Skip to main content

Hallo,

We hebben ons zenderpakket uitgebreid met Ziggo Sport. 
Het is geactiveerd, maar ik kan de zenders 233/244 237/238 die KPN noemt niet vinden
De zenderlijst gaat tot 200 en de eerstvolgende is dan 261.

wij hebben twee ontvangers op de ene is het wel gelukt maar de andere niet. 

Wat ikzelf al heb geprobeerd:

1) ik heb de box meerderen malen aan- uitgezet 

2) alle stekkers ad achterkant van de box uitgehaald en opnieuw ingestopt

3) ook de KPN router uitgezet even gewacht maar nog steeds niet opgelost. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @Sandra108 ,

Als ik het goed lees heb je 2 ontvangers waarvan je op de ene ontvanger wel de zenders te zien krijgt en op de andere niet?

Wellicht staan ze verborgen of is er een zenderlijst actief op degene waar je de zenders niet ziet? (Menu - Instellingen - Zenderlijsten/Zenders verbergen)


@Sandra108 

Zou je eens willen checken of de ontvangers wel hetzelfde abonnementsnummer hebben? I.i.g. lijkt me die mét de Ziggo Sport zenders de juiste.

Menu - instellingen - informatie


@TijtheMan Dankjewel voor je reactie! Toen dat niet lukte heb ik KPN helpdesk gebeld, alle stappen doorlopen maar die kan het probleem ook niet oplossen, blijkbaar ligt het iets ingewikkelder. Wordt vervolgd… maar hopelijk wordt het wel vlot opgelost
 

@PeterG Ook dank voor je hulp! Er gaat idd iets behoorlijk fout bij KPN de ontvanger met de missende Zioggo Sport zender staat niet geregistreerd bij KPN 


Ik begrijp dus dat het verschillende Abonnementsnummers zijn. Waarbij we er van uitgaan dat die met Z.S. zenders wel de goede is.

Hoe kom je aan die tweede ontvanger? Toch niet gekocht?????? (bv Marktplaats)
En: van welk merk zijn de ontvangers? ( Arris, Arcadyan, Motorola)


@PeterG nee geen verschillende abonnementsnummers, allebei van kpn onder het zelfde contract. Vandaar dat ik zei dat bij KPN iets behoorlijks fout gaat. Beide ontvangers van Arris


@Sandra108 ,

Wanneer de ontvanger beeld geeft, dan staat deze sowieso geregistreerd bij KPN. Wat in deze dan gebeurd is eigenlijk precies wat @PeterG aangeeft. De ontvanger staat geregistreerd op een ander abonnementsnummer (die geen ziggo sport pakket afneemt).

Dit kun je zelf nakijken. Via het Menu - Instellingen - Informatie:
 

En dan in dat overzicht van beide ontvangers het Abonnementsnummer vergelijken:
 

 


Op één van de ontvangers misschien een eigen zenderlijst actief staan????

Zijn de kanalen van Ziggo Sport op die ontvanger waar ze niet te zien zijn wel aanwezig in de lijst '’zenders verbergen'’ in het menu?


Hoi @Sandra108, welkom op het forum! Dit klinkt alsof er inderdaad wat niet in de haak is. En ik zie dat je jouw forumprofiel al hebt ingevuld. Dus heb ik ook gelijk een kijkje genomen. 

Wat ik hier zie is dat jij volgens ons systeem maar één tv ontvanger aan jouw abonnement gekoppeld hebt. En dat is niet degene met het serienummer dat je in je profiel hebt gezet. 

Dus die is inderdaad aan een ander abonnement gekoppeld. Wat ook verklaart waarom de Ziggo Sport zenders niet te zien zijn. 

Wat ik nu heb gedaan is deze ontvanger loskoppelen van het verkeerde abonnement. Als je hem nu weer opstart zal hij je vragen om abonnementsnummer en pincode in te vullen. Als je dan je eigen gegevens invult wordt hij gekoppeld met jouw abonnement. Dan kun je hierop ook de Ziggo Sport zenders zien :)


@Erik_  hartelijk dank voor je hulp!

ik heb idd het advies van @TijtheMan en @PeterG opgevolgd qua abonnement en daar zie ik ook dat het verschillend is.

De nieuwe pincode van de KPN medewerker ontvangen via sms - email en die werkt niet op de ontvanger in de woonkamer, maar hij werkt wel op de ontvanger in de keuken! Ik heb het serienummer van de keuken ook vermeld in mijn profiel. Ik heb echter de actie opnieuw opstarten nog niet gedaan.

MIJN ACTIE: ik ga dan nu eerst de ontvanger opnieuw opstarten en kijken hoe ver ik kom. Hopelijk wordt de pincode dan wel herkend op de ontvanger in de woonkamer.


@Erik_  ik heb alle stappen uitgevoerd, wat mij opviel is dat het serie nummer van de ontvanger automatisch werd ingevuld maar dat serie nummer komt niet overeen met het serie nummer dat op de ontvanger “woonkamer”staat, nog met het serie nummer van de “keuken” ontvanger.

RESULTAAT: de ziggo sport zenders 233-238 zijn wel zichtbaar in de tv gids alleen als ik er op klik dan gaat het wel naar de gekozen zender alleen blijft het beeld zwart

 


Misschien is het wel handig om de ontvanger om te ruilen?


Goed om te lezen dat de kanalen zelf in ieder geval beschikbaar zijn. Nu nog beeld (of is dat inmiddels al wel gelukt?).

Even voor mijn duidelijkheid: Je benoemt dat de serienummers anders zijn van beide ontvangers. Dit klopt, daar elk apparaat zijn eigen serienummer heeft. Of heb je het over het abonnementsnummer? (want deze moet wel gelijk zijn).


Als de serienummers nu kloppen en het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook geen effect geeft dan zou ik de ontvanger laten omruilen. Wie weet wordt dan 1 en ander automatisch in het KPN systeem recht gezet.


Dan zou ik eerst adviseren om de ontvangers van plek met elkaar te ruilen. Er vanuit gaande dat de kanalen op de ene ontvanger wel beeld geven en op de andere niet. Op deze manier is dan eenvoudig uit te sluiten of de ontvanger in kwestie daadwerkelijk een defect heeft. Technisch klinkt het namelijk in orde daar de kanalen aangekozen kunnen worden. Verhuist het probleem mee, dan is de ontvanger defect en is een omruilactie op zijn plaats. Blijft het probleem op de plek, dan gaat er iets niet soepel in de aansluitwijze/tv zelf en heeft omruilen geen enkele zin.


@TijtheMan en (@kevster)

Inmiddels heb ik ook weer contact gehad met de helpdesk en de ontvanger “woonkamer” wordt omgeruild. Ik krijg hem morgen binnen als alles goed gaat.

Voor de grap heb ik @TijtheMan jouw advies omtrent het omwisselen opgevolgd  (ik werd eigenlijk ook wel nieuwsgierig of het een andere oorzaak zou kunnen hebben)
RESULTAAT: is dat de keukenontvanger die ik heb omgeruild met de woonkamerontvanger het nu dus wel op de tv in de woonkamer doet met de Ziggosport zenders,
Maar de woonkamerontvanger die ik in de keuken heb geplaatst dus nu dezelfde mankementen vertoond als mijn probleem woonkamerontvanger op de tv in de woonkamer. Dus zenders wel zichtbaar maar hetzelfde beeld als hierboven in mijn reactie).
CONCLUSIE: het ligt dus duidelijk aan de ontvanger.


MISTERIE ABONNEMENTSNUMMERS
Ergens een jaar geleden is de keukenontvanger omgewisseld  voor een nieuwe door KPN omdat hij kapot was. Waarschijnlijk is daar de nieuwe keukenontvanger op een nieuw abonnementsnummer gezet.
Ofwel de aanvraag ofwel de uitgifte bij KPN heeft dit vermoedelijk gedaan op een nieuw/ander abonnementsnummer, aangezien ik het contract in 2017 heb afgenomen met twee ontvangers die destijds ook zo zijn geleverd onder één en dezelfde abonnementsnummer.
 

Iedereen bedankt voor jullie adviezen, hulp en meedenken! 

 


Ik zie dat de beide ontvangers nu wel goed gekoppeld zijn aan je abonnement, @Sandra108. Dus dat zit nu goed. Verder zie ik ook die omruil die je noemt. Laat je weten of het met de nieuwe ontvanger wel werkt?

 

Edit: over dit

MISTERIE ABONNEMENTSNUMMERS
Ergens een jaar geleden is de keukenontvanger omgewisseld  voor een nieuwe door KPN omdat hij kapot was. Waarschijnlijk is daar de nieuwe keukenontvanger op een nieuw abonnementsnummer gezet.
Ofwel de aanvraag ofwel de uitgifte bij KPN heeft dit vermoedelijk gedaan op een nieuw/ander abonnementsnummer, aangezien ik het contract in 2017 heb afgenomen met twee ontvangers die destijds ook zo zijn geleverd onder één en dezelfde abonnementsnummer.

We hergebruiken ontvangers die we teruggestuurd krijgen. Deze worden nagekeken, hersteld waar nodig, én volledig gereset. Maar het komt heel af en toe voor dat dit laatste niet goed gaat. Het kan dan gebeuren dat een ontvanger weer uitgestuurd wordt terwijl hij nog aangemeld staat onder het abonnement van de klant die hem terugstuurde. Dit zal ook zo zijn geweest met de ontvanger die jij vorig jaar hebt gekregen. Kan in de praktijk weinig kwaad, maar het kan wel irritant zijn rondom opnames en dergelijke. Dus meestal valt het ook snel op. En dan herstellen we het ook gelijk door de ontvanger te ontkoppelen zodat hij onder het goede abonnement aangemeld kan worden.


@Erik_ dankjewel voor de informatie. Je collega vertelde dat ook inderdaad aan de telefoon vandaag.
Ik zal zeker een update geven als ik de nieuwe ontvanger geïnstalleerd heb!


@Erik_  zojuist de nieuwe ontvanger geïnstalleerd en dat ging “smooth”.


Ziggo sport en de gebruikelijke zenders doen het allemaal!

Dus eind goed al goed maar (als ik het mag zeggen ik vond het wel tijdsconsumerend), maar wij zijn blij nu! 

nogmaals iedereen bedankt! 


Goed zo, ik had het al een beetje verwacht dat dit de oplossing zou zijn.🙂