Skip to main content

Ik heb sinds zaterdag twee nieuwe tv-ontvangers, de Motorola ging er blijkbaar uit.

Zaterdagmorgen de ene aangesloten, dat ging eigenlijk zonder problemen, moet wel een keer de software opnieuw installeren en alles een keer aan en uit, maar vooruit, het werkte.

De andere kast is een ander probleem, inmiddels twee dagen aan het klooien, alle stappen in de hulp-app meerdere keren doorgelopen, software ongeveer 5x opnieuw geïnstalleerd, maar nee hoor, mocht niet baten.

Dus nu alleen de publieke omroepen te zien, ik weet geen oplossing meer.

Zou ik hier hulp bij kunnen krijgen, ik heb een vermoeden dat er een defect in de Arris zit.
Het kan toch niet zijn dat het ene kastje het wel doet en de andere niet.

Ik zie u antwoordt graag tegemoet.

Marinus

 

Admin edit: privégegevens verwijderd 

Welke Arris heb je ontvangen? 


Welke Arris heb je ontvangen? 

Ter vervanging van de Motorola vip1853 wordt de Arris vip2952 v2 geleverd, @j3roentje .

Die heeft @Marinus J. dus nu 2 x waarvan er 1 het niet goed doet. Vraag: hoe is die ene die nu niet goed werkt verbonden met je modem? Iets tussen als switch of Stopcontact verbindingsset?


Klopt, ik heb de VIP2952 V2 ontvangen, alles klopt, stopcontact, stekkers, modem. Software wordt goed gedownload, maar zonder resultaat.


Heb je de (ik hoop dat die erbij zit) bijgeleverde HDMI kabel aangesloten? Kan zijn dat er misschien nog een oudere tussenzit waardoor de je nu niet de juiste rechten hebt om de commerciele te kijken?

 


Hoi @Marinus J. .  Als je de ontvangers omruilt en er is dan een consistent probleem met één van de tuners, die ook niet met een reset is te verhelpen. Zou je wel eens een defecte tuner kunnen hebben.

Mijn advies is om met 0800 0402 te bellen en uit te leggen wat je geprobeerd hebt.  De kans is dan groot dat ze deze tuner voor je gaan omruilen. 


@Middelburg2002 Ook met de nieuw meegeleverde HDMI kabel is er geen verschillen helaas.


Ik heb vanmorgen het advies opgevolgd en gebeld met KPN. Om 11:30 uur moest ik de voeding van de Arris vip2952 halen zodat er een inruil ingepland kon worden, want waarschijnlijk is de tuner toch defect. Ik zou dan om 12:00 uur even terug gebeld worden met de bevestiging dat het geregeld was. Wat denkt u, niets meer gehoord. Is dit de standaard service bij KPN ????? Morgen maar weer opnieuw bellen in de hoop dat het dan wel lukt. :(

Zucht !!!!


Het probleem is eindelijk opgelost. Het probleem is dat de Switch iedere keer een andere IP-adres aanmaakt, hierdoor komen de commerciële zenders niet meer door. ik heb alle toestellen spanningsloos gezet incl. de experiabox. alles opnieuw opgestart, eerst de experiabox, toen de arris die niet werkte en als laatste de arris waar de Switch tussenzit, na deze actie werkte alles. Ik kan niet verklaren waarom, maar ben blij dat het werkt.