Skip to main content
Vraag

Zwart beeld bij terugkijken via gids of bekijken opnames

• August 12, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Ik lees dat mijn probleem al bekend is en dat daar voor een update/patch al is uitgerold.
Echter laatste update lees ik is op 6 augustus 2026 uitgevoerd en mijn probleem is daarna begonnen.
Bij terugkijken via gids of bekijken van opnames krijg ik een zwart beeld. Kan dat tot nu toe alleen oplossen door harde reset van TV-ontvanger, type VIP5202, en dan komt het soms vrij snel, die zelfde middag of avond weer terug.
Kan het verband houden met het feit dat update vooral bedoeld is voor de zogenaamde smart-tv’s en daardoor bij mij nu optreedt omdat ik géén smart-tv heb?

Graag hier een goede oplossing voor vinden. Meerdere keren TV-ontvanger resetten is vervelend en lijkt mij voor die ontvanger ook niet goed.

Ik hoop hierop snel een antwoord, liefts telefonisch of via de e-mail, te ontvangen. Mocht het noodzakelijk zijn de TV-ontvanger t vernagen dan heb ik daar begrip voor.

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2026

Het is toch verrassend dat lang niet iedereen met (dezelfde) ITV ontvanger hetzelfde probleem heeft. Hier bij mijn moeder ook VIP5202 en opnames en terugkijken start normaal.... een 'leuke' voor de software makers. 

Er komt nog een update. Meer in verband met geen of zacht geluid bij terugkijken en opnames. 

Verder: heb je al een frisse start gedaan? Dat heeft vaak ook dit probleem opgelost met betrekking tot het nieuwe opname platform. 

Menu - instellingen - systeem 

Verder werken de opnames wel goed via de smart-tv app, mobiele apps en tv.kpn.com. En via de allernieuwste TV+ ontvangers.