Skip to main content

Mijn ZTE ZXV8001 box krijgt update niet geïnstalleerd. Hij blijft maar in een loop melden dat de update geïnstalleerd moet worden. Na installatie start hij weer op en meld vervolgens weer dat de update moet worden geïnstalleerd. Ik heb alles al geprobeerd zoals omschreven in MijnKpn.

Hoi @R.F ,

Wil je hem eens resetten?:

Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.


Oplossing heeft niet geholpen. Na het installeren van de software gaat het systeem herstarten en als hij weer bijna bij het einde (85-90 procent) is meld hij weer dat er een verbeterde versie is van de software. Als je die weer installeert en hij is weer bijna aan het einde krijg je weer de melding dat er verbeterde software is en dit blijft hij oneindig herhalen.


Hoi @R.F ,

Hoe is de ontvanger verbonden met de modem?En welk type experiabox heb je momenteel?

Als je nog een andere ontvanger hebt, werkt die wel goed?


Ontvanger is verbonden met een utp kabel aan het modem. Ik heb ook een nieuwere versie ontvanger en die doet het wel goed. Sinds een maand of 2 heb ik een nieuw modem kpn box 12.


Hoi @R.F ,

Dan vermoed ik toch een defecte ontvanger.

Vul je profiel even in, dan kan een moderator er een blik op werpen!


Hoi @R.F ,

Dan vermoed ik toch een defecte ontvanger.

Vul je profiel even in, dan kan een moderator er een blik op werpen!

Martijn heeft het vermoedelijk bij het rechte eind! Ik heb de ontvanger voor je om laten ruilen, @R.F. Je krijgt een sms zodra de nieuwe ontvanger af te halen is bij de Jumbo in jouw buurt. Stop je de 8001 in een doos en neem je die mee om in te leveren? Vergeet niet een geldig ID bewijs mee te nemen. Laat je nog even weten of de nieuwe ontvanger wel naar behoren werkt?


Heb je in de Box 12 een andere DNS provider dan KPN ingesteld? Ik heb bovengenoemd probleem ook gehad met CloudFlare (1.1.1.1) als DNS provider (maar dan wel met een V10). De 8001 is extreem gevoelig voor de juiste DNS provider, lees KPN.