Skip to main content
Vraag

Zwart beeld bij programma's terugkijken via de VIP5202 tv-ontvanger

• September 20, 2026
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Edjowww
Topper

Heb sinds kort de VIP5202 gekregen. Nieuwe systeem heeft een aantal dagen prima gewerkt,  ook tv gekoppeld e.d. (alles werkte met één afstandsbediening). Ondervindt nu problemen met terugkijken (groene knop). Soms gaat dat prima maar soms krijg ik alleen maar zwart beeld, moet dan ontvangen stroomloos maken en heb daarna weer beeld. Dit moet meerdere keren per week en is uiteraard heel vervelend.

Verder brand een rood lampje op de afstandsbediening even als ik van volume verander maar als ik van zender verander brand het groene en blauwe lampje, vervolgens knippert het blauwe lampje 16x, daarna het groene lampje weer en dan niets meer. Staat inmiddels wel op de gekozen zender.

Weet iemand misschien wat hier niet goed gaat?

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 20, 2026

Hoi ​@Edjowww 
Dat rode lampje geeft aan dat je direct het geluid van je TV bediend. (dus niet van je tv-ontvanger)
Als het blauwe lampje lang knippert dan is de afstandsbediening niet goed gekoppeld met de tv-ontvanger en daar zullen de andere problemen ook van komen

• September 20, 2026

@Edjowww , die afstandsbediening moet je inderdaad opnieuw koppelen met de 5202.

Zie instellingen->afstandsbediening.

Dat zwarte beeld bij terugkijken en opnames klopt helaas. Is iets sinds de laatste paar updates. Zijn meer klachten over in andere topics. KPN is wat functies van de oudere tv boxen aan het overzetten naar het nieuwe tv+ platform, zoals het terugkijken. 
KPN probeert het op te lossen maar er zijn nog problemen, zie:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2026

Mijn moeder moest haar VIP5202 wel 2 × per week een paar minuten stroomloos maken. En dan liep ie weer soepel. Totdat, een paar dagen later…

Ze heeft 'm nu op eco stand-by. Dat maakt het geheugen ook stroomloos en dus leeg.

Dat gaat nu 3 weken goed.

Edjowww
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • September 20, 2026

@Edjowww , die afstandsbediening moet je inderdaad opnieuw koppelen met de 5202.

Zie instellingen->afstandsbediening.

Dat zwarte beeld bij terugkijken en opnames klopt helaas. Is iets sinds de laatste paar updates. Zijn meer klachten over in andere topics. KPN is wat functies van de oudere tv boxen aan het overzetten naar het nieuwe tv+ platform, zoals het terugkijken. 
KPN probeert het op te lossen maar er zijn nog problemen, zie:

Dankuwel! Dat knipperen is in ieder geval dankzij uw tip opgelost!