Skip to main content
Vraag

Zowel de iTV App op LG tv als het Arris tv kastje lopen vast

• March 24, 2026
  • 14 reacties
  • 110 keer bekeken

Goedendag,

Sinds twee weken ervaar ik problemen met KPN tv via het Arris kastje en de App op de tv. Het probleem is dat het vast loopt, eerst het beeld dat dan stilstaat en het geluid hoor je dan wel. Een paar seconde later gaat de tv uit en daarna weer aan het beeld staat dan stil, dan gaat de tv weer uit.

De tv krijg ik dan ook niet meer aan met de afstandsbediening, moet ik de stekker er uit halen en er weer in doen en dan werkt het weer, voor een paar minuten. In de App van KPN gebeurt dit ook, maar wel minder.

In eerste instantie denk je de tv is defect, maar het rare is andere apps doen het wel zoals Npo start, Videoland en You Tube, geen enkele storing.

Klanten  service gebeld de beste man heeft mij diversen tips gegeven maar helaas geen oplossing.

Wat heb ik allemaal gedaan, de tv LG en Arris kastje terug gezet in de fabrieks instellingen.

Andere HDMI ingang, het tv kastje rechtstreeks op de router aangesloten ik gebruik alles bedraad.

Splitter er tussen uit gehaald, andere HDMI kabel, het glasvezel kastje  opnieuw gestart, router opnieuw gestart.

Het tv kastje niet de nieuwe software geinstaleerd.

Volgens de klantenservice medewerker kan het software matig zijn, daar kan ik zelf niet veel mee.

Alle andere apps gebruik ik rechtstreeks op de LG tv, tv is net vijf jaar oud.

Nu is mijn vraag, weet iemand wat dit eventueel kan zijn?

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

Hallo ​@Marcel 1964 ,

Wat heb ik allemaal gedaan, de tv LG en Arris kastje terug gezet in de fabrieks instellingen.

Andere HDMI ingang, het tv kastje rechtstreeks op de router aangesloten ik gebruik alles bedraad.

Splitter er tussen uit gehaald, andere HDMI kabel, het glasvezel kastje  opnieuw gestart, router opnieuw gestart.

Hallo ​@Marcel 1964 ,

Je hebt dus al heel veel getest. Wat je nog kunt doen is een totale reset van jouw modem: 

En anders toch maar eens een andere TV uitproberen. Al is het maar als test. 

• Auteur
  • Topper
  • March 25, 2026

Helaas geen oplossing om de router te resetten , onze tv is pas 5 jaar oud.. om een andere tv te testen is geen optie. Ik denk dat ik het tv abonnement ga opzeggen en een andere manier ga onderzoeken om tv te kijken. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Het klinkt alsof het HDMI gedeelte van de Arris defect is. Wel vreemd dat ie erin slaagt om je tv zodanig uit te zetten dat je ‘m niet meer aankrijgt met de afstandsbediening (ook niet met de ab van de tv?).

Ik zou klantenservice vragen om de vermoedelijk defecte Arris te vervangen.

Welk type Arris heb je nu?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Klantenservice KPN gratis via 0800-0402

Er is helaas nog geen KPN tv+ app voor de LG tv.

De oude KPN app is aaridg, maar op LG werkt hij soms niet goed.

Het beste is met een KPN tv ontvanger, heb je ook meestal een mooier beeld.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen Marcel. Ik snap dat je daar dan van baalt en een oplossing voor wenst, want dat is natuurlijk niet prettig tv kijken zo. Je hebt echt al veel getest en mijn advies is ook om eens goed te kijken naar de ontvanger. Dat is is mijn ogen de laatste variabele die overblijft. Heb je nog weer contact gehad met de klantenservice?

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2026

Ik heb inmiddels ook  de nlziet app geinstaleerd , het zelfde probleem.

Nu ook via de Npo app live tv gekeken loopt de tv ook vast.

Het rare is als de tv uit gaat moet ik eerst de stekker er uithalen dan doet te tv het weer.

Het probleem is live tv kijken, op welke manier dan ook. begrijp er niks van.

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2026

Hallo ​@Marcel 1964 ,

Hallo ​@Marcel 1964 ,

Je hebt dus al heel veel getest. Wat je nog kunt doen is een totale reset van jouw modem: 

En anders toch maar eens een andere TV uitproberen. Al is het maar als test. 

Andere tv heb ik niet zo bij de hand.

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2026

Klantenservice KPN gratis via 0800-0402

Er is helaas nog geen KPN tv+ app voor de LG tv.

De oude KPN app is aaridg, maar op LG werkt hij soms niet goed.

Het beste is met een KPN tv ontvanger, heb je ook meestal een mooier beeld.

Met de kpn tv ontvanger loopt het ook vast, inderdaad het wel het mooiste beeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 29, 2026

Voor NLziet en NPO Start gebruik je naar ik aanneem de apps in de LG televisie. Dan loopt de tv ook vast. Dat sluit de Arris eigenlijk uit als probleem. 

Blijft over de tv.…

Ook jonge apparaten kunnen defect raken. 

Maak de tv eens zeker 5 minuten stroomloos. 

Als dat niet helpt fabrieksreset. 

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2026

Voor NLziet en NPO Start gebruik je naar ik aanneem de apps in de LG televisie. Dan loopt de tv ook vast. Dat sluit de Arris eigenlijk uit als probleem. 

Blijft over de tv.…

Harde fabrieksreset van de tv heb ik al gedaan. ik zal de tv eens een poosje van het stroom afhalen.

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 29, 2026

Al geprobeerd Quick Start+ uit te zetten?

Reddit: turn off Quick Start+ on your LG OLEDs if you experience frequent crashes or slowdowns!

What QS+ does is that it runs all Apps simultaneously in the background even when you turn off your TV, so they will in theory load faster the next time you open them. Realistically it just slows everything down and creates issues with Apps because the TV runs out of memory. So turn off Quick Start+!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 29, 2026

Blijft over de tv.…

Harde fabrieksreset van de tv heb ik al gedaan. ik zal de tv eens een poosje van het stroom afhalen.

Welke LG tv heb je?

En van de spanning (volksmond stroom) afhalen is niet zinvol als een fabriek reset niet helpt.

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2026

Blijft over de tv.…

Welke LG tv heb je?

En van de spanning (volksmond stroom) afhalen is niet zinvol als een fabriek reset niet helpt.

Ik heb de lg OLED65CX6LA,  ik heb inmiddels de  Quick start+ uitgezet,  net iets meer dan een uur gekeken en ging goed 🤞🤞vanavond maar weer proberen of het goed gaat.

• Auteur
  • Topper
  • March 29, 2026

Al geprobeerd Quick Start+ uit te zetten?

Reddit: turn off Quick Start+ on your LG OLEDs if you experience frequent crashes or slowdowns!

What QS+ does is that it runs all Apps simultaneously in the background even when you turn off your TV, so they will in theory load faster the next time you open them. Realistically it just slows everything down and creates issues with Apps because the TV runs out of memory. So turn off Quick Start+!

Quick start+ uitgezet.🤞🤞🤞