Skip to main content

Hoi,

Ik heb de zenders van mijn pluspakket gecheckt.  Op dit moment heb ik zwart beeld bij zender 88. Zender 65e en 654 bestaat niet. Hoe kan dit?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedemorgen @JeaBer

Ik lees 2 dingen waar je nu tegenaan loopt:

  1. Een zwart beeld bij zender 88. Heb jij al een herstart of reset van de TV ontvanger uitgevoerd? 9 van de 10 keer lost dit het probleem op!
  2. Missende zenders. Dit zijn erotiek zenders, die staan bij ons standaard verborgen. Je kunt de zenders zelf weer tonen aan de hand van de stappen Hoe bekijk of blokkeer ik de erotiekzender?

Laat je weten of het gelukt is en alle zenders te bekijken zijn?


Hoi,

1 Inmiddels heb ik weer beeld op zender 88

2 Ik snap nu hoe het werkt, was gewoon mijn zenderpakket van het pluspakket aan het controleren 

Momenteel ben ik erg sceptisch over de service van KPN. Ik had een vraag gesteld over het Wi-Fi bereik. Ik maak gebruik van glasvezel omdat dit een goed Wi-Fi garandeert maar dat valt dus erg tegen. Ik kan een monteur langs laten komen maar wat is de garantie dat het dan is opgelost??


  

Hoi,

1 Inmiddels heb ik weer beeld op zender 88

2 Ik snap nu hoe het werkt, was gewoon mijn zenderpakket van het pluspakket aan het controleren 

Top, fijn dat je weer beeld hebt! 

Momenteel ben ik erg sceptisch over de service van KPN. Ik had een vraag gesteld over het Wi-Fi bereik. Ik maak gebruik van glasvezel omdat dit een goed Wi-Fi garandeert maar dat valt dus erg tegen.

Wat jammer om je te lezen dat je erg sceptisch bent. Wat belangrijk is om te weten, is dat wij geen garanties kunnen geven over de draadloze internetsnelheid. “Het succes van een goed wifi-signaal is afhankelijk van vele (externe) factoren in en rondom jouw woning”, legt mijn collega Nadia heel mooi uit in een eerder topic over trage wifi

We kunnen je wel adviseren, met je meedenken, je kunt gebruik maken van onze servicetool om de wifi verbinding te verbeteren en misschien kan één van onze monteurs ( @Pauwerful, @NHendriks of @DennisA78) uitleggen hoe een wif-check en optimalisatie eruit ziet? Hopelijk ben je dan wat minder sceptisch! :slight_smile:


We kunnen je wel adviseren, met je meedenken, je kunt gebruik maken van onze servicetool om de wifi verbinding te verbeteren en misschien kan één van onze monteurs ( @Pauwerful@NHendriks of @DennisA78) uitleggen hoe een wif-check en optimalisatie eruit ziet? Hopelijk ben je dan wat minder sceptisch! :slight_smile:

Dat kan ik zeker! Ik begin standaard altijd even met een lijnmeting om te kijken of alles überhaupt wel goed binnenkomt. Wegvallende wifi hoeft namelijk niet altijd een wifi-probleem te zijn. Ook controleer ik eerst de bekabelde snelheid direct op het modem.

Daarna is het gesprek belangrijk, waar wordt er slechte wifi ervaren, op wat voor apparaten zijn dit en wat heeft de klant zelf al gedaan? Ook bespreken ik wat er allemaal gedaan wordt met wifi. Als er op een slaapkamer bijvoorbeeld alleen maar Netflix gekeken wordt dan is een top-snelheid niet perse van belang en door de technieken die Netflix toepast (zoals bufferen) hoeft het signaal ook niet op zijn best te zijn.

Dan natuurlijk het gebruikelijke rondje, ik loop rond om met mijn tablet de snelheid te meten op de plekken waar dit belangrijk is, te gelijk kijk ik ook naar de demping van het wifi-signaal. 100% van de snelheid halen is leuk, maar als de signaalkwaliteit op het randje zit dan kan dit nog steeds als problematisch ervaren worden. Tijdens mijn rondje kijk ik ook naar mogelijke bronnen van demping en zaken die eventueel zouden kunnen storen zoals bijvoorbeeld babyfoons. Nadat ik alles gemeten heb en bekeken maak ik een conclusie, als ik ergens een goede verbinding heb maar de klant aangeeft hij of zij zelf niet dan ga ik een meting doen met het klant-apparaat om meer te kunnen zien.

Zodra ik een algemeen beeld heb van de situatie in huis begint ‘de verbetering’. Ik begin dan altijd met het kijken naar de kanaalindeling maar vaak is deze al goed. Op de 2.4Ghz-band is het vaak dweilen met de kraan open en op de 5Ghz-band kunnen we gelukkig wat meer. Al moet ik toegeven dat ik de kanaal-instellingen graag op ‘auto’ zet als mensen zelf niet zo handig zijn met het wisselen van kanalen indien dit nodig is. Het kan nu rustig zijn op kanaal 36 maar in de avond kan dat kanaal bijvoorbeeld heel erg druk zijn door omliggende netwerken die vol gebruikt worden.

Meestal is de oplossing het plaatsen van extra wifipunten, draadloos of bekabeld. Nu de V10a en Box12 ook meewerken in het wifi-netwerk met Superwifi-punten is het meestal een kwestie van een enkel punt plaatsen op de 1e verdieping maar omdat de situatie overal anders is kan het voorkomen dat dit niet genoeg is. Meestal probeer ik wat verschillende plekken uit voor ik een eventueel tweede punt pak, al kan ik tegenwoordig wel inschatten of één punt voldoende gaat zijn of niet.

Als een klant al wifipunten heeft maar het werkt nog niet lekker dan ga ik kijken naar de verbinding tussen de punten om vervolgens misschien wel een andere plek te kiezen om het punt te plaatsen.

 

Dat is het hele technische verhaal, er zit ook een stukje voorlichting bij naar mijn mening, die snelheid van 200Mbps is leuk maar als je alleen wat surft op de laptop, appjes stuurt op de smartphone en daarnaast nog graag films kijkt op Netflix dan heb je die echt niet nodig. De meeste voorlichting zit hem bij gigabit-internet omdat daar het grootste verlies zit in de snelheid, op deze bandbreedte zie je ook enorme verschillen tussen de verschillende ‘clients’ (telefoons, laptops, tv's etc).

 

Al met al is het iets wat iemand gemakkelijk zelf kan doen maar vaak missen klanten net die kennis over waar op gelet moet worden. Ik heb wel eens gehad dat er wifiproblemen waren en het modem vervolgens onder de gasmeter in de vloer van de meterkast stond. Deze mooi vrij opgehangen in de meterkast gaf al een wereld van verschil.

 

Ik maak gebruik van glasvezel omdat dit een goed Wi-Fi garandeert maar dat valt dus erg tegen

Helaas klopt dit niet helemaal, met glasvezel heb je een garantie dat er een hogere snelheid binnen kan komen, afhankelijk van de abonnementssnelheid. Wifi is zoals @Shyrin_ al aangeeft dusdanig afhankelijk van externe factoren dat hier geen garanties op gegeven kunnen worden.


Ik gebruik per weer meerdere keren de Wi-Fi manager maar dat geeft geen resultaat. Ik kan thuis geen gebruik maken van internetbankieren,  hiervoor ga ik naar het winkelcentrum omdat ik daar bijna 100% bereik heb. 


Dan gok ik dat de wifikanalen het probleem niet zijn. Op afstand is het erg lastig om wifi-problemen op te lossen omdat het erg gevoelig is voor externe factoren zoals al meermaals verteld. Ik ga het wel proberen maar daarvoor hebben we zo veel mogelijk informatie nodig.

Wat is de uitkomst die de wifimanager geeft? Kan je ons wat meer vertellen over het huis zoals wat voor type woning het is met hoe veel verdiepingen en van welk materiaal de muren en vloeren zijn? Waar staat het modem nu en staat deze vrij van grote metalen objecten? Welk modem heeft u in gebruik? Wat voor apparaat gebruikt u zelf? Welke abonnementssnelheid heeft u? Staan er nog ergens wifiversterkers of soortgelijke apparaten?


Hoi,

Hieronder resultaten:

  • Mijn huis heeft 2 verdiepingen en het modem staat op de begaande grond
  • Mijn modem staat op de begaande grond in de woonkamer 
  • Mijn glasvezelkastje hangt naast de verwarming en op het kastje branden 3 groene lampjes
  • Ik heb een stenen huis, in de woonkamer ligt een houten vloer en de muren zijn gestuct met spartelpoets
  • Mijn tv en mobiele telefoon zijn continu aangesloten op het Wi-Fi 
  • Ik ben in het bezit van een Experia Box V10. Deze zal ongeveer 7 jaar oud zijn
  • Ik maak geen gebruik van Wi-Fi versterkers omdat ik geen gebruik maak van extra diensten die buiten mijn abonnement vallen en alleen op de begaande grond gebruik van glasvezel maak
  • Ik heb zojuist via de Wi-Fi manager de stappen doorlopen met als resultaat
  • Speed test 1e keer:43
  • Speed test 2e jeer 40
  • Speed test 3e keer 37
  • Speed test 4e keer 36

Er wordt de vraag gesteld wat mijn abonnement snelheid is maar ik weet niet waar ik die gegevens kan vinden.

Ik wil alleen dat ik met mijn Wi-Fi bereik kan internetbankieren en mijn roosters voor mijn werk kan openen maar dat lukt gewoon niet. Toch raar dat ik me moet verplaatsen naar het winkelcentrum of op het werk om deze bestanden te kunnen openen.

Ik betaal iedere maand mijn abonnement waarvan ik uit ga dat ik dit kan vanaf mijn zitplaats thuis.

Een tijd terug waren deze problemen af en toe naar nu is het continu 

Ik vind het jammer dat ik een keuze heb om een monteur langs te laten komen waarvoor ik moet betalen terwijl er geen garantie en veel bijkomende kosten in rekening gebracht zullen worden terwijl ik een abonnement heb en maandelijks genoeg betaal voor diensten en service 

 

MVG

Jeanne

 

 


 

Er wordt de vraag gesteld wat mijn abonnement snelheid is maar ik weet niet waar ik die gegevens kan vinden.

Beste @JeaBer,

Die gegevens kun je vinden in MijnKPN, of via jou mobiel met de app. 


 

  • Ik heb zojuist via de Wi-Fi manager de stappen doorlopen met als resultaat
  • Speed test 1e keer:43
  • Speed test 2e jeer 40
  • Speed test 3e keer 37
  • Speed test 4e keer 36

Er wordt de vraag gesteld wat mijn abonnement snelheid is maar ik weet niet waar ik die gegevens kan vinden.

Ik wil alleen dat ik met mijn Wi-Fi bereik kan internetbankieren en mijn roosters voor mijn werk kan openen maar dat lukt gewoon niet. Toch raar dat ik me moet verplaatsen naar het winkelcentrum of op het werk om deze bestanden te kunnen openen.

Ik betaal iedere maand mijn abonnement waarvan ik uit ga dat ik dit kan vanaf mijn zitplaats thuis.

Een tijd terug waren deze problemen af en toe naar nu is het continu 

Je hebt een abonnement tot 50Mbit/s: deze snelheid kunnen wij garanderen als je gebruik maakt van bekabeld internet. Dit abonnement is meer dan prima als je het internet gebruikt voor bijvoorbeeld e-mail, Facebook, Google en bankieren. Ik begrijp dat je internet alleen gebruikt op de begane grond, waar ook het modem staat maar dat normaal internetgebruik (bankieren en het openen van roosters) niet mogelijk is. Krijg je dan een foutmelding? Is het internet dan heel traag? En ervaar je dit probleem op verschillende apparaten? En heb je dit bij alles wat je doet op het internet?

Ik ben ook benieuwd of je ook problemen ervaart met TV kijken? Kun je ook aangeven hoe de TV ontvanger is aangesloten op het modem: met een kabel of draadloos? 

Hoop vragen, maar je antwoorden helpen om het één en ander uit te sluiten. Het moet niet zo zijn dat je in het winkelcentrum gebruik moet gaan maken van internet: dat moet en kan vast anders en daar helpen wij je graag bij.


Hoi,

Als ik wil internetbankieren op mijn telefoon dan is er erg trage internet verbinding dat ik de app niet kan openen, deze blijft maar draaien. Dit geldt ook voor het openen van mijn rooster. 

Mijn tv ontvanger is via een kabel aangesloten op mijn modem. Míjn tv geeft ook problemen bij het openen van apps op de tv zoals YT,  Netflix en Amazon.  Het duurt lang voordat er verbinding wordt gemaakt. 

Ik zou het fijn vinden als het Internet probleem opgeloswordt.  Ik weet niet waarom ik anders zoveel voor mijn abonnement betaal terwijl ik geen gebruik kan maken van daar waar ik recht op heb.

 


 

En ervaar je dit probleem op verschillende apparaten? En heb je dit bij alles wat je doet op het internet?

Wil je deze 2 vragen nog beantwoorden?

En heb jij het Glasvezelaansluitpunt al eens gereset? Dit kun je doen door deze voor minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Daarna kun je het modem handmatig resetten:

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Ben benieuwd naar je bevindingen nadat je deze resets hebt uitgevoerd!


Hoi,

Ik heb alle kabels van alle apparaten los gemaakt en daarna weer allemaal aangesloten. Ik heb mijn modem gereset zoals hierboven beschreven. Ik heb de Wi-Fi manager gebruikt en de speed test gaf de eerste keer 35 aan en de tweede keer 41. Wel een kleine verbetering maar nog niet voldoende. Ik hiermee nog steeds niet internetbankieren of mijn rooster openen..


Oké, dan blijven de volgende vragen staan: En ervaar je dit probleem op verschillende apparaten? En heb je dit bij alles wat je doet op het internet?

Kun je de app van internetbankieren niet openen op je mobiele telefoon? Van welk type toestel maak je gebruik? En lukt het wel om via een laptop of PC in te loggen op de website van internetbankieren of je rooster te openen?


Hoi,

Ik ervaar de problemen met mijn mobiele telefoon en met mijn tv dat ik dagelijks gebruik. Ik maak niet dagelijks gebruik van mijn laptop.

  • Op mijn telefoon kan ik niet alle apps openen zoals al eerder aangegeven 
  • Op mijn tv werken ook niet alle apps optimaal zoals YT en Netflix, ook al eerder aangegeven.

Mijn telefoon is een Galaxy J6.

Op mijn laptop kan ik gebruik maken van internetbankieren  alleen via de scanner.

Ik kan mijn rooster niet altijd openen op de laptop, deze geeft dan dezelfde error aan als op mijn telefoon.

Hopelijk zijn dit de antwoorden op de gestelde vragen. 

MVG 

 


Dank je wel voor je antwoorden! Welke error krijg je precies bij het openen van je rooster? (ik las eerder: Als ik wil internetbankieren op mijn telefoon dan is er erg trage internet verbinding dat ik de app niet kan openen, deze blijft maar draaien. Dit geldt ook voor het openen van mijn rooster.)

Wil je ook eens controleren of IPV6 aan staat in jouw modem en zo ja, dit uitschakelen? In een ander topic bleek dit namelijk de oplossing te zijn:

  1. login op de modem via http://192.168.2.254 met het admin account (gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN): deze kun je niet veranderen. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. 
    Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken. 

    Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

    Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
  2. kies (bovenin) "Instellingen”
  3. kies (links) IPv6
  4. zet "IPv6 switch” op UIT en klik op "Toepassen”
  5. Herstart de modem

 


Hoi,

Geweldig nieuws. Ik kan nu beide apps openen die ik niet meer kon openen door de IPv6 switch uit te zetten. 

Dank u voor de informatie.

Het error beeld van mijn rooster was rechts onderin een wiel vorm. Als ik daar op klikt moest ik opnieuw inloggen maar dat lukte niet.

MVG 


Wat super fijn, heel blij om te lezen! Hoef je gelukkig niet meer naar het winkelcentrum om te kunnen internetten! :wink::smiley:

Dus in dit topic hebben wij 2 vliegen in 1 klap opgelost:
 

Goedemorgen @JeaBer

Ik lees 2 dingen waar je nu tegenaan loopt:

  1. Een zwart beeld bij zender 88. Heb jij al een herstart of reset van de TV ontvanger uitgevoerd? 9 van de 10 keer lost dit het probleem op!
  2. Missende zenders. Dit zijn erotiek zenders, die staan bij ons standaard verborgen. Je kunt de zenders zelf weer tonen aan de hand van de stappen Hoe bekijk of blokkeer ik de erotiekzender?

Laat je weten of het gelukt is en alle zenders te bekijken zijn?

 

En:

 


Wil je ook eens controleren of IPV6 aan staat in jouw modem en zo ja, dit uitschakelen? In een ander topic bleek dit namelijk de oplossing te zijn:

  1. login op de modem via http://192.168.2.254 met het admin account (gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN): deze kun je niet veranderen. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. 
    Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken. 

    Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

    Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
  2. kies (bovenin) "Instellingen”
  3. kies (links) IPv6
  4. zet "IPv6 switch” op UIT en klik op "Toepassen”
  5. Herstart de modem

 

Het heeft even geduurd maar heel fijn dat we er via het KPN Forum uitgekomen zijn!