Skip to main content

Bij ons is nu ook het nieuwe menu geinstalleerd.

Ik kan nu Gids->Genres->Film niet meer vinden. 

Weet iemand hoe ik er kom?

Ja ik kan dit ook niet (meer) vinden en daar baal ik goed van!

Hoewel…. via Uitgelicht kun je “films op tv” zien. Maar dat is m.i. wel minder overzichtelijk.


Dat “Uitgelicht” is hetzelfde als op de App. en geeft eigenlijk alleen maar informatie over gisteren, vandaag en morgen. Overigens lijkt het mij een gestripte versie van de App.

Het ziet er bijna net zo uit als Windows8.0 uit 2012 van Microsoft, dat het einde van de Microsoft Telecom divisie en het ontslag van bijna de volledige hoogste Microsoft leiding inclusief de Ceo betekende.

Om maar een leuk plaatje te krijgen was veel functionaliteit verwijderd.    

 


Hoi @CorL

Bij het nieuwe menu kun je kiezen voor films of series. Als je eenmaal daar bent kun via Mijn pakketten door de genres bladeren. 


Hoi Bart,

Ik denk dat ik de afgelopen dagen wel honderd keer Amy Winehouse heb gezien. 

Het lijkt voor mij net of bijna alle keuzes in het nieuwe menu uiteindelijk naar  de huur films of de films in het pluspakket gaan.

Genres was altijd een onderdeel van de gids, Binnen Genres kon je scrollen door de Films, de Series, Sport en Documentares. 

Nu zie ik alleen maar Emy Winehouse, ik heb  zelfs geprobeerd te zoeken op Film maar dan krijg ik weer Emy Winehouse. Ik denk dat ik wel 100 manieren heb geprobeerd. Maar als jij weet hoe ik bij die door mij ontzettend veel gebruikte functionaliteis van Genres uit de gids kan komen wil ik het graag weten. 

Misschien zie ik toch iets over het hoofd. 


Ik zie Amy ook bij uitgelicht inderdaad. Maar daar staan alle genres naast: 

Je komt hier door naar Gids >Films> kies een van je pakketten en dan zie je dit.


Ik zie Amy ook bij uitgelicht inderdaad. Maar daar staan alle genres naast: 

Je komt hier door naar Gids >Films> kies een van je pakketten en dan zie je dit.

In het menu Gids is geen keuze film bij mij, is er iets verkeerd geinstalleerd?

(Bij Erik trouwens ook niet, dit is Amy is gewoon een film uit het pluspakket)

Ik wil zo als het vroeger was de functionaliteit van Gids -> Genres -> Films (Series, Documentaires, Sport) kunnen gebruiken. Het interseert me niet hoe. Het pluspakket voor films of huur van KPN films gebruiken we nooit, we hebben ook Netflix en Disney (niet via KPN).

                                                                                                                


Ik had een vraag gesteld. Kreeg een antwoord maar dat ging heel ergens anders over. Plotseling staat mijn vervolg vraag als antwoord gemarkeerd. Het lukt mij niet om dat terug te zetten. Dus dan maar een nieuw topic. 

Ik wil zo als het vroeger was de functionaliteit van Gids -> Genres -> Films (Series, Documentaires, Sport) kunnen gebruiken. Het interseert me niet hoe. Het pluspakket voor films of huur van KPN films gebruiken we nooit, we hebben ook Netflix en Disney (niet via KPN).

Er wordt maar steeds verteld dat zoeken in pakketten hetzelfde is. Vroeger kon je dus zien wat voor sport er de aankomende week werd uitgezonden via de regulaire zenders. Nu is dit ook alleen maar sport waarvoor je extra moet betalen en bij Series ga je meteen weer naar het scherm uitgelicht door KPN. Maar ik wil graag zelf kunnen kiezen voor aankomende week en niet voor vandaag of morgen en zonder censuur van KPN. 

Het vorige duurde 4 dagen voor ik een KPN reactie kreeg, ik ben benieuwd hoe lang het nu duurt. 


Hoi @CorL

Bij het nieuwe menu kun je kiezen voor films of series. Als je eenmaal daar bent kun via Mijn pakketten door de genres bladeren. 

Nee, dat werkt niet!

Je ziet het gewone (basis) pakket niet en kunt alleen films zien waar je voor moet betalen  

En via “Uitgelicht” zie je alleen maar films van vandaag, morgen en overmorgen  Films die gisteren zijn uitgezonden zie je niet staan  

 

ik vind dit nieuwe menu tot dusver geen verbetering! 
 

 


En via “Uitgelicht” zie je alleen maar films van vandaag, morgen en overmorgen  Films die gisteren zijn uitgezonden zie je niet staan

Dat lijkt me ook vrij nutteloos. Veel films kunnen niet via Terugkijken bekeken worden i.v.m. rechten.


En via “Uitgelicht” zie je alleen maar films van vandaag, morgen en overmorgen  Films die gisteren zijn uitgezonden zie je niet staan

Dat lijkt me ook vrij nutteloos. Veel films kunnen niet via Terugkijken bekeken worden i.v.m. rechten.

Erg off Topic Peter, wat is je bedoeling hiervan. Dat kon namelijk altijd al niet. Behalve even via de app maar dat doet het volgens mij ook niet meer. 

Dit topic gaat over de Gids, niet over uitgelicht, er wordt als antwoord van alles gegeven, behalve over de gids. Alleen in Gids stond vroeger “Genres”. Dat een film een genre is, is net zo een antwoord als je een vraag over melk hebt en iemand schrijft dat een Stier een rund is maar daar heb je niets aan als je melk nodig hebt. 


Ik reageer op Cath59, Cor.


#offtopic alert!

 

Ik reageer op Cath59, Cor.

Dan reageer ik nu op jou. 

Je hebt het mis. Als je zoekt op “Die Hard” bijvoorbeeld, kun je wel degelijk de uitzending van afgelopen maandag terugkijken. 

En in het oude menu kreeg je een veel uitgebreider overzicht, ook met de films die al uitgezonden waren (tot een week terug).

 

 


Dit is het menu waar het om gaat. En wat nu verdwenen is en erg gemist wordt.

 

 


@CorL & @Cath59, nu begrijp ik hem. Excuses. Ik gebruikte deze functie niet. Maar nu heb ik duidelijk wat gemist wordt. Ik ben dan ook eens op onderzoek gegaan. Er bleek dat het zeer weinig werd gebruikt. Bij het ontwerpen en inrichten van het nieuwe menu is het daarom achterwege gelaten. 


@CorL & @Cath59, nu begrijp ik hem. Excuses. Ik gebruikte deze functie niet. Maar nu heb ik duidelijk wat gemist wordt. Ik ben dan ook eens op onderzoek gegaan. Er bleek dat het zeer weinig werd gebruikt. Bij het ontwerpen en inrichten van het nieuwe menu is het daarom achterwege gelaten. 

Bart,

In een andere topic van iemand anders over deze vraag op zondag, had ik al vermeld dat dit het antwoord van KPN zou zijn. 

Gelukkig levert KPN geen auto’s anders zouden ze met hetzelfde argument de airbags weglaten. 


Ja ik kan er niet meer van maken hoe graag ik ook wil. 


Ja in dit forum blijkt het heel duidelijk, het KPN management is heel geinteresseert in verbeteringen vanuit hun directe communicatiebronnen met de klant.

 


@CorL & @Cath59, nu begrijp ik hem. Excuses. Ik gebruikte deze functie niet. Maar nu heb ik duidelijk wat gemist wordt. Ik ben dan ook eens op onderzoek gegaan. Er bleek dat het zeer weinig werd gebruikt. Bij het ontwerpen en inrichten van het nieuwe menu is het daarom achterwege gelaten. 

Ik vind dat vreemd. Ik heb geïnformeerd bij mensen die ik ken en die klant zijn van KPN en die zeggen allemaal dat ze dit geregeld gebruiken en de functionaliteit nu missen. En dat ze ervan balen dat de radiozenders ook niet meer via dat menu gekozen kunnen worden en gewoon tussen de tv zenders staan. 

 


Ik begrijp dat jullie er van balen. Meer kan ik er helaas niet van maken. :(


Cath59: Ik heb geïnformeerd bij mensen die ik ken en die klant zijn van KPN en die zeggen allemaal dat ze dit geregeld gebruiken en de functionaliteit nu missen.

Waarschijnlijk heb jij die mensen er ooit ook op gewezen. Ik gebruikte het nooit (wist wel van het bestaan) en heb mensen er nooit op gewezen. En ken niemand die het gebruikt(e).

De meeste mensen, ik denk al gauw zo'n 98%, drukt op de knop gids en dan was die optie er sowieso niet. En zullen ze het ook niet kennen. Heel veel gebruikers drukken nooit op menu….

Films zoek ik doorgaans via Netflix, Videoland en Pluspakket on demand. Uitgezonden films, hoewel je de reclameblokken erin kunt overslaan met opnemen, wordt ik dus een beetje kriegel van. Op de RTL zenders zijn ze ook al 100-en keren uitgezonden.

Als je geen on demand diensten hebt kan ik me het gebruik van de categorie films wel voorstellen (maar dan ook alleen als je kunt opnemen). Maar de categorieën zijn er dus niet meer. Jammer, ik houd van het motto beter mee verlegen dan om verlegen.