Skip to main content

Regelmatig gaat hier het beeld op zwart voor een paar seconden tijdens het kijken. Ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt. Vanaf het moment dat ik KPN heb is dit een irritant gebeuren. Soms gaat het even goed maar het probleem komt steeds terug. Heeft het soms te maken met het feit dat er geen glasvezel ligt hier?

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Nee het heeft niets met koper of glasveel te maken.😉😊


Ik lees trouwens dat veel mensen hier last van hebben dus het lijkt mij dat het niet aan de tv ligt maar echt iets is bij KPN. Zag ergens een filmpje van hoe de tv enkele seconden op zwart gaat telkens en dat is hier ook hetzelfde.


@Catharina/Willem 

 

Maar welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

En hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen)

 

Ik las wel elders dat er een storing bij KPN is.


Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Nee het heeft niets met koper of glasveel te maken.😉😊

Op de doos staat art.DW7022. Plug & play KPN TV +Box.


De DIW7022

 

Probeer het volgende:

Haal de stekker uit het stopcontact en wacht minimaal 1 minuut.

Stop hem er weer in en laat hem volledig opstarten.

(tv wel aan uiteraard)

Meestal is het probleem daarna verholpen.


@Catharina/Willem

 

Maar welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

En hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen)

 

Ik las wel elders dat er een storing bij KPN is.

Dan is die storing al sinds april dus dat is het niet.

Verder heb ik er geen verstand van want hij is door de KPN geïnstalleerd.


De DIW7022

 

Probeer het volgende:

Haal de stekker uit het stopcontact en wacht minimaal 1 minuut.

Stop hem er weer in en laat hem volledig opstarten.

(tv wel aan uiteraard)

Meestal is het probleem daarna verholpen.

Heb ik allemaal geprobeerd.


Dank u wel voor uw antwoorden in ieder geval. 


@Catharina/Willem 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Dat "zwarte beeld” heb ik ook een tijdje ervaren. Bij de controle van de kabels van de tv box DIW7022 zag ik dat de ethernetkabel met de gele stekker een beetje in de knel zat. Het gevolg was dat deze gele stekker scheef in het contactpunt aan de achterzijde van de tv box zat. Dit weer kunnen herstellen en daarna geen last meer gehad van zwarte beelden.

Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar in mijn geval werkte dat wel. Misschien raadzaam om dit even te controleren.


@Catharina/Willem Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je steeds zwart beeld hebt tijdens het tv kijken. 

Als je zegt "Ik heb alles al geprobeerd" wat bedoel je dan precies? 

Is bijvoorbeeld de HDMI kabel gecontroleerd, is zoals de de tip die @JanB001 geeft gecontroleerd of de internetkabel nog goed aangesloten zit? 

En is de tv ontvanger al eens gereset? Zoals uitgelegd in het topic "De KPN TV+ Box resetten"

Wanneer doet het probleem zich vooral voor? Is dit tijdens het live tv kijken, of bijvoorbeeld tijdens het kijken van opnames?