Skip to main content

Minstens 5 maal op een dag komt er in dit forum een vraag om apparatuur om te wisselen. Ik maak er maar een apart topic van. 

Ik dacht waarom vraagt iedereen dat toch. Er komt toch altijd eerst de vraag om bij de oude topics te kijken. 

Toen ik het deed wist ik het. Er verschijnen eerst gortoude threads waarin ook heel andere informatie staat dan gebruikelijk en het antwoord vind je nooit. 

Ik heb dus maar even Google gebruikt en toen vond ik het antwoord direct. 

Moet het niet zo zijn om eerst de nieuwste threads te tonen of minstens de mogelijkheid om hiervoor te kiezen. Nu is dit forum vol met vragen over “Opname” meer dan 3000 topics , “Omwisselen” meer dan 500 topics terwijl er tich keer antwoord op is gegeven. 

Admin: titel aangepast van apparatuur omwisselen naar zoekfunctie kpn forum

Hé Cor, ik houd dagelijks het forum in de gaten - zoals je weet-, maar deze vraag zie ik niet 5 keer per dag naar voren komen. Wat is exact jouw vraag hierover? Ik vermoed dat er een vraag achter de vraag zit ;)


Hé Cor, ik houd dagelijks het forum in de gaten - zoals je weet-, maar deze vraag zie ik niet 5 keer per dag naar voren komen. Wat is exact jouw vraag hierover? Ik vermoed dat er een vraag achter de vraag zit ;)

Het het was me niet opgevallen dat jij dat dagelijks deed Nadia. Maar er zit helemaal niets achter de vraag. Er is nog iemand die het vindt en heeft gewoon een “like” bij mijn vraag gegeven. 

Het is trouwens alleen maar een vraag of een moderator dit door wil geven omdat dit een onvolkomenheid is die wel in meer websites zit als deze wat langer lopen. . 


Klopt, @CorL en @Nadia 

Als je de zoekbalk van het forum gebruikt krijg je topics van meer dan een jaar oud bovenaan de resultaten. Het is mij al meerdere keren overkomen dat het bovenste zelfs al ruim 2 jaar oud is. En de tweede dan wel 3 jaar enzo. Heel raar.

Ik gebruik daarom (bijna) altijd google voor alleen het forum, maar die truuk (binnen één site zoeken bij google) kent bijna niemand.

zoekwoord site:forum.kpn.com

does the trick.


Ja... je krijgt soms topics voor je neus van 7 jaar oud als je de zoekfunctie gebruikt. Waardeloos. Ik heb al eens gevraagd om het mogelijk te maken om bij de zoekfunctie een datum in te voeren. Zodat je bijvoorbeeld alleen kunt zoeken in topics van de afgelopen 6 maanden. Nooit reactie op gehad.

https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/kpn-forum-feedback-en-wensen-topic-425617/index28.html#post930210


Ah, nu is het duidelijker waar je naartoe wilt, Cor. Dat had ik nog niet helemaal uit je startbericht begrepen. Maar gelukkig herkennen @Nick83 en @PeterG wat je bedoelt. Dank voor jullie toevoeging heren. 

Fair point. Heb ook even gezocht, en zie precies wat jullie aangeven. De zoekfunctie laat een mix van (zeer) gedateerde tot nieuwere topics zien. Dat is jammer, de functie is recentelijk vernieuwd. Maar dat kan nog wel wat beter. Mee eens Nick, de zoekfilter zou nog een stuk beter functioneren als je kunt zoeken op de afgelopen x periode. Dan krijg je de meest relevante info te zien. Of gewoon een toepassing dat je de nieuwste topics bovenaan krijgt. Het lijkt er op dat de zoekterm in de titel moet staan, wat daarna de logica is om een plaats bovenaan in de lijst te krijgen zie ik zo even niet. Je zou zeggen aantal keren bekeken met het hoogste aantal bovenaan, maar dat is niet zo. 

Ik ga de leverancier (InSided) vragen of ze het kunnen verbeteren. Ik kan niet beloven dat dit op korte termijn wordt geïmplementeerd, maar ik zal mijn best doen ;) 
 


Reageer