Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1998 reacties
  • 28159 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1998 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Dat zal het zijn, ​@Wartywolfs.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Van het programma Dit is 50 jaar Veronica op Veronica,  vrijdag 24 april om 21:30 uur, ontbreekt de programma omschrijving. 

Dit is bijgewerkt. 

The Bay seizoen 5 start a.s. vrijdag op NPO 2, maar afl. 1 staat in de epg als S3 ipv S5. Afl. 2 heeft wél het juiste seizoensnummer.

En dit ook. 

Hudson & Rex, donderdag 23 april om 20:05 op BBC NL, er staat A14, maar dat moet A1 zijn, dus aflevering 1 van seizoen 2.

Voor vanavond is de aflevering aangepast naar S02A01, alleen voor morgen en maandag is de aanpassing nog niet gelukt. Zijn we nog mee bezig. 

TV538 gaat niet goed op volgende week maandag de 27ste.

2 aparte opnames met dezelfde afleveringsnummer (1).

Of er 1 aflevering van maken van 12.00u. tot 23.00u. (11 uur ipv 8 en 3)

Ohja en 'programmabeschrijving niet beschikbaar' staat niet heel netjes.

De programmabeschrijving is bijgewerkt en serieopname van beide uitzendingen is (nu) mogelijk. 

En naar Gardeners’ World moeten we even naar gaan kijken. Dat gaat nu niet goed met een serieopname inplannen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

In de gids is Hudson & Rex vandaag nu goed. 

Onder gepland blijft ie hardnekkig S2 A14 ondanks opnieuw programmeren. ​@Arjan van KPN 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • April 23, 2026

In de gids is Hudson & Rex vandaag nu goed. 

Onder gepland blijft ie hardnekkig S2 A14 ondanks opnieuw programmeren. ​@Arjan van KPN 

A1 staat nu ook als daadwerkelijk A1 in de geplande opnames. 

Voor de andere 2 afleveringen (A2 en A3) zijn we nog in afwachting van de update vanuit de BBC. Deze staan nu nog als A15 en A16 in de lijst en gids. We blijven het in de gaten houden.

Forum|alt.badge.img+5

vandaag en morgen dus

tvgids.nl

Forum|alt.badge.img+5

probleem is nog erger op bbc.nl

8 uur is onmogelijk

op ziggo ook zo dus de epg leverancier

bij ziggo duurt ripper street 24 uur maar geen word aangekondigd

Dus hoe is het mogelijk dat organisaties op de dag van uitzending de epg compleet verkloten voor die dag op 1 zender ?

Gebrek aan controles is 1 oorzaak

En om even een mogelijke verwerkings cyclus te schetsen

1. je laad niet alles meteen in productie tabellen maar je verwerkt alles in tijdelijke tabllen
  2. in die tijdelijek tabellen doe je alle controles 
  3. je markeert zenders/dagen die wel of niet naar produktie overgezet kunnen worden
  4. je werk produktie tabellen bij
  5. je doet controles in produktie tabellen
  6. en stuurt llijten me afwijkingen naar beheerder

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2026

Ziggo Sport. Met tennis. Vermelding verkeerd om. En dit is (nog) steeds; heb ik al eens gemeld. 

Titel zou in omschrijving moeten. En (deel) omschrijving als Titel. 

Bij Ziggo, onderste foto, gaat het wel goed. 

Situatie bij kpn

Situatie Ziggo (zo moet het!)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Aan de ‘Wordt aangekondigd’s op BBC NL kunnen we helaas niets meer veranderen. We merken ze niet allemaal op, dus een heads up een paar dagen van te voren wordt gewaardeerd. En dan heb ik vooral over zenders zoals BBC NL en andere veel bekeken kanalen. Achteraf kunnen we er niet zoveel meer mee. 

Ik verwacht dat de gids voor Nick Toons nog wel bijgewerkt gaat worden de komende dagen. We houden het in de gaten. Dank je voor het signaal! 

En je hebt helemaal gelijk ​@PeterG, zo zouden wij het ook graag zien. Alleen is dit niet zo makkelijk aan te passen zoals de rest van de foutjes die hier worden doorgegeven. Er moet samen met de gidsleverancier naar gekeken worden om dit aan onze kant goed te kunnen krijgen. Ziggo heeft daar misschien een bypass in gevonden, maar die hebben wij helaas niet beschikbaar. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

in geval van bbc.nl is dat volgens mij op het laatste moment gebeurd dus des te belangrijker dat er een fatsoenlijke dataverwerking is die complete onzin niet in de epg zet.,

Zowel bij jullie epg leverancier maar ook bij de kpn/ziggo zelf.

Kpn is eindverantwoordelijk en jullie zitten nu met de blamage

En nog geen enkele reactie gezien op mijn melding over de serie wild cards

Forum|alt.badge.img+5

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 25, 2026

Ik heb regelmatig gezien dat op de dag van uitzending het ineens fout kwam te staan in de EPG, terwijl het de dagen ervoor goed stond. Dan gaat "paar dagen van te voren wordt gewaardeerd" niet op. Daarnaast vind ik persoonlijk de epg bij Ziggo er overzichtelijker er uit zien dan hier bij KPN, en hebben ze in de app ook nog een verticale gids, dat KPN ook niet meer heeft. Maar goed, dat wilde ik even kwijt. 

De epg voor 192tv klopt vanaf vandaag tot en met tenminste volgende week zaterdag niet. Verschillende programma's ontbreken in de epg en andere programma's duren langer dan in werkelijkheid is,  en dat haast elke dag. Echt waardeloos dit. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dank voor het melden ​@MiVoNL!

Len B
Helper
  • April 26, 2026

EPG over 192TV helemaal van slag , sommige programma’s die normaal 1 of 2 uur duren worden zijn al vanaf ± woensdag op donderdagnacht  gepland als 3 , 4 , 6 > durende programma’s , tot aan 2 Mei toe !

Vanmorgen bij het naar muziek willen luisteren viel dit beeld op , GOEIIEMORGEN wordt vermeld als NACHTKLUB !

Len B
Helper
  • April 26, 2026

Sorry , ik zag na het plaatsen dat ​MiVoNL dit al had vermeld.

Len B
Helper
  • April 26, 2026

Len B
Helper
  • April 26, 2026

Ff Off Topic ;

Man man  man , miserie miserie miserie zou Fernand Costermans van FC De Kampioenen zeggen 😉 😁 !

Er is wel iets veranderd sinds de jaren ‘60 blijkt wel.

Forum|alt.badge.img+5

inconsistente weergave

geplande opname aangeklikt voor info en dan zie je

zie dus de 1.5 en 1.6 van volgende week

Maar in de geplande opnames

1.5 en 1.6 worden alleen als Mint weergegeven

1.1 en 1,2 (opgenomen) worden ook alleen als mint weergegeven

Dus op verschillende plekken worden de titels verschillend gevulld/weergegeven

Data inconsistentie dus

Len B
Helper
  • April 27, 2026

Correctie alleen deze blijkt een foutje te zijn !

Forum|alt.badge.img+5

en weer een blunder bij de data verwerking

en zie tvgids.nl

nb ziggo heeft hetzelfde probleem

dus minimaal 3 partijen die geen goede data verwerking hebben: epg leverancier, kpn en ziggo

Forum|alt.badge.img+5

rtl8 is nog aparter geworden

dodenherdenkling en the tudors staan nu op dinsdag 5 mei bij rtl8

Ik zou maar eens goed naar die hele dag op rtl8 gaan kijken

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb regelmatig gezien dat op de dag van uitzending het ineens fout kwam te staan in de EPG, terwijl het de dagen ervoor goed stond. Dan gaat "paar dagen van te voren wordt gewaardeerd" niet op. Daarnaast vind ik persoonlijk de epg bij Ziggo er overzichtelijker er uit zien dan hier bij KPN, en hebben ze in de app ook nog een verticale gids, dat KPN ook niet meer heeft. Maar goed, dat wilde ik even kwijt. 

De epg voor 192tv klopt vanaf vandaag tot en met tenminste volgende week zaterdag niet. Verschillende programma's ontbreken in de epg en andere programma's duren langer dan in werkelijkheid is,  en dat haast elke dag. Echt waardeloos dit. 

Wat betreft 192tv heb je gelijk dat de gids nogal springerig is en dat het ineens op de laatste dag kan veranderen. Dat is natuurlijk wel lastig als je opnames gepland hebt staan die dan helemaal in de soep lopen. We zijn deze zender zeker niet vergeten de afgelopen weken, maar het blijft een lastig verhaal. Voor nu zie ik dat de gids voor donderdag en vrijdag helemaal (weer) klopt. Dus op dit moment hebben we (nog) geen reden om er weer achteraan te gaan. 

En ik ben eigenlijk best wel benieuwd waarom je de gids van Ziggo overzichtelijker vindt. Ik weet niet of je er zin in hebt, maar je mag er wel eens een nieuw topic over openen en dan de punten noemen (en foto's bijvoegen) wat de concurrent beter doet. We kunnen vast iets leren van hoe zij het doen. 

De verticale gids is bij ons voorlopig even op de lange baan geschoven en dat zie ik niet zo snel meer gebeuren op een redelijke termijn. Het staat nog steeds op de backlog, maar er wordt geen haast mee gemaakt. 

inconsistente weergave

geplande opname aangeklikt voor info en dan zie je

[Mint afbeelding verwijderd]

1.5 en 1.6 worden alleen als Mint weergegeven

1.1 en 1,2 (opgenomen) worden ook alleen als mint weergegeven

Dus op verschillende plekken worden de titels verschillend gevulld/weergegeven

Data inconsistentie dus

Mooier zou zijn als steeds dezelfde titelstructuur gevolgd zou worden, ben ik met je eens. En aflevering 5 en 6 hebben nu nog de standaard serieafbeelding zie ik. Hopelijk kan dat anders en ga ik doorgeven. 

De dodenherdenking moet in ieder geval een dagje naar voren gehaald worden op RTL8. Gaan we ook mee bezig. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

bedenk dus ook dat rtl8 op maandag ook goed fout stond met een programma van 4 uur lang wat niet kan. Dus ik denk dat kpn zijn epg leverancier op gebrekkige data moet aanspreken en ook naar zijn eigen verwerking moet gaan kijken want nu word te veel klakkeloos overgenomen

Forum|alt.badge.img+5