Skip to main content

Bij terugkijken via tv-gids wordt het beeld soms zwart en gebeurt er verder niets meer. Is bij verschillende zenders (npo, Bbc-first, Discovery e.d.) Opnieuw opstarten helpt soms, maar niet altijd. Is een bekabelde aansluiting. Glasvezelkastje al opnieuw opgestart, modem reeds gereset, kpn+ kastje opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft af en toe terug komen. Is niet fijn. Wat nu?

Sterker nog dit is bij mij iedere dag, of bij opstarten rose beeld met alleen maar geluid.

Of als je een stukje wil terugkijken het volkomen vastloopt om vervolgens na een minuut toch een kwartier teruggespoeld te hebben.

Traag,traag,traag.

En dit zijn nog maar enkele problemen.

Iedere dag wel een keer zwart beeld en vastlopers. 

Ontzettend sloom zappen, waardoor je onbedoelt nog een keer drukt op je afstandsbediening om vervolgens  5 seconden later twee keer een commando te hebben verstuurd, waardoor de kans op vastlopers met een factor 10 vermenigvuldigd etc. etc.

Ik heb dit ooit een keer aangekaart in een KPN winkel en daar werd gezegd "Ja zo'n kastje kan natuurlijk ook wel gewoon stuk zijn", je kunt een monteur laten komen en dan kijkt hij daar naar. 

Mijn ervaring is dat je de monteur laat komen en dat hij niets kan vinden en dat het probleem niet opgelost wordt en je vooral weer veel tijd kwijt bent en waarschijnlijk geld omdat ook altijd standaard geadviseerd wordt om al je bekabeling te vernieuwen ook al heb je het nieuwste van het nieuwste.

Veel mensen hebben deze problemen en het lijkt me toch heel sterk dat al die kastjes stuk zijn.

Maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat het voor KPN niet verstandig is om meteen in de slachtofferrol te kruipen om toe te moeten geven dat ze slechte/goedkope apparatuur leveren aan de klanten want dan zou je iedereen moeten compenseren en het zou veel geld  kosten en waarschijnlijk toch ook wel reputatieschade opleveren.

Ik kom van Ziggo (next box) en kan niet anders concluderen dat KPN+ tv echt vele malen slechter reageert op commando's via de afstandsbediening en echt veel trager en stroperiger is.

Ik heb overigens ooit een betatest gedaan voor Ziggo met een gelijksoortige android kastje en ondervond daar eigenlijk dezelfde problemen mee en heb daar toen ook een slechte beoordeling aan toegevoegd bij het terugsturen.

Het lijkt mij dus dat dat kastje een goedkoop en dus trage cpu heeft vergelijken met de Ziggo Box. 

Ik weet dat natuurlijk niet zeker maar het lijkt me wel een logisch verklaring. 

Wat ik wel zeker weet is dat de nextbox een veel beter gebouwd en ongetwijfeld duurder apparaat is.

Overigens bij mij ook alles bekabeld.


Hoi @SjustInKees, dit ervaar je alleen bij het terugkijken dus? Of ook als je een opname wilt afspelen? Welke tv-ontvanger heb je precies? In je bericht noem je 'KPN+’, op je profiel zie ik 'Arris vip2952 V2’ staan. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Als het makkelijker is om er over te spreken kan het ook telefonisch, we zijn bereikbaar op 0800-0402.

 

@ToosV, wat jij beschrijft zijn andere en meer dingen zo te zien. Dat lijkt niet met elkaar te maken te hebben, je kunt er het beste een eigen topic voor aanmaken zodat we daar met je mee kunnen denken. Het is niet handig om dat hier te doen, dan lopen er dingen door elkaar heen.


We hebben hier een Sagemcom CS50001 (art.nr. 849054) bekabeld aangesloten via cat 6a s-stp kabel met vaste connectors.


De Sagemcom CS50001 is geen tv-ontvanger volgens mij, dat lijkt om een stroomadapter te gaan als ik zoek op dat versienummer. De tv-ontvangers hebben andere serienummers, zoals bijvoorbeeld VIP2952 of DIW7022. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer nodig, anders is het het beste om ons te bellen.


Bij deze. Ben telefonisch momenteel niet of nauwelijks te bereiken. 

 


Dat is de TV+ Box, de DIW7022. Dat serienummer zal ergens anders op de ontvanger staan. Als je telefonisch niet bereikbaar bent is dat lastig,dat kan altijd nog.

Kan je dezelfde opnames wel terugkijken als je het via de TV+ app op een telefoon/tablet probeert? Of krijg je dan ook een zwart beeld?


Reageer