Skip to main content
Vraag

Zou graag zien dat KPN net als Ziggo Eredivisie opneemt in het basispakket

• May 9, 2026
  • 14 reacties
  • 320 keer bekeken

Als trouwe KPN abonnee en ex KPNer neem ik kennis van het bericht dat per 1 juli Ziggo het eredivisie voetbal op espn achter de decoder vandaan gaat halen en in hun basispakket gaat opnemen.  Wetende dat KPN er alles aan doet om de concurrent voor te zijn hoop ik dat "wij" dit voorbeeld gaan volgen zodat dit geen vele overstappers gaat opleveren.  Dus graag zsm ESPN voetbal ook in het KPN basispakket!!!! Groet Rob 

14 reacties

• May 9, 2026

Maar dat gaat wel elke Ziggo TV klant € 2,50 extra kosten bovenop de aankomende inflatiecorrectie/prijsaanpassing. Ik betaal al € 2,50 'voetbal taks' aan KPN  sinds 2018.

Het blijft feitelijk wel achter de decoder de 3 extra kanalen zullen enkel beschikbaar zijn via de mediaboxen. En het gaat € 9,95 extra kosten om dit onderweg thuis via de app te kunnen zien.

Dus ik hoop juist dat KPN hier niet in meegaat.

Forum|alt.badge.img+3

Dag ​@rob931959,

KPN heeft combivoordelen en dan kun je op een redelijk makkelijke manier ook espn “gratis” krijgen. Zelf heb ik dat ook. Het voordeel van het systeem van KPN is dat je ook andere dingen kunt kiezen en dat je kunt wisselen. Ze komen dus ook tegemoet aan mensen die niet houden van sport/voetbal. 
Ik denk dat Ziggo dus niet veel anders is dan KPN. En “gratis” is relatief in beide gevallen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Ik heb er geen € 2,50 extra per maand voor over, ook al hou ik van voetbal.

Heb je mobiel, internet en tv bij KPN, dan kan je via combivoordeel kiezen voor ESPN en die krijg je dan gratis.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Ik hoop niet dat KPN hiermee aan de slag gaat. Wil je uitgebreid kijken naar, in dit geval, de Eredivisie, dan sluit je maar zelf een betaalde abonnement ervoor af.

Persoonlijk ben ik een voetballiefhebber, en heb een uitgebreid abonnement op de sportzenders. En dat betaal ik met alle liefde. 🤗

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Zie ook deze recente topic over dit onderwerp.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 9, 2026

Niet geheel gratis bij Ziggo. De abonnementen worden € 2,50 duurder. ​@rob931959 

Bij KPN kun je met internet + tv + mobiel abonnement echt gratis ESPN Compleet gebruiken (Combivoordeel). En dan ook online kijken én via ESPN Watch. 

Bij Ziggo zit het in basispakket alleen via Next Mini. Online kijken (onderweg) kan niet en via Watch ook niet voor die € 2,50 inclusief. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Liever niet. Laat de mensen maar betalen die het willen en niet zoals bij ziggo iedereen 2,50 extra in rekening brengen.

• May 9, 2026

Liever niet. Laat de mensen maar betalen die het willen en niet zoals bij ziggo iedereen 2,50 extra in rekening brengen.

Echter doet KPN dat al bijna 10 jaar lang via het internet abonnement.

Bron

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Echter doet KPN dat al bijna 10 jaar lang via het internet abonnement.

Bron

Ja oke. Dus dat hoeft niet nogmaals. Voor nog 3 zenders erbij die je niet nodig hebt.

• May 9, 2026

Ja oke. Dus dat hoeft niet nogmaals. Voor nog 3 zenders erbij die je niet nodig hebt.

Tja dat geldt voor veel meer kanalen. De wettelijke 30 is wel genoeg.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Ik heb er een hard hoofd in dat door het schrappen van de helft van de kanalen het tv abonnement ook de helft goedkoper gaat worden…

• May 9, 2026

Ik heb er een hard hoofd in dat door het schrappen van de helft van de kanalen het tv abonnement ook de helft goedkoper gaat worden…

Zeker niet eerder duurder.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 10, 2026

Nee, maar bv drie euro goedkoper zou moeten lukken. 

• May 10, 2026

Nee, maar bv drie euro goedkoper zou moeten lukken. 

Schrijf je hier vanuit Digitenne of TV+ ik zie een lagere prijs voor beiden niet gebeuren of KPN nu zelf het aanbod veranderd of als er kanalen uit eigen beweging verdwijnen.