Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1920 reacties
  • 26943 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1920 reacties

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

Hier kan jij ​@lenb wellicht ook jouw issues droppen. Dan wordt het een soort van verzameltopic voor technische issues met de TV+ box en de gids.

Zie topic , ,,EPG werkt niet goed / Part 2’’ !

• April 3, 2026

Bedoel meer dat wanneer ik een opname terug kijk dat , zoals de serie Thuis op vrt1 (20:30) dat ik al een paar minuten in de aflevering zit, en dus moet terugspoelen naar het begin van de aflevering. Of door moet spoelen naar het begin van een aflevering. Dat zal meer in de manier van opnemen zitten misschien  dat jullie tijdblokken nemen ipv de directe tijd dat een aflevering begint. Dat staat dus eigenlijk los van dit topic als ik het goed begrijp.

Tja, de zuiderburen nemen het niet zo nauw met hun uitzendtijden, dat is al jaren zo. ‘s Middags beginnen ze vaak vroeger dan in de gids vermeld, later op de avond juist later. Soms zelfs zoveel dat de 5 minuten voorloop of 15 minuten uitloop die KPN aanhoudt bij opnames nog niet genoeg is. Behoorlijk irritant. Zolang opnemen bij KPN gebaseerd op de start- en eindtijden van de uitzending in de epg, en die niet realtime bijgewerkt worden met actuele scheduling updates vanuit de zenders, is daar niet zo veel aan te doen vrees ik.
Het enige wat je kunt doen als klant om zeker(der) te zijn dat je het hele programma hebt opgenomen, is om het daaropvolgende programma ook op te nemen. Maar met urenlange journaallussen volgend op de laatste film van de avond loopt je opnameruimte dan wel snel vol…

Ja, wat dat betreft doet Ziggo het beter.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 3, 2026

Het is echt een drama hoe de TV gids nu is bij TV538. Vanaf vanmiddag 14.00u. tot maandag 21.00u. is er de 538 House Top 1000. Deze loopt dag en nacht door.

Tijdsvakken die niet kloppen, seizoens en afleveringsnummers die niet kloppen. De meeste bestaande programma's die normaal in het weekend zijn staan er nog in.

Hier moeten we even naar gaan kijken. Ik geef het door. 

Het wordt alleen maar gekker. Heb nu ineens een opname van 16 uur ipv 8 van eerder vandaag. De rest is nog niet in orde.

Kijk eens op:

https://www.radiofreak.nl/stations/radio-538/#programmering

Zo had het erin moeten staan met de goede  tijdsblokken.

Forum|alt.badge.img+5

en weer het bekende fenomeen (ook bij ziggo)

eerst een programma met onmogelijke lengte

en daarna meerdere blokken word aangekondigd op 13 april

dus oorzaak ligt bij epg leverancier

en zie De TV gids van ma 13 apr voor Comedy Central - TVgids.nl

dus geen last man standing

en dat komt overeen met wat je voor 6-4 in de epg ziet staan

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 6, 2026

Volgende verandering die gisteren of vannacht is doorgevoerd in de TV gids van TV538 met een nog grotere chaos.

Was eerst...

• Maandag 6 april 06.00u. :
  • Opname van 8 uur.

Deze had ik al gepland en is gisteren of vannacht veranderd naar:

• Maandag 6 april 06.00u.
  • Opname van 15 uur

Resultaat:

Opname weg, nieuwe opname niet meer in te plannen op de TV+ box zowel als op de mobiel.

Zie:

Bedankt.

• Nieuwkomer
  • April 7, 2026

De gids van Inultra klopt al langere tijd niet met de uitzending. Bv. nu, dinsdag 7 april rond 21:00 zou er extraordinary humans te zien zijn, maar het is mtb heroes.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb je bericht even hier naartoe verplaatst ​@AxeaXeaxE, want hier verzamelen we zulke signalen. Dus bedankt voor jouw bericht en we gaan er naar kijken!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

En excuses dat sommige opnames van de 538 House Top 1000 marathon zijn mislukt ​@Sebas14. Waarschijnlijk zijn er gedurende het weekend nog allerlei updates geweest van de gids en heeft dit voor corrupte opnames gezorgd. We konden de gids op vrijdag helaas niet meer op tijd herstellen. 

Comedy Central op 13 april lijkt hersteld te zijn. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

comedy central is nu inderdaad goed

Maar waarom stond de goede epg er niet terwijl tvgids.nl het wel had ?

Waarom beweerde jullie epg leverancier dat last man standing zou worden uitgezonden om 07:55

gaat jullie nu epg leverancier natuurlijk niet uitleggen maar hoe lang blijft kpn die ongein accepteren ?

en denk dan ook aan die troep met net5 die nog recent geproduceerd werd door jullie epg leverancier

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

en weer het bekende fenomeen en nu op at5 13-4

onmogelijke lengte

gevolgd door meerdere word aangekondigd

zie De TV gids van ma 13 apr voor AT5 - TVgids.nl

zij stoppen op 16:37

maar zie De TV gids van di 14 apr voor AT5 - TVgids.nl en De TV gids van wo 15 apr voor AT5 - TVgids.nl

die zien er weer normaal uit

Forum|alt.badge.img+5

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

Sommige afleveringen van Bondgenoten (SBS6) worden niet opgenomen. Zie ook:

Bondgenoten, dagelijks behalve zondag om 19:30, S3

A142

Do 9 apr
A143

Vr 10 apr

(Buiten serie) Za 11 apr
(Buiten serie) Ma 13 apr
(Buiten serie) Di 14 apr
A147 Wo 15 apr

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank je ​@Wartywolfs voor het duidelijk en overzichtelijk doorgeven wat er mis gaat met Bondgenoten. Staat voor morgen op de planning om naar te gaan kijken. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

Ik wil nog even aandacht vragen voor 192tv,  voor zowel zaterdagmiddag als zondagmiddag, De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis om 16:00 uur en een dag later Erfgoedlijst om 15:00 uur ontbreken in de EPG.  In het openingsbericht staat dat Zaterdagmiddag gebeurtenis onder vergrootglas ligt, misschien moet Erfgoedlijst op zondag middag ook onder een vergrootglas gelegd worden.. Het is elke week maar afwachten of het op tijd goed komt te staan. 

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

ik heb ondertussen een serie opname al 3x ingepland. En de 3e keer 100% zeker via de settop box

Maar bij elk nieuw seizoen moet ik de serie opname opnieuw inplannen

Gaat om the big bang theory

zie

Forum|alt.badge.img+5

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 11, 2026

Ik merk wel de EPG de laaste tijd niet goed werkt. 

Want EPG loopt soms wat achter met de uitzendingen van TV zenders. 

En dat de programmalijsten niet altijd kloppen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 11, 2026

Als serie opnemen lukt niet meer bij De Bondgenoten met name. Alleen de losse afleveringen per dag in programmeren lukt nog. Wat is er aan de hand?

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 12, 2026

De programmering op NPO 1 is vanavond (zondag 12 april) gewijzigd in verband met het overlijden van Sonja Barend, bij Ziggo is het al aangepast, bij KPN nog niet, en dat met dezelfde gidsleverancier. Extra uitzending van Pauw & De Wit om 21:00 uur en Cruijff is om 23:00 uur in plaats van 21:00 uur.