Skip to main content
Vraag

Zijn de ondertiteling en layout veranderd na update TV+?

• March 6, 2026
  • 13 reacties
  • 148 keer bekeken

Hallo beste mensen.

Kan het kloppen dat wanneer ik kijk naar een opgenomen progamma,dat er na de update ik geen ondertiteling meer zie bij het vooruit spoelen .

Ook ziet de layout er anders uit,dus wanneer ik vooruitspoel krijg ik een kleiner beeld en zie ik geen ondertiteling meer.

Kan ik dit weer terug zetten naar de oude situatie dus met behoud van de ondertiteling tijdns het spoelen.

En kan het kloppen dat ik niet meer met mijn FB account kan inloggen op het forum

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Kan het kloppen dat wanneer ik kijk naar een opgenomen progamma,dat er na de update ik geen ondertiteling meer zie bij het vooruit spoelen .

Klopt. De ondertiteling voor slechthorenden wordt in het kleine beeld niet overgenomen. Maar las je dat tijdens het spoelen? In een flits dan.… de voortgangsbalk zat er ook half transparant overheen. 

Kan ik dit weer terug zetten naar de oude situatie dus met behoud van de ondertiteling tijdens het spoelen.

Nee. Misschien kan men ervoor zorgen dat het in de thumnail ook weer zichtbaar wordt. Spoelen met volledig beeld lijkt niet terug te komen omdat dat meer data verbruikt. Ook qua opslag van de plaatjes.

En kan het kloppen dat ik niet meer met mijn FB account kan inloggen op het forum.

Dat klopt. Dat is beëindigd. Al zie ik die keuze er nog wel bij staan, het werkt niet. 

• Auteur
  • Topper
  • March 6, 2026

PeterG.

Vind ik persoonlijk geen vernieuwing.

Maar het is dan niet anders.

Iig bedankt voor je reactie

• Auteur
  • Topper
  • March 6, 2026

wat ik dan niet snap dat de nieuwe update voor de app is?

Waarom heeft deze update consequenties voor de plus box dan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Dit is geen update van de app. Maar juist van de plus box. Zie hier:

De app heeft nooit spoelen met beeld gehad en nog niet. 

• Auteur
  • Topper
  • March 6, 2026

PeterG .

Sorry maar ik bedoelde dus de plus box.

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2026

Vanmiddag nog met het bekende nummer gebeld,de dame in kwestie wist te vertellen dat ik de eerste ben die deze klacht heeft aangegeven.We gaan via het klachtenformulier van de KPN maar verder met klachten deponeren tegen beter weten in.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2026

Er zijn al heel veel klachten over "het nieuwe spoelen". Zie maar de rubriek KPN TV. En de door mij hierboven gelinkte Product Update. ​@Poetje puk 

Gevolg: met een deel wordt direct iets gedaan. Waaronder dat de afbeelding groter gaat worden. (Volgende update)

Een moderator komt na circa 48 uur op een topic, dus die komt hier nog. En zal ook de kwestie van de ondertiteling voor doven doorgeven. Al lijkt me dat wel erg klein in het kleinere beeld. 

Ik zie die ondertiteling voor doven echter niet terug komen in die plaatjes. Het verbaasde me überhaupt dat je dat las. Dat ging mij te snel tijdens het spoelen. 

Klachten via dit forum en opmerkingen ter verbetering gaan direct naar de ontwikkelaars! Het moderatie team heeft hele korte lijntjes naar het tv team. Ze zitten ook vlak bij elkaar. 

Veel korter dan via het klachtenformulier. 

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2026

Hoi PeterG.

Waarom niet terug zoals het was.

Begrijp me niet verkeerd ik ben juist voor verbetering maar dit is echt geen verbetering.

Ik had begrepen dat deze update nodig was ivm met MB besparing of zo iets.

Mvrgr 

• Auteur
  • Topper
  • March 8, 2026

Ik denk dat er niet over te discussiëren valt met de ontwikkelaars van de app.

Ik heb gelezen dat ernog een aanpassing gaat plaatsvinden,om de thumbnail te vergroten?

Waarom niet helemaal weer gewoon fullscreen,zonder een vastgezet beeld van een reclame met daarover heen de thumbnail.Heeel erg vervelend irritant enz.

Wij wachten het nog even af,wat er nog als aanpassing komt.

We zijn nu in gesprek wat gaan we doen overstappen of blijven.

Mijn gevoel zegt overstappen,mijn vrouw twijfelt nog.

Nu zal het KPN worst zijn als we overstappen.

KPN doe wat met de klachten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 8, 2026

Ik denk dat er niet over te discussiëren valt met de ontwikkelaars van de app.

Dit betreft juist niet de app😉. Maar de Launcher in de ontvangers voor TV+. 

Het nieuwe systeem is ook lastig met m'n Samsung afstandsbediening (one Remote). Totaal niet meer nauwkeurig te bedienen. 

Ik gebruik nu alleen maar de witte afstandsbediening van kpn zelf. Met de drie knoppen ⏪ ⏯ ⏩ is het gelukkig goed te doen. 

Ook irritant vind ik. Als je vanuit live terug spoelt (klein) loopt de uitzending gewoon door in het volledige beeld. 

Laten we even de komende updates afwachten. Dit blijkt voor mensen met een visuele beperking ook drama te zijn. 

In ieder geval wordt de thumnail wat groter. En hopelijk eventueel later m'n voorgestelde schakelaar "spoelen met volledig beeld aan/uit".

• Auteur
  • Topper
  • March 8, 2026

Ik heb het ook over de plusbox.

Drama die update.

Wacht af wat ze ermee gaan doen,aanpassen zou fijn zijn.

Anders is het voor ons bye bye KPN.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Poetje puk. Ik snap goed dat deze wijziging voor frustratie zorgt. Er wordt gewerkt aan een aanpassing waarbij de thumbnail groter wordt. Zodra daar meer duidelijkheid over is, delen we dat uiteraard hier op de Community.

Ik begrijp ook dat je ondertussen overweegt om over te stappen. Natuurlijk hopen we dat je blijft, maar belangrijker is dat je een dienst hebt waar je tevreden mee bent. Feedback zoals die van jou helpt wel degelijk om verbeteringen door te voeren, ook al lijkt dat soms wat traag te gaan.

Houd de updates nog even in de gaten. Nieuwe versies worden regelmatig uitgerold en daarin zitten vaak dit soort aanpassingen.

• Auteur
  • Topper
  • March 9, 2026

Waarom niet terug naar hoe het was.

Mensen met slecht zicht worden door deze update wel benadeeld vind ik.

Maar ik wel best ff afwachten hoor. En Android 14 is dat een optie.?

Ik zou zeggen suc6