeholder in en worden pas op het laatste moment definitief gemaakt. Daarbij wordt dan ook pas de runtime aangepast en is de werkwijze van Comedy Central. Er schuift dus nog wel meer op dat moment.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

aangaande graham norton, hebben jullie nagevraag of het klopt dat er na  vrijdag geen herhalingen meer zijn ?

En deze “werkwijze” was er geen enkele keer op de maandag avond (24 weken lang)

Forum|alt.badge.img+5

en weer een probleem met serie opname

Tracker S2  op star channel werd niet opgenomen, moest opnieuw inplannen

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 12, 2026

@TijtheMan 

aangaande graham norton, hebben jullie nagevraag of het klopt dat er na  vrijdag geen herhalingen meer zijn ?

En deze “werkwijze” was er geen enkele keer op de maandag avond (24 weken lang)

info@comedycentral.nl 

Geen idee of je hier antwoord krijgt op de vragen, maar het is even snel het enige contactpunt wat ik kan vinden op www.comedycentral.nl

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 12, 2026

@lenb,

‘Hart van Nederland’ heeft een update gekregen en staat (als ik het goed zeg) nu weer correct in de gids.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 12, 2026

Geen fout , wel een vraag over ;

Maar waar komen al die fouten in de EPG vandaan , is dat de aanbieder van de programma’s , de zender die het programma uitzenden , maken of inplannen of ligt de oorzaak toch bij de KPN die de EPG verzorgt ?

Een jaar lang per dag al zoveel kijkers en reageerders hebben ben ik benieuwd wat de cijfers zullen zijn als de mensen die niet op deze site zitten daar bij optel !

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Ik gebruik de gids elke dag, en ik zie eigenlijk maar zelden een fout, ​@lenb. Bij CNN werd deze week zelfs de Amerikaanse zomertijd meegenomen!

De meeste problemen komen volgens mij voor bij zenders die veel series in bulk uitzenden, en dan ook nog allerlei series door elkaar.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 12, 2026

Ik gebruik de gids elke dag, en ik zie eigenlijk maar zelden een fout, ​@lenb. Bij CNN werd deze week zelfs de Amerikaanse zomertijd meegenomen!

De meeste problemen komen volgens mij voor bij zenders die veel series in bulk uitzenden, en dan ook nog allerlei series door elkaar.

Als je moet letten al die [fouten] in bulk-series  Ratonesque kom je niet meer aan slapen toe , het gaat puur om de werking van de EPG en als ik jouw reactie zo lees mag ke echt in je handen knijpen.

Zomaar een paar dingen van de ? aantal waa ik regelmatig mee te maken heb ;

Veel kijkplezier gewenst.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Bij 192 TV is de programmering helemaal niet van belang, die clips worden volledig willekeurig uitgezonden. Met uitzondering van de Nationale Zatermiddaggebeurtenis misschien (bestaat die nog?)

Dat 'geen beeld en geluid' lijkt mij geen gidsissue (heb ik ook weleens)  even de terugtoets gebruiken, geluid/beeld is weer terug, ​@lenb.

Verder zie ik BBC NL, zie mijn reactie hierboven.

Ik heb het weleens eerder gezegd, het is zeker niet vrij van fouten, kan ook niet met zo'n enorm aanbod, maar voor de gemiddelde gebruiker werkt het prima.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Geen fout , wel een vraag over ;

Maar waar komen al die fouten in de EPG vandaan , is dat de aanbieder van de programma’s , de zender die het programma uitzenden , maken of inplannen of ligt de oorzaak toch bij de KPN die de EPG verzorgt ?

Een jaar lang per dag al zoveel kijkers en reageerders hebben ben ik benieuwd wat de cijfers zullen zijn als de mensen die niet op deze site zitten daar bij optel !

Het is een relatief populair topic inderdaad, maar dat kan ook komen omdat er enkele fanatieke users zijn die veel melden. Mensen vinden dat interessant en volgen dat graag. 

Ik zou wel willen zeggen dat 98% van de gids helemaal goed gaat, maar er zijn enkele zenders die wat meer aandacht vragen. Dat komt doordat ze bijvoorbeeld afleveringen opknippen en de info van IMDB dan niet meer klopt. Deze gidsinformatie wordt aangeleverd door een gidsleverancier en wij vullen daar onze gids/EPG dan weer mee. Ons tv platform moet deze informatie dan weer interpreteren en bepaalt bijvoorbeeld welke afleveringen aan elkaar gelinkt zijn voor een serieopname. 

De gidsleverancier krijgt natuurlijk weer de informatie van de zenders en vullen daar hun data mee die ze doorsturen naar ons. Zo zijn er vele schakels betrokken bij dit proces en kan er op vele momenten een foutje ontstaan in deze keten. Eigenlijk gaat het verrassend genoeg juist vaak heel goed kun je wel misschien wel zeggen. Maar daar zijn we niet tevreden mee en we werken eraan om de gids voor 100% te laten kloppen. Daar lopen de nodige gesprekken voor met de gidsleverancier en ook zorgen we ervoor dat ons tv-platform zo optimaal mogelijk werkt. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

En de informatie van de IMBD betreft dan de inhoud van de een bepaalde aflevering, ​@Arjan van KPN?

Zou daar dan ook nog informatie met betrekking tot het jaar van uitgave en land van herkomst aan toegevoegd kunnen worden? Krijg je wel weer meer dingen die mis kunnen gaan, natuurlijk 🙂.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan Ik ga ervan uit dat kpn een contract en SLA heeft met zijn epg leverancier en die op zijn beurt heeft afspraken/contracten met de zender. En waarschijnlijk heeft kpn op zijn beurt ook commerciele afspraken en contracten met de zenders/omroepen

Dus kpn moet maar navragen  wat er nu wel of niet goed gaat op comedy central met graham norton en dat kpn dit probeert af te schuiven naar de klant vind ik fout.