Skip to main content

Kan het zijn dat er sinds de update, problemen zijn met afspelen van opgenomen programmas?

*admin: afgesplitst

Hallo @Audrey_75,

Er zijn geen problemen daarmee bekend. Wat voor issues ervaar je en krijg je ook foutcodes? 
Trouwens, hoe is de ontvanger aangesloten? Welke type heb je? 


Hallo Chrizziey,

Sinds een week heb ik problemen met afspelen van opnames. Er gebeuren verschillende dingen:
- Automatisch stoppen en naar opname menu. Ik kan daarna weer gewoon op afspelen drukken.

- Stilstaand beeld voor een flink aantal seconden, waarna hij verder gaat, maar die seconden zijn dan wel voorbij gegaan. Dus stilstaand beeld, terwijl de opname wel afspeelt.

- Opname slaat vast, waarna de hele box vast slaat. Enige wat ik dan nog kan doen is hem aan en uit zetten.

Heb alles al geprobeerd. Stekkers er voor een halve dag uit. Resetten. Etc. 

TV speelt wel gewoon. Netflix en Amazon doen het ook gewoon.

Voor mijn gevoel is een deel van de opname"schijf”  wellicht beschadigd? Ik neem veel op namelijk. 

Ik zal zo even kijken welke box ik precies heb. Staat er nu ongeveer 3,5 jaar ofzo

Ik krijg trouwens helemaal geen foutcodes. Hij stopt of bevriest gewoon


Hallo @Audrey_75 
Helder verhaal. Om alvast een vermoeden te tackelen, op jou ontvanger staan geen opnames. Deze staan allemaal op een server die KPN beheerd. Dus daarin is niks mis gelukkig. 

Met resetten, bedoel je ook dat je dan de gehele software opnieuw ingeladen hebt? Zo nee, wil je dat is proberen? 
 

Nog een laatste vraag : Hoe is de ontvanger aangesloten? Rechtstreeks op het modem met een kabel of via een draadloze verbindingsset in het stopcontact? 


Ik heb de software nog niet opnieuw geladen, dat zal ik straks eerst eens doen. 

Verder zit hij aangesloten via een kabel naar het modem. Die ook eens resetten?

 


Hallo @Audrey_75,

Dan zal ik eerst het modem even resetten, daarna de software opnieuw op de ontvanger zetten zoals de afbeelding hierboven. Je hoeft niet bang te zijn dat je opnames verdwijnen, die blijven gewoon centraal opgeslagen. 


Hallo Chrizziey,

 

Alles gereset en geïnstalleerd,  nog steeds dezelfde problemen. 

Het gebeurt echter alleen bij recente opnames. vooralsnog van series. vanavond bij een film die al maanden geleden is opgenomen,  geen problemen. 


Hallo @Audrey_75,

Jammer dat het nog blijft voorkomen. Als je ontvanger omruilt met een andere in huis (mits je die hebt). Ervaar je het probleem dan nog?


Hai @Chrizziey 

Ik heb er helaas maar één. En het lijkt echt alleen met recente opnames te zijn. Ik zal het nog een weekje aankijken. Ik neem eigenlijk alles op wat ik wil kijken, omdat ik een hekel heb aan reclames en mijn eigen tijden wil bepalen. Wellicht was het en "glitch” ivm de updates.

 


Ik heb er helaas maar één. 

Hallo @Audrey_75,

Kleine tip : Als je nu 1 ontvanger hebt en het opname pakket, is het voordeliger om een 2e ontvanger te nemen. Dan betaal je 1 cent meer per maand en heb je gratis het opname pakket. 

Laat je het weten als er dan nog niks veranderd lijkt te zijn qua haperingen?
 


@Chrizziey 

Ik heb er dus gewoon nog 1 in de doos zitten. Ik keek bij mijn producten en daar staan 2 ontvangers op. Ik bedacht me, dat ik ook 2 remotes heb. Ik open de doos en voila. Ik ga deze testen zodra ik in de gelegenheid ben en dan laat ik je weten of dat de oplossing is.

Dank zover.