Skip to main content

Ik ben momenteel ZWAAR ontevreden over KPN. Waar kan ik mijn klacht kwijt? Ik sta op het punt over te stappen naar een andere leverancier

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Je kan gratis 0800-0402 bellen.

 

Mogen wij weten waarover u zeer ontevreden bent?

Misschien kunnen wij u helpen?


Naast dat wij kampen met een bekend probleem dat de videoland app vastloopt op de KPN decoders en wij deze continu moeten resetten herstarten de decoders de laatste tijd voortdurend en lopen dan vast in de opstart. 
Gisteren was de gids en het menu niet benaderbaar. Melding: de tv ontvanger is teruggevallen na de beperkte modus (STB-ear-01). Hierover is niks te vinden op de website van KPN.
Ben er echt helemaal klaar mee. Wij hebben een duur abonnement voor internet/tv, twee mobiele abonnementen bij KPN, 4 kpn decoders, 2 x super Wifi, 3 x draadloos KPN systeem. Bakken met geld en alleen maar ellende.


@Arjan Z

De foutcode STB-EAR-01 was een storing die gisteren optrad en snel door KPN is verhopen.

Dat was een probleem met de server.

 

KPN tv decoders werken het beste als ze met een vaste UTP (CAT5E) kabel zijn aangesloten.

Het blijkt wel te werken via een DVS of Wifi, maar dat wordt officieel niet door KPN ondersteund.

 

4 KPN decoders is wel heel erg veel.

Als je een Smart tv hebt, van naar 2016, dan kan je daarop de app van KPN downloaden en via de app kijken. Hoef je daarop geen KPN tv decoder te huren.

2 zou ik wel behouden, de 1ste omdat je anders zo wie zo geen tv kunt kijken en de 2de omdat je dan het opname pakket erbij hebt. (2 decoders is € 15,-- per maand, 4 decoders is € 25,-- per maand).

 

Internet is in principe 50 Mb/s of 100 Mb/s ruim voldoende.

 

Mobiele abonnementen kan je net zo duur maken als je zelf wilt.

 

Als je KPN Hussel hebt en Mobiel van KPN, dan heb je bij KPN het pluspakket gratis.

En bij 1 Entertainment pakket (streamingdienst) € 5,-- korting per maand.

 

Problemen heb je helaas bij alle providers.

Het is en blijft techniek.

 

Heb je al via 0800-0402 (gratis) contact gehad met KPN?

 

Vul ook uw profiel gegevens zo compleet mogelijk in op dit forum.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het ook voor u nakijken en u helpen.

Duurt wel een paar dagen, i.v.m. de drukte.

 

P.S.

UTP (CAT5E of CAT6) kabels kan je via pijpen en of goten wegwerken.

Als je een switch nodig hebt, zorg er dan voor dat deze IPGM Snooping heeft. 

 

Streamingdiensten kijken wij altijd via de app op de Smart tv.

Heb je wel de ab van de tv nodig.

Nooit problemen. 


Dank voor je bericht Joop.

Twee van de 4 decoders zijn met een vaste kabel aangesloten en vertonen desondanks dezelfde problemen.
Info over de foutcode was niet te vinden op de website van KPN.

Waar het mij om gaat is dat ik twijfel of de techniek/apparatuur die KPN levert opweegt tegen de kosten die ik maak.

Wij kiezen er bewust voor om de tv's te bedienen via de decoder en niet via apps op tv. Wij zijn nogal klassiek ingesteld en geen ICT-ers die je zo langzamerhand wel mag zijn wanneer je klant bent bij KPN.


@Arjan Z 

Ik ben ook geen ICT’er en ik kan gelukkig goed met KPN dingen overweg.

Ik was verkoper bij een groothandel toen ik nog werkte.😉

Vind het ook goed werken.

De app op de Smart tv werkt net zoals de app van Netflix, etc. op de Smart tv (niets bijzonders dus).

 

De storing was bij KPN bekend en is volgens KPN ook opgelost.

Werkt alles weer?

Zo niet, zet de KPN tv decoder voor 2 minuten uit (dus van de spanning (volksmond stroom) afhalen.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.

 

Een DVS (draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk) kan problemen geven door de vervuiling op het 230 volt netwerk.


@Arjan Z Welkom op het forum.

Wat jammer om te lezen dat je zoveel problemen met tv kijken ervaart. 

Wat @joop2011 aangeeft over de storing in beperkte modus klopt, deze was snel na het ontstaan opgelost. 

Voor wat betreft het probleem met tv kijken, heb je dit probleem alleen als er Videoland gekeken wordt? 

Of bijvoorbeeld ook bij live tv kijken? 


Hoi Rutger,

Videoland kijken via de KPN decoder kan bijna niet. Of Videoland start helemaal niet op of loopt vast tijdens de opstart of loopt vast tijdens het bekijken van een film/serie.
Daarnaast lopen de decoders regelmatig vast. Ook wanneer we Videoland niet gebruiken of gebruikt hebben. We krijgen de decoders aansluitend niet uit met de afstandsbediening en moeten de stroom eraf halen. Dan gaat het een tijdje (soms een dag, soms een aantal dagen) goed en dan loopt het weer vast. We blijven bezig.
Beneden hebben we de decoder bedraad. Boven via KPN draadloos systeem (2 tv's / KPN decoders). Boven en beneden hebben wij dezelfde problemen dus wel of niet bekabeld maakt m.i. niet uit.


 


@Arjan Z 

Ik ben nog steeds benieuwd welke KPN tv decoders u heeft.

En of het probleem meeverhuist, als u de KPN tv decoder omwisselt.

Het is niet op alle 4 de KPN tv decoders begrijp ik.


De nieuwe videoland app is waardeloos. Ik heb de oude geïnstalleerd en dat werkt bij mij beter. 


van arnhem

Arjan heb dezelfde problemen , gesproken met mijn zwager die het ook had dit probleem , bij hem is het opgelost dmv een nieuwe tv ontvanger gekregen , heb dit ook aangegeven en kreeg als antwoord dat het daar niet aanlag en via instellingen op de tv enkele handelingen moest doen en dat het een bekend probleem is waar  hard aan word gewerkt , heeft 1 dag  gewerkt moet nu 4 a 5 keer PER avond de ontvanger aan en uit zetten you tube en videoland is niet normaal te kijken , overweeg dus over te stappen 


Veel problemen maar waarom verteld niemand om welk type ontvanger het gaat!!! Zijn de tv ontvangers bekabeld aan het modem? Zijn er dit soort dingen in huis?

 


Welke KPN tv ontvanger heeft U?

Hoe is deze met de Experiabox of Box12 (KPN router modem) verbonden?

Zonder deze informatie is het inderdaad heel erg moeilijk om te helpen.😣

 

Vooral die DVS geeft veel problemen omdat er heel erg veel verstoring op het 230 volt netwerk zit en dat wordt alleen maar meer.

 

En je hoeft echt geen ICT’er te zijn om met KPN apparatuur overweg te kunnen, gelukkig. 😉

 

Vaste UTP (CAT5E) kabels tussen de Experiabox en de KPN tv ontvanger is altijd het beste.

Éënmalig heel veel werk en daarna heel veel plezier.

En je bespaard ook nog eens heel erg veel energie (volksmond stroom). Want die draadloze dingen verbruiken nog best veel.😉


Allen dank voor de hulp.

Voor de duidelijkheid.

De KPN HD tv ontvanger is middels een kabel verbonden met de kpn experiabox.

We gebben 4 KPN HD tv ontvangers en omruilen heeft geen zin. De Videoland app blijft vastlopen.

KPN meerdere keren gebeld maar die hebben geen oplossing. En ik heb niet het vertrouwen dat deze komt.

Ik weet dat ik ook rechtstreeks via de tv naar videoland kan. Maar ik heb redenen om dat niet te doen.

Inmiddels ben ik in gesprek met andere providers en stap binnenkort over met twee adressen (ouders en wij), internet, tv en mobiel.