Skip to main content
Beantwoord

Zoeken met oude tv-ontvanger werkt niet goed

• January 6, 2025
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

In het zoeken zit een functie. De oude zoekopdracht wordt bewaard. 
Zou best handig zijn, want de programma’s zijn maximaal 1 week in de toekomst en ik zoek veel op vaste waarden.
Maar het is gewoon onhandige, aan die bewaarde zoekopdracht heb je niets, want het lijkt er op dat als zoekopdracht een van de gevonden programma’s wordt bewaard zelfs met of zonder taalfouten die zijn gemaakt. 
Ik wil graag dat mijn zoekopdracht wordt bewaard en niet de volledige beschrijving van een programma dat de vorige week is uitgezonden, want daar kan ik niet mee zoeken.
Kan iemand hiernaar kijken en aanpassen of anders dit weghalen, want nu kost het alleen maar handelingstijd om het telkens te verwijderen. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Ah, ja, ik snap wat je bedoelt. Voor Lang Leve de Liefde werkt het inderdaad wel. Maar voor sportwedstrijden waar heel specifiek ook de teams worden genoemd, is het niet handig. We gaan het doorgeven.

In de tussentijd kan je ook gebruik maken van de ‘Sport’ sectie op de tv-ontvanger. Daar vind je alle wedstrijden die komen en zijn geweest. Daar kan je op jouw sport klikken en dan kijken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Even kijken of ik het goed begrijp. Nu wordt de uitkomst van de zoekopdracht bewaard. Terwijl jij eigenlijk de zoekopdracht zelf zou willen bewaren. Klopt het zo?

• Auteur
  • January 9, 2025

@Denise van KPN 

Ja wat moet men met de uitkomst van een zoekopdracht doen, je zoekt en klikt op wat je hebt gevonden en dan is het historie. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Duidelijk. Ik ga het verzoek doorzetten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 16, 2025

We hebben hier terugkoppeling op gekregen, ​@dommeke, en deze manier is bewust. Nadat jij een zoekactie gedaan hebt, en een bepaald resultaat hebt gekozen met de OK knop, dan gaan we ervan uit dat dit je gewenste resultaat is. En dan slaan we de titel van dat programma op als zoekterm. Dan kun je een volgende keer makkelijk specifiek dat programma zoeken. We doen dit om te voorkomen dat er allemaal zoektermen opgeslagen worden die geen resultaten geven, maar dan wel je scherm vervuilen. We zijn niet van plan dit te veranderen.

• Auteur
  • January 16, 2025

We hebben hier terugkoppeling op gekregen, ​@dommeke, en deze manier is bewust. Nadat jij een zoekactie gedaan hebt, en een bepaald resultaat hebt gekozen met de OK knop, dan gaan we ervan uit dat dit je gewenste resultaat is. En dan slaan we de titel van dat programma op als zoekterm. Dan kun je een volgende keer makkelijk specifiek dat programma zoeken. We doen dit om te voorkomen dat er allemaal zoektermen opgeslagen worden die geen resultaten geven, maar dan wel je scherm vervuilen. We zijn niet van plan dit te veranderen.

Ik denk toch echt dat je dit even zelf nog een keer moet nalezen. De oplossing die gekozen  is bij KPN, veroorzaakt dus dat er zoektermen worden opgeslagen die geen resultaat geven. 

Let wel, dit is geen web search, het zoekt naar tv en radio programma’s die relatief kort beschikbaar zijn voor inplannen en terugkijken. 

Zouden de programma’s jaren beschikbaar blijven op jullie server, dan zou er wel iets voor te zeggen zijn. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb even bij ​@Erik van KPN gepolst hoe dit zou moeten werken. Als je zoekt op ‘Liefde’ en vervolgens een aflevering van B&B Vol Liefde aanklikt, dan slaan we als zoekterm 'B&B Vol Liefde' op. We gaan er namelijk vanuit dat dit voor jou het gewenste resultaat van de zoekopdracht ‘Liefde’ is. De volgende keer kan je dan de zoekterm 'B&B Vol Liefde' weer aanklikken en dan vind je de nieuwe afleveringen.

Als dit bij jou anders werkt, dan ontvangen we graag screenshots!

• Auteur
  • January 20, 2025

@Denise van KPN 
Ik zal wel een domme klant zijn, maar met die oplossing heb ik helemaal niets. Ik wil het gebruiken om regelmatig te kijken of er NBA basketbalwedstrijden beschikbaar zijn. Maar een ander zou bijvoorbeeld op Darts of Snooker willen zoeken (om zo maar een dom voorbeeld te geven). 

Wat moet je hier dan mee?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Ah, ja, ik snap wat je bedoelt. Voor Lang Leve de Liefde werkt het inderdaad wel. Maar voor sportwedstrijden waar heel specifiek ook de teams worden genoemd, is het niet handig. We gaan het doorgeven.

In de tussentijd kan je ook gebruik maken van de ‘Sport’ sectie op de tv-ontvanger. Daar vind je alle wedstrijden die komen en zijn geweest. Daar kan je op jouw sport klikken en dan kijken.