Skip to main content

Voor de zoveelste keer laat de ondertiteling het afweten. Gisteren Tatort Münster gekeken, weer geen ondertiteling. Omdat  het Duits hier Neder Saksisch was toch goed te volgen. Vanavond Tatort Wien willen kijken, maar ook hier laat de KPN TV+ box het met de ondertiteling afweten. Omdat hier sprake is van Weens dialect is het zonder ondertiteling voor ons niet te volgen. En dit naast de lijst van overige problemen  met de KPN TV+ box zoals: geluid hard/zacht, wegvallen van het geluid, bevriezen van het beeld en terugkijken van opgenomen programma’s is een ramp. Moeten meerdere keren worden herstart. Wanprestatie van KPN.

Hi @Jan Theo M! Ik help je graag hierbij. Wil je bevestigen dat je de ondertiteling hebt ingesteld zoals aangegeven op onze kennisbankpagina over ondertiteling op TV+?

Verder begrijp ik dat er een aantal dingen niet goed gaan. Daarom lijkt het me verstandig naar de basis te kijken. Werkt het internet wel goed op andere apparaten? 

 


Van juni 2022 meegedaan als betatester, weet zo onderhand wel hoe je een en ander moet instellen. Beide boxjes heb ik bedraad aangesloten.  De KPN tv+ box in de woonkamer is aangesloten op een 48OLED935/12 tv van Philips van een jaar oud met Bower en Wilkins soundboard. Tv en KPN box staan op 1 meter afstand van de V10 modem. KPN tv+ box is aangesloten met een 8k fast speed hdmi kabel aan poort 1. De WiFi snelheid in de woonkamer is 200 Mbps download en 30 Mbps upload. De problemen die ik ervaar zie dagelijks terug op het forum nml: haperingen in het geluid, bevriezen van het beeld, ondertiteling werkt soms wel en soms niet(buitenlandse zenders), ondertiteling loopt erg achter(Nederlandse zenders) en opnamen programma’s stoppen elke keer weer en moeten dan weer gestart worden. Zoals ik in januari al had aangegeven, bij de evaluatie van als betatester, had de box nog niet worden vrijgegeven. Teveel problemen. Trouwens ik had een officiële klacht ingediend over de problemen met de box, dus ik wacht nog op antwoord en/of telefoontje.


@Jan Theo M ik wacht in dat geval de klacht met je af. Wil je hier laten weten wanneer je verdere vragen hebt na dit proces? 


Ben gisteren terug gebeld naar aanleiding van mijn klachten op het forum en vandaag naar aanleiding van mijn klacht over de KPN TV+ box op het Klachtencompas van de Consumentenbond door medewerkers van de KPN. Vandaag weer de zelfde riedel als de afgelopen tijd, is de box bekabeld?, gebruikt u de juiste HDMI kabels, heeft u de box al gereset en van het stroom gehaald en de box van boven en beneden omgewisseld. Ja, ik heb alles geprobeerd en ten einde raad mijn eigen snelle 2.1 HDMI kabel omgewisseld voor die van de door KPN geleverde kabel. En toen begonnen de problemen pas echt, wel beeld geen beeld, box start niet op en dan weer wel. En toen viel alles weg en mijn eigen aangeschafte snelle kabel maar weer gebruikt en ik had weer beeld. Alle voorheen beschreven problemen blijven echter bestaan. Alles vandaag maar weer eens verteld aan deze dame en kreeg als antwoord dat het erg vreemd was want alle bij KPN bekende bekende problemen met de TV+ box zouden zijn opgelost. Ik heb haar geadviseerd om dan maar eens te kijken op het forum, waar telkens weer deze problemen terugkomen. Ik heb zo langzamerhand, geen enkel vertrouwen dat mijn klachten en die van vele anderen op het forum, serieus worden genomen. Hoe durf je te zeggen dat alle problemen zijn opgelost en dan ook nog nooit op het forum hebt gekeken. Te triest voor woorden, de slogan de klant is koning gaat niet op bij de KPN.


@Jan Theo M omdat ik meerdere topics over hetzelfde onderwerp had lopen heb ik nog een keer navraag voor je gedaan. Ik moet je in dit geval vragen om toch de product updates in de gaten te blijven houden. We zijn er aan bezig. En nog een klacht zal daarbij helaas niet helpen.