Skip to main content

Mijn probleem.
Heb sinds afgelopen vrijdag KPN met 5202 ontvanger en de zwart/witte afstandsbediening.
 


Heb geleend van kennis de KPN geheel witte afstandsbediening (Alleen Infrarood)
 

 

De link afstandsbediening instellen geeft voor beide dezelfde koppeling stappen en mogelijke codes.

In mijn geval gaat het om een Philips TV.

Mijn probleem is dat de zwart/witte ab dus geheel niet werkt met het IR deel, maar wel via Bluetooth met de ontvanger.

De geheel witte werkt direct zodra de koppeling stappen zijn uitgevoerd met de tv en ontvanger.

Zoals jullie hopelijk begrijpen wil ik “mijn” eigen bluetooth ab gebruiken.

Beste moderator(s), kunnen jullie dit doorspelen aan de techneuten, of moet ik er vanuit gaan dat de ab stuk is en een nieuwe aanvragen?

Alvast bedankt.
 

Hoi @AppieSan, heb je de afstandsbediening al aan de praat? Zo niet, dan kun je testen met de zaklamp van je telefoon of het IR lampje wel werkt. Zo niet, dan is die defect. En kan je een nieuwe aanvragen, wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik weer van je als je dat gedaan hebt. 


Met de camera van je telefoon. 

Niet met de zaklamp, @Bart_Z 😉😅

 

Verder. Afstandsbediening geheel resetten. Daarna eerst weer koppelen op 5202 ( volgens mij). Daarna opnieuw instellen op de Philips. Code 326 werkt hier met 10 jaar oude en 1 jaar oude Philips.


O ja haha, ik ben nog een beetje in de war blijkbaar zo na mijn vakantie. Bedankt @PeterG!


Hoi @Bart_Z ,

Had mijn profiel al tijdje geleden ingevuld, neem aan dat er voldoende instaat.
Moest even googlen wat te doen met de telefoon camera. Een universele afstandsbediening laat het duidelijk zien, die van de Arris 5202 blijft zwart wat ik ook probeer.


Er staat zeker voldoende in. Afstandsbediening is dus duidelijk stuk. Nieuwe is onderweg. 


Hoi @Bart_Z ,

Nieuwe ab ontvangen.

Maar nu nog zien te koppelen.

Als ik het menu op de tv lees kan je naar stap twee gaan als je met de ab kan zappen, nou dat werkt dus niet,

Reset met rood/blauw/ok meerdere keren geprobeerd, en opnieuw proberen te koppelen lukt niet.

Moet de ab niet minimaal IR doen?
Als ik met camera van telefoon kijk blijft IR deel angstvallig stil, zoals ook eerder.
Heb ook 7-9-OK geprobeerd.
Iemand nog een idee?
 


7 en 9 samen gelijktijdig ca 5 seconden ingedrukt houden activeert de koppelmodus van de afstandsbediening. Mogelijk reageert de 5202 dan ook?


Die had ik ook gevonden als mogelijke oplossing, maar vooralsnog geen succes 😑


Met de nu gekoppelde afstandsbediening de 5202 'ergens' in koppelmodus te zetten?


Ja dat stukje lukt. Maar krijg geen bevestiging dat koppeling geslaagd is. Ga morgen met frisse tegenzin opnieuw proberen. 


Ok,
Ik heb nu dus twee niet werkende Bluetooth afstandsbedieningen.
Wie weet of de infrarood werkt als deze nog niet gekoppeld is?
Alle twee blijven levenloos als ik het controleer met de telefoon camera.
De oude laat zich wel koppelen, de nieuwere laat zich niet koppelen.
Als je via het menu voor koppelen kies (Via universele remote), staat er dat de afstandsbediening ten minste via IR te bedienen moet zijn, dat gaat bij beide dus helaas niet op.
Hoe groot is de kans dat een nieuwe afstandsbediening ook kapot is?
 


De BT afstandsbedieningen (met zwarte achterkant) moeten gekoppeld (Bluetooth) worden met de kpn box anders is die niet te bedienen.

De IR afstandsbediening van kpn (witte achterkant) werken met IR ook op de 5202.
Heb je er toevallig nog zo één liggen? Mag ook de oudere D3 of zelfs nog de 2008-B1 versie zijn.

Zelf bedien ik het volume van de tv ook met diens eigen ab. De knoppen van de kpn ab staan op de audio ingesteld, maar die staat tegenwoordig vaak niet aan om stroom te besparen.


Hoi @PeterG ,
ja gelukkig heb ik een IR afstandsbediening op de kop kunnen tikken, bij deze werkt de Philips TV code ook prima.
We willen het kastje weer uit het zicht hebben en dus gebruik maken van de bluetooth, maar de opgestuurde nieuwe bluetooth AB laat zich vooralsnog niet koppelen. 
Van alles al geprobeerd, kastje herstart, factory reset, ab reset, 7/9 combi, volgens het boekje, etc.
Ik weet helaas geen andere  manier meer.

 

Het zou me ook niet verbazen dat de tv codes van de bluetooth en IR verschillen.


Nee. Die codes zijn gelijk. Wel is het zo dat instellen op tv met de allernieuwste ook via BT gaat. Dan wordt bij keuze voor bv Philips via BT die codes geladen op de ab. Maar ja, dan moet ie natuurlijk wel (eerst) gekoppeld zijn met de ontvanger…..

Ik loop al te modderen met koppelen BT speaker en een BT koptelefoon aan televisie, laptop en phone. En als ik al dat gedoe hier op het forum lees met de BT ab voor de 5202 mag het mijn straatje nog even voorbij.


Op geen enkele manier met de ontvanger? Staat verder ook geen bluetooth apparatuur in de weg? Kun je alles verder eens uitzetten?

En voor de zekerheid, welk type ontvanger heb je?


Ha @Bart_Z ,
Heb alles wat uit kon met bluetooth uitgezet (TV en Shield), maar nog geen verbinding kunnen maken.
De ontvanger is een VIP5202.
Zowel orginele als ook nieuwe afstandsbediening geprobeerd.
Er moet toch een manier zijn op ontvanger in pair mode te zetten.
Op de AB zie je het blauwe ledje een tijdje knipperen als je probeer de verbinding te maken.


Heel gek, het kan ook de ontvanger zijn. Zou je de ontvanger eens willen resetten. Lukt het daarna? 


Goedemorgen @Bart_Z ,
Vanochtend complete reset gedaan zonder resultaat, het lukt op de een of andere manier niet om een bluetooth koppeling te maken of om de afstandsbediening zijn IR deel te activeren.


Ik begrijp het ook niet. Mogelijk dat het dan de ontvanger is die het probleem veroorzaakt. Ik heb dan ook een nieuwe voor je aangevraagd. Je kunt de oude voor een nieuwe omruilen bij het PostNL punt uit de sms. 


Dank @Bart_Z , ik laat het je weten als de nieuwe aangesloten is.


Heel graag, ik ben heel benieuwd. 


Ha @Bart_Z , helaas heeft de nieuwe ontvanger het probleem niet opgelost.
Ben al een paar uur aan het proberen de verbinding met Bluetooth aan de praat te krijgen, maar het wil gewoon niet lukken.
Weet jij hoe je de ontvanger in koppel mode zet?
Ik neem aan dat er ergens een start en timeout op zit?

 


Dat is heel vreemd, ik begrijp het niet. Het zou moeten werken. 

Waar heb je de ontvanger precies staan? In het zicht? Of achter kast of iets?

Is er iets wat in de weg kan zitten? Iets wat reflecteert of wat dan ook?


Hoi @Bart_Z , de ontvanger staat voor de tv in het zicht zodat ik nu een infrarood ab kan gebruiken. Wat ik ook niet snap is dat het is deel van de Bluetooth ab helemaal niets zend (Getest met telefoon camera).


Alle afstandsbedieningen niet? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat beide kapot zijn. Voor de zekerheid laatste afstandsbediening onderweg.