Skip to main content

Hallo, ik heb opgezegd via de overstapservice bij Ziggo om per 1 sept. Internet en TV van KPN te krijgen

De afspraak met de monteur staat. Maar Ziggo is het daar niet mee eens en zegt dat de KPN mij gaat aansluiten op 18 aug. (Niet dus) 

Ziggo gebeld, maar die kunnen niets voor mij doen en zeggen dat KPN dit moet veranderen en door moet geven aan Ziggo. 
KPN gebeld, die zeggen het komt wel goed, ziggo gaat je niet afsluiten 18aug. Maar Ziggo zegt van wel.
Wat nu? Hoe nu verder? Wie weet de waarheid en vooral moderators kunnen jullie helpen?

Ik wil niet zonder Internetverbinding komen te zitten

 

Bericht van Ziggo op Twitter in DM

 

In de brief van 14 juli staat het volgende aangegeven. 

"Wat ontzettend jammer dat u weggaat! We ontvingen het bericht van de overstapservice van
KPN. De wensdatum van overstappen is 17 augustus."

17 augustus is de datum die wij van KPN hebben doorgekregen. Mocht deze datum niet kloppen dan zul je contact met KPN op moeten nemen om de overstapdatum te wijzigen. Dit kunnen wij niet regelen voor je. Heb ik gedaan maar krijg alleen heen en weer welles nietes te horen!🙈😡


Hoi @Cristien , de provider die de overstapservice heeft aangevraagd, in dit geval dus KPN, is altijd degene die de touwtjes in handen heeft. Daarentegen kan het net zo goed zijn dat de klantenservice medewerkers van Ziggo niet goed op de hoogte zijn, terwijl KPN het goed geregeld heeft. Succes in ieder geval!


Ziggo heeft tot meerdere keren aangegeven dat de KPN de datum moet aanpassen en dat ze dat nog steeds niet hebben gedaan. En nee KPN heeft het niet geregeld zoals afgesproken.


Naja ik zeg ook niet dat KPN het goed geregeld heeft, dat kan ik namelijk niet weten. Ik schets alleen de twee mogelijke scenario's, en beiden kunnen wij niet weten welk scenario waarbij totdat de data zijn verstreken. De email die je citeert zal waarschijnlijk net na je bestelling verzonden zijn, en KPN had makkelijk daarna de datum kunnen wijzigen zonder dat jij hier een mail over krijgt. Nogmaals: ik geef geen van de twee de schuld, want beiden kunnen wij het niet weten als ze elkaar de schuld geven en er geen uitsluitend bewijs is.


Nee nee, ik heb meerdere malen gebeld met beide bedrijven. 
en nee de datum is nog steeds niet aangepast.  Dank je. Maar Laat de moderators hier maar even induiken. 
Moderators kunnen jullie mits tijd hier induiken en opheldering geven?
 


Moderators kunnen jullie mits tijd hier induiken en opheldering geven?

Beste @Cristien,

Wat vervelend allemaal, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kan KPN eventueel kijken hoe het gaat met de overstapservice. Erg vlekkeloos werkt het in ieder geval niet. Het duurt dan wel even tot er een KPN moderator reageert, maar het is dan ook best druk op het Forum.


Beste @Dennis Schreve  Ik snap het, gegevens zijn ingevuld. En dank voor de tip. Hopelijk kan een moderator duidelijkheid geven.  

Ik wacht braaf mijn beurt af!


Hopelijk lezen ze dit bericht nog. Excuus ik wil niet bumpen maar ga binnenkort op vakantie het zou fijn zijn als ik uitsluitsel krijg voor die tijd. 🤔


@Dennis Schreve  Kan jij ze even wijzen op dit onderwerp?  Kijkt lief☺️


@Dennis Schreve  Kan jij ze even wijzen op dit onderwerp?  Kijkt lief☺️

Ik zal het proberen, maar het is erg druk. 


Ha @Cristien, verwarring alom! Ook hier in eerste instantie. Voor zover ik kan zien, zou jij per 17 augustus over. Er is toen een monteur geboekt voor 1 september. Echter: de opzegbrief naar Ziggo was de deur al uit. Wij kunnen dit niet meer aanpassen. En als ik jouw verhaal zo lees, kan Ziggo ook niets voor je doen. Dat wordt erg lastig zo 😞

 

Ik zou echt Ziggo nog eens bellen en wellicht hun afdeling opzeggingen vragen. Wij kunnen, als andersom het geval was, altijd nog wat tijd erbij aan plakken. Anders zou je de order kunnen annuleren en opnieuw aanvragen per 1 september. Dit is ook niet bepaald ideaal, realiseer ik me. Echter meer kan ik op dit moment niet doen!


Duidelijk, 17 aug klopt niet, de verkoper van KPN heeft dat fout gedaan (kan gebeuren) ik snap nu de verwarring en mail van Ziggo!

Hartelijk dank voor de uitleg! 👍🏻💐 Fijne avond! 

Ik ga morgen nogmaals Ziggo bellen. 
Ziggo zegt ondanks de datum wachten ze op een seintje van KPN of de lijn vrij gegeven moet worden.? Ik heb er weinig vertrouwen in. Weet iemand of dit echt zo is? 


Ik durf je dit niet te zeggen.. En ik zou, als je die diensten wel nodig hebt, het er ook niet op gokken. Als je nu een coax verbinding bij Ziggo hebt, dan laten ze die vaak nog wel even doorlopen en als jij een voldoende grote mobiel internetbundel hebt om die twee weken door te komen, dan kan je het erop wagen. Maar ga er maar vanuit dat als er nu niets gebeurt, dat je vanaf de 17e geen diensten meer hebt van Ziggo en per de 1e pas bij KPN in dienst gezet wordt.. Dan kunnen we beter deze order annuleren en een nieuwe invoeren. 


Dank je @Marcia_ ik laat het zo en ga morgen Ziggo bellen. 
dank je voor antwoord en uitleg. 💐☕️ 
Fijne avond!


Geen probleem 🙂. Jij ook!


Nu maar hopen dat de KPN 

niet eerder een seintje geeft.

Ziggo zegt

”De overstapservice is landelijk zo geregeld dat wij pas afsluiten zodra we het seintje krijgen van KPN dat bij hun de diensten actief zijn. Als zij dit seintje al eerder hebben verstuurd, kunnen wij hierin niets aanpassen. Simpelweg omdat het een overeenkomst is tussen jou en KPN. Maar ik ga er wel vanuit dat zij de datum van 1 september hiervoor hanteren.”


Nu maar hopen dat de KPN 

niet eerder een seintje geeft.

Ziggo zegt

”De overstapservice is landelijk zo geregeld dat wij pas afsluiten zodra we het seintje krijgen van KPN dat bij hun de diensten actief zijn. Als zij dit seintje al eerder hebben verstuurd, kunnen wij hierin niets aanpassen. Simpelweg omdat het een overeenkomst is tussen jou en KPN. Maar ik ga er wel vanuit dat zij de datum van 1 september hiervoor hanteren.”

Klopt hoor. Hier een stukje tekst hoe het in z'n werk hoort te gaan:

Als een klant gebruik maakt van de overstapservice, dan verstuurt KPN een “Contract Termination Request” (CTR) met een wensdatum naar de huidige provider. De provider zal controleren of het inderdaad een klant van hem betreft op het opgegeven adres en als dat klopt dan komt er een OK terug (CTRA). Zodra we de diensten opgeleverd hebben aan de nieuwe klant en de klant of monteur sluit het modem aan zal de order bij ons in het systeem gereed gemeld worden en dan pas verstuurt KPN een CTP naar de oude provider. Op basis van dat bericht zal de oude provider zijn diensten gaan opheffen. Als een klant gebruik maakt van de overstapservice en de klant wil zijn order wat later geleverd hebben vanwege welke reden dan ook dan wijzigt de overstapservice mee. 


En @Paul_   Dank Nu maar afwachten het is snel 1 sept. Al de voorbereidingen zijn al getroffen om het de monteur zo gemakkelijk mogelijk te maken.  Zelf de nodige stopcontacten geplaatst. WiFi versterker gekocht voor boven enz. 
De koffie staat voor hem/haar klaar 👏🏻👏🏻👏🏻 


Hallo Cristien,

Ik zit te twijfelen of ik niet te lang uit gewoonte bij KPN zit. 

Voor KPN spreekt voor mij een stabiel netwerk en dus up time; over het algemeen goed personeel; en het concept van xDSL (Ik heb een hekel aan coax maar dat kan best vanuit de Chello tijd komen). 

Tegen KPN spreekt voor mij dat KPN het enige bedrijf in Nederland is dat apparatuur niet aan huis aflevert en een directie, die blijkbaar meer naar de centen kijkt dan naar de kwartjes. (O.a. een  beperkt zender aanbod in vergelijking met Ziggo).  

Kan jij mij vertellen waarom je bent overgestapt?


@CorL  

1) zeker kan ik dat, na 20 jaar klant bij Ziggo was (ben) ik de laatste tijd die gigantische storingen meer dan zat. 5 zaterdag achterelkaar storingen van meer dan 9 uur. 
En dan de communicatie van Ziggo om gek van te worden.. Terwijl onze hele wijk aan het melden is op Twitter stug vol blijven houden dat er geen storingen zijn. Brbrbrbr was er klaar mee.

  1. Ik wilden graag in de cloud opnemen maar die abonnement kosten bij Ziggo een vermogen.
  2. en dan nog even dit, Tmobile had mijn voorkeur maar omdat Tm nog geen in de cloud opnemen had (inmiddels wel) is het KPN geworden. 
    Als het aanleggen van glasvezel klaar is is het een fluitje van een cent om weer over te stappen.
    De punten die jij aanhaalt gelden voor elke provider daar is weinig tegen te doen.
  3. Ik ga het gewoon proberen en ben ik niet blij stap ik gewoon weer over naar een ander.

@CorL  

1) zeker kan ik dat, na 20 jaar klant bij Ziggo was (ben) ik de laatste tijd die gigantische storingen meer dan zat. 5 zaterdag achterelkaar storingen van meer dan 9 uur. 
En dan de communicatie van Ziggo om gek van te worden.. Terwijl onze hele wijk aan het melden is op Twitter stug vol blijven houden dat er geen storingen zijn. Brbrbrbr was er klaar mee.

  1. Ik wilden graag in de cloud opnemen maar die abonnement kosten bij Ziggo een vermogen.
  2. en dan nog even dit, Tmobile had mijn voorkeur maar omdat Tm nog geen in de cloud opnemen had (inmiddels wel) is het KPN geworden. 
    Als het aanleggen van glasvezel klaar is is het een fluitje van een cent om weer over te stappen.
    De punten die jij aanhaalt gelden voor elke provider daar is weinig tegen te doen.
  3. Ik ga het gewoon proberen en ben ik niet blij stap ik gewoon weer over naar een ander.

Hartstikke bedankt Christien,

Jammergenoeg stel je je volgens mij teveel voor over het Cloud opnemen bij KPN. Ik vond dat ook prettig maar momenteel is het heel moeilijk om in te plannen. Maar dat zal je straks wel herkennen. Bij Ziggo schijnt dit better te zijn. Maar dat is niet de reden van mijn vraag. Het ging mij om de stabiliteit van het Netwerk en dat heb jij afdoende behandeld.

Ik vind het overigens gek dat KPN personeel het leuk vind dat jij een voorkeur voor TMobile had. Misschien moet ik dus wel ook die kant op gaan kijken. :rofl::joy:  

 


@CorL Ik gebruik het al weken (opnemen in de cloud)  via de app en ben er heel happy mee!
Dat ik naar TM wil heeft andere rede, maar nu ben ik voorlopig tevreden bij KPN.
 

We gaan het afwachten.  Glasvezel aansluiten via TM gaat erg veel tijd kosten en via allemaal omwegen .Daarom voor mij eerst KPN. En wie weet blijf ik hangen 😂


Jammergenoeg stel je je volgens mij teveel voor over het Cloud opnemen bij KPN. Ik vond dat ook prettig maar momenteel is het heel moeilijk om in te plannen.

Wat is er moelijk dan? 

In de gids op de rode rec knop drukken en klaar is Kees.


Jammergenoeg stel je je volgens mij teveel voor over het Cloud opnemen bij KPN. Ik vond dat ook prettig maar momenteel is het heel moeilijk om in te plannen.

Wat is er moelijk dan? 

In de gids op de rode rec knop drukken en klaar is Kees.

Soms krijg ik de indruk dat ik al mijn berichten voor Jan met de korte achternaam schrijf. Ik heb vanochtend nog geschreven met de toevoeging @Paul_  dat ik Genres niet kon vinden in de thread over het vernieuwde menu, waar alleen jij op reageerde. 

Ook is een probleem dat de gids op veel dagen maar 4 dagen vooruit bevat vooral bijvoorbeeld bij RTL (Duitsland) en dat soort zenders.  

Overigens als ik op de rode rec toets druk gebeurt er soms wat. Maar ik heb een oude types 2c afstandbediening. Misschien maakt het rec toetsje wel geen contact.   


Jammergenoeg stel je je volgens mij teveel voor over het Cloud opnemen bij KPN. Ik vond dat ook prettig maar momenteel is het heel moeilijk om in te plannen.

Wat is er moelijk dan? 

In de gids op de rode rec knop drukken en klaar is Kees.

Soms krijg ik de indruk dat ik al mijn berichten voor Jan met de korte achternaam schrijf. Ik heb vanochtend nog geschreven met de toevoeging @Paul_  dat ik Genres niet kon vinden in de thread over het vernieuwde menu, waar alleen jij op reageerde. 

Ook is een probleem dat de gids op veel dagen maar 4 dagen vooruit bevat vooral bijvoorbeeld bij RTL (Duitsland) en dat soort zenders.  

Overigens als ik op de rode rec toets druk gebeurt er soms wat. Maar ik heb een oude types 2c afstandbediening. Misschien maakt het rec toetsje wel geen contact omdat ik in het verleden zoveel heb gebruikt bij opnames in de genres.    :joy: Ik leef bijna volgens een schema wanneer ik de F1 kan inplannen. Dat is dus op woensdag voor de race.