Skip to main content

Beste medewerker KPN,

Vandaag heb ik het Ziggo Sport abonnement gekocht om naar de tenniswedstrijden van Australian Open te kunnen kijken. Nu blijkt bij Ziggo Tennis er weinig of geen tennis uitgezonden te worden. Vreemd genoeg zie ik echter wel allerlei andere sporten. Ik ben hierdoor zwaar teleurgesteld. In het aanmeldscherm staat ook nog eens vermeld: kijk Ziggo Tennis, mis geen wedstrijd.

Dan blijkt ook nog eens dat je er meteen een maand aan vast zit. Het zou normaler zijn wanneer je eerst een beperkte tijd op proef zou kunnen kijken om te beoordelen of het zenderpakket je bevalt. Het zal volgens de algemene voorwaarden niet meer terug te draaien zijn. Weggegooid geld dus.


Met vriendelijke groet,

G.J. van den Berg

 

Ziggo Sport heeft niet alle rechten van alle toernooien. 

De Australische open is via Eurosport 1 (Basispakket) en ook via Eurosport 2 (pluspakket) te zien. 

Begint vandaag via Eurosport 2 om 15:00 uur met de wedstrijden van vannacht. Op Eurosport 1 ook veel live (vanaf ca 01:00 uur).

Ik heb dit overzicht op mijn site

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/sportrechten-wie-heeft-wat/

I.v.m. het tijdsverschil, het is in Melbourne 10 uur later, zijn de uitzendingen in de nachtelijke uren live.


Goedemorgen @KPN-forum48 en bedankt voor jouw bericht!

Zoals @PeterG al aangeeft, wordt de Australian Open uitgezonden op Eurosport dus eigenlijk had je het Ziggo Sport pakket hiervoor niet nodig gehad. Zelf ben ik een enorme tennisliefhebber en op Ziggo Tennis (238) zenden ze vrij veel (leuke) toernooien uit maar ze hebben dus niet de rechten voor alle toernooien. Naar mijn weten, als het om de Grand Slams gaat, zendt Eurosport alleen Wimbledon niet uit (vermoed dat ze hiervoor de rechten niet hebben want de afgelopen pakweg 20 jaar heb ik Wimbledon nooit op Eurosport voorbij zien komen).  Hopelijk heb je iets gehad aan deze informatie en weet je voor de toekomst waar je aan toe bent.