Skip to main content

Sinds enige weken ondervind ik een hinderlijk probleem met het zijwaarts scrollen door het programmamenu van KPN ITV. Dit gebeurt altijd op hetzelfde punt, wanneer ik scroll naar ongeveer middernacht waarbij de overgang plaatsvind naar de volgende dag. Vooral in het weekend kan ik aardig blijven kijken. Wanneer ik dan kijk wat de programmering is van diverse zenders en ben rond de overgang van middernacht naar de volgende dag kan het scollen ineens naar ongeveer dezelfde tijd van de volgende dag gaan, vervelend als je juist wilt kijken wat de programmering is daartusen. Onhandig is ook wanneer je dan handmatig stap voor stap moet terugscrollen. Het maakt niet uit welke dag je bent, deze kan zomaar ineens 24 uur opgeschoven zijn. Ik gebruik Google Chrome of Mcrosoft Edge, op beide browsers hetzelfde probleem. 

Ik heb al van alles zelf geprobeerd maar het euvel bleef bestaan, ook van de technici van KPN had ik nog niets vernomen totdat ik deze week zelf maar eens op onderzoek uit ging. Ben tot de ontdekking gekomen dat Incognito browsen dit probleem opheft, ik heb al 3 dagen een vloeiende overgang van de dag in het programma. Het is nog vroeg om definitief een oordeel te vellen maar het komt er hier op neer dat je alle tracking-cookies uitzet. In Norton kun je dat het gemakkelijkst doen door AntiTrack te gebruiken. Instanties kunnen je dan niet meer volgen, hierdoor zul je ook aanzienlijk minder tot geen reclame meer krijgen in je mail. Klinkt geweldig en dat is het ook. Nogmaals, ik kan uiteraard nog geen definitief antwoord hierop geven, maar het geeft hoop.

Hallo @Ronnie01964 welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


@JanD ik denk dat hij het heeft over itv online.


De ARRIS VIP5202 KPN.


Norton Antitrack verwijderd,browser werkte niet meer naar behoren, maar daarbij is het probleem ook weer teruggekomen.


Wat heeft trouwens die ARRIS VIP5202 van KPN hiermee te maken? Het probleem wat ik ondervind is online TV kijken van KPN via Chrome Of Edge.


Wat heeft trouwens die ARRIS VIP5202 van KPN hiermee te maken? Het probleem wat ik ondervind is online TV kijken van KPN via Chrome Of Edge.

Dat was dus niet duidelijk, vandaar mijn vraag.

 


Beetje raar hoor want in mijn oorspronkelijk bericht had ik het al over Google Chrome of Microsoft Edge….


Beetje raar hoor want in mijn oorspronkelijk bericht had ik het al over Google Chrome of Microsoft Edge….

Daar heb je een punt, over en sluiten maar.


@Ronnie01964 ik vind dit een goede vraag. Ik heb alleen nog geen goed antwoord. Het kan zijn dat dit precies werkt zoals het ontworpen is.

Om hier antwoord op te krijgen heb ik de vraag doorgezet naar het team dat gaat over iTV. Zodra hier antwoord op is laat ik het hier weten!


Hi @Ronnie01964! Excuus voor het late antwoord. Ik moet bekennen dat ik de reactie even geleden heb gehad maar volslagen over het hoofd heb gezien.

De experts hebben gekeken en weten niet hoe dit komt. Het zou te maken kunnen hebben met het gebruiken van een bookmark. 

Komt het probleem ook voor als je de directe link onder je favorieten zet? 

Daarnaast wordt aangegeven dat voor onze gids geen verwijderbare informatie gebruikt wordt. Een programma van derden moet daar dus geen invloed op hebben. 


Het probleem is dat dit niet altrijd voorkomt. Als ik programma's kijk rond middernacht en ik wil kijken wat erna komt, gebeurt het wel eens dat deze zomaar 24 uur verder schiet. Het maakt ook niet uit welke browser. Als ik Chrome gebruik dan is het op Edge precies hetzelfde. Alleen in Chrome heb ik de link in een bookmark staan en dat is alleen de homepage van ITV zodat ik zelf naar programma's kan. Heb het nu net ook nog even gedaan: via de directe link en gebeurt het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Er is geen touw aan vast te knopen.


@Ronnie01964 dat is wel raar. Ik heb het hier ook gezien. Alleen kan je (nu) geen oplossing bieden. 

Ik heb het aangegeven aan het team dat gaat over de applicatie. Meer kan er op dit moment niet aan gedaan worden ben ik bang. 


We zijn nu een aantal weken verder en het probleem bestaat nog steeds. Programma's rond middernacht zijn amper zichtbaar en wanneer ik 1 keer door scroll via het pijltje rechts dan ben ik ineens 24 uur verder en rest mij niets anders dan bovenaan op NU te drukken. Veel te onhandig, en het maakt niet uit welke browser ik ook probeer.


We zijn nu een aantal weken verder en het probleem bestaat nog steeds. 

Dit issue speelt al vanaf het begin en dat is dus al heeel lang.