Skip to main content

\Ik heb het er al eerder over gehad, maar helaas laat de afdeling van KPN ITV liever de pootjes hangen en gaat men heerlijk op het dakterras zitten en van de zon genieten geloof ik, want wederom weet Ziggo de KPN de loef af te steken door WEL een App te maken voor de Apple TV.
 

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/05/ziggo-go-app-voor-apple-tv-wordt-getest-met-gebruikers/

 

Waar blijven we nou KPN met je Apps ?

Ook leuk : Zoon koopt Sony TV van vorig jaar….geen KPN ITV App op te installeren, staat gewoonweg niet in Play Store voor Sony TV. Moet dus perse een Samsung ( barff ) of LG kopen.

Ik snap niet dat KPN bepaalde merken zoals Samsung en LG zo voor trekt en klanten, die graag betere kwaliteit kopen, in de steek laat.

Wanneer gaat KPN hier wat aan doen ???

Hallo @MusicIsMyLife,

Maar waarom zou KPN een app voor de Apple tv maken? Ik lees bijna nooit dat die wens er is vanuit andere klanten. Iets waar geen vraag naar is, hoef je ook niet te maken toch?

Aangezien KPN kiest om voor Samsung en LG is omdat de verkoopcijfers zeer hoog zijn van deze merken, groot publiek. Maar goed die app bied ook alleen maar beperkt aantal zenders dus het is niet eens een volwaardige app. 

Daarbij is niet gezegd dat KPN niet werkt aan een Sony tv. Er staat nog steeds dat er hard aan gewerkt wordt om die app ook op andere merken dan Samsung en LG te laten komen. Geduld is nou immers een schone zaak 😉


Ook leuk : Zoon koopt Sony TV van vorig jaar….geen KPN ITV App op te installeren, staat gewoonweg niet in Play Store voor Sony TV. Moet dus perse een Samsung ( barff ) of LG kopen.

Ik heb ook een televisie van Sony en ik kan daarop gewoon via de KPN iTV app televisie kijken.

 

Ik snap niet dat KPN bepaalde merken zoals Samsung en LG zo voor trekt en klanten, die graag betere kwaliteit kopen, in de steek laat.

Wat voor een televisie gebruiken die klanten dan die betere kwaliteit kopen?

 

Maar waarom zou KPN een app voor de Apple tv maken? Ik lees bijna nooit dat die wens er is vanuit andere klanten. Iets waar geen vraag naar is, hoef je ook niet te maken toch?

Het klopt dat het marktaandeel van Apple TV in Nederland heel erg laag is en daarmee het minst interessante platform is voor KPN om tijd en geld aan te besteden. Wel is het zo dat naast het casten naar Chromecast en Android TV binnenkort ook met Airplay naar de Apple TV gestreamd zal kunnen worden. Maar of er ooit een app zal gaan komen op de Apple TV zelf ... ik heb een hard hoofd in.


Hallo @MusicIsMyLife,

Maar waarom zou KPN een app voor de Apple tv maken? Ik lees bijna nooit dat die wens er is vanuit andere klanten. Iets waar geen vraag naar is, hoef je ook niet te maken toch?

Kennelijk is er voor Ziggo wel voldoende vraag te realiseren...of...ziet men daar tenminste in dat wanneer je jouw dienst cross-platform wilt aanbieden, dat je dan ook Apple TV moet ondersteunen.

Dat gezegd hebbende maakt KPN voor Apple ( iPhone, iPad ) wel diverse Apps en zou - volgens Apple - de overstap van bijvoorbeeld de iPad ( iPadOS ) app naar TvOS ( Apple TV OS ) geen hele grote wijzigingen met zich meebrengen omdat de basis van de gebruikte code gelijk is gemaakt.
 

Aangezien KPN kiest om voor Samsung en LG is omdat de verkoopcijfers zeer hoog zijn van deze merken, groot publiek. Maar goed die app bied ook alleen maar beperkt aantal zenders dus het is niet eens een volwaardige app. 

 

Dat heet “ de weg van minste weerstand “  en is niet meer dan het zo goedkoop mogelijk maken van een App die ze daarna voor nog geen 100 Euro aan productiekosten in de Play Store kunnen zetten. Iedereen maakt voor een paar tientjes een Android App tegenwoordig. 

 


Daarbij is niet gezegd dat KPN niet werkt aan een Sony tv. Er staat nog steeds dat er hard aan gewerkt wordt om die app ook op andere merken dan Samsung en LG te laten komen. Geduld is nou immers een schone zaak 😉


Dat verhaal staat er al heel lang. Eerst was het criterium dat ten minste Android 5.x gebruikt moest worden om de App te kunnen draaien. Op de spiksplinternieuwe Sony van mijn zoon staat een versie van Android 8.x en daar is de App niet te vinden…

Ik ben en blijf van mening dat wanneer je iets cross-platform aanbiedt, dat je het dan wel zo breed mogelijk moet inzetten en niet moet beperken tot een paar toestellen. Panasonic heeft zo al jaren een HTML5 gebaseerd OS, maar ook daarvoor is nog niets gemaakt...

 

 


Ook leuk : Zoon koopt Sony TV van vorig jaar….geen KPN ITV App op te installeren, staat gewoonweg niet in Play Store voor Sony TV. Moet dus perse een Samsung ( barff ) of LG kopen.

Ik heb ook een televisie van Sony en ik kan daarop gewoon via de KPN iTV app televisie kijken.

 

 

Misschien kun je dan eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt, want de Bravia van 2019 toont geen App. Misschien moeten we er nog iets aan instellen. We zijn geen Android fans vanwege al die miljarden instellingen die je moet aanpassen voor iets werkt, dus dat kan meespelen…

 

 

Ik snap niet dat KPN bepaalde merken zoals Samsung en LG zo voor trekt en klanten, die graag betere kwaliteit kopen, in de steek laat.

Wat voor een televisie gebruiken die klanten dan die betere kwaliteit kopen?

 

 

Ik denk aan Panasonic, Loewe, B & O en dergelijke merken...om mar wat te noemen, maar een Apple TV is een heel makkelijk - overal op aan te sluiten - unit die het kinderlijk eenvoudig maakt om zaken op je TV te bekijken, zelfs op TV’s zonder “ Smart TV Apps “ …

 

 

Maar waarom zou KPN een app voor de Apple tv maken? Ik lees bijna nooit dat die wens er is vanuit andere klanten. Iets waar geen vraag naar is, hoef je ook niet te maken toch?

Het klopt dat het marktaandeel van Apple TV in Nederland heel erg laag is en daarmee het minst interessante platform is voor KPN om tijd en geld aan te besteden. Wel is het zo dat naast het casten naar Chromecast en Android TV binnenkort ook met Airplay naar de Apple TV gestreamd zal kunnen worden. Maar of er ooit een app zal gaan komen op de Apple TV zelf ... ik heb een hard hoofd in.

Diverse Android gebaseerde toestellen gaan Airplay 2 ondersteunen...daar is dus duidelijk wel vraag naar anders zouden ze dat niet gaan doen. Ik denk dat er dus veel meer Apple TV’s verkocht en in het veld staan dan men nu denkt…

 

 

 


Misschien kun je dan eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt, want de Bravia van 2019 toont geen App. 

Gewoon casten van telefoon of tablet (in jouw geval waarschijnlijk iPhone of iPad) naar de televisie immers die Sony draait Andoid en heeft een ingebouwde Chromecast.

 

We zijn geen Android fans vanwege al die miljarden instellingen die je moet aanpassen voor iets werkt, dus dat kan meespelen…

Raar, ik gebruik met veel plezier Android, maar ik kan me absoluut geen voorstelling maken bij die miljarden instellingen. Gewoon aanzetten en casten, wat kan daar nu moeilijk aan zijn.

 

 

Ik snap niet dat KPN bepaalde merken zoals Samsung en LG zo voor trekt en klanten, die graag betere kwaliteit kopen, in de steek laat.

Wat voor een televisie gebruiken die klanten dan die betere kwaliteit kopen?

Ik denk aan Panasonic, Loewe, B & O en dergelijke merken...om mar wat te noemen, maar een Apple TV is een heel makkelijk - overal op aan te sluiten - unit die het kinderlijk eenvoudig maakt om zaken op je TV te bekijken, zelfs op TV’s zonder “ Smart TV Apps “ …

Maar waarom zou je nog een apart kastje gebruiken als alle functionaliteit gewoon al in die televisie beschikbaar is. Ik snap dat niet, weer een aparte afstandsbediening.

 

 

 

Maar waarom zou KPN een app voor de Apple tv maken? Ik lees bijna nooit dat die wens er is vanuit andere klanten. Iets waar geen vraag naar is, hoef je ook niet te maken toch?

Het klopt dat het marktaandeel van Apple TV in Nederland heel erg laag is en daarmee het minst interessante platform is voor KPN om tijd en geld aan te besteden. Wel is het zo dat naast het casten naar Chromecast en Android TV binnenkort ook met Airplay naar de Apple TV gestreamd zal kunnen worden. Maar of er ooit een app zal gaan komen op de Apple TV zelf ... ik heb een hard hoofd in.

Diverse Android gebaseerde toestellen gaan Airplay 2 ondersteunen...daar is dus duidelijk wel vraag naar anders zouden ze dat niet gaan doen. Ik denk dat er dus veel meer Apple TV’s verkocht en in het veld staan dan men nu denkt…

Er zijn inderdaad een aantal televisies die voorzien gaan worden van Airplay 2. Apple doet dit juist zelf om toch haar Airplay diensten te kunnen leveren zonder dat daar een Apple TV voor nodig is. Ze doen dit omdat de verkoop van Apple TV's zo tegenvalt en ze toch graag wel een zo groot mogelijke afzetmarkt willen om hun diensten (via Airplay 2) aan te kunnen bieden.


Hallo @MusicIsMyLife,

Maar waarom zou KPN een app voor de Apple tv maken? Ik lees bijna nooit dat die wens er is vanuit andere klanten. Iets waar geen vraag naar is, hoef je ook niet te maken toch?

Kennelijk is er voor Ziggo wel voldoende vraag te realiseren...of...ziet men daar tenminste in dat wanneer je jouw dienst cross-platform wilt aanbieden, dat je dan ook Apple TV moet ondersteunen.

Wellicht omdat VodafoneZiggo onderdeel is van een groot internationaal opererend Amerikaans bedrijf. En daarmee een veel groter afzetgebied heeft dan KPN (waarvan we bijna allemaal - ik ook - graag willen dat het vooral Nederlands blijft).