Skip to main content

Vandaag na update van mijn arcadyan krijg ik geen beeld meer vanaf zender 4.

NL 1,2,3 en regionale zenders werken wel goed. De gids is volledig en er komen geen foutmeldingen in beeld.

2 keer software opnieuw geinstalleerd, meerdere malen herstart en modem ook herstart.

Geen enkel resultaat. Ik zie ook geen storing in mijn regio.

Hi @Fabian9447645, welkom!

Wat gek dat ineens alleen NPO 1,2 en 3 werken. De andere zenders geven alleen zwart beeld dus, maar geen foutmelding. Heb je één of meerdere tv-ontvangers thuis? Heb je de tv-ontvanger via deze stappen gereset? En hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, rechtstreeks met een kabel of op een andere manier?


Hallo Alexandra, ik heb 3 keer de stb gereset op de beschreven manier. De stb is via een switch gekoppeld aan de experiabox. En ik heb een ontvanger thuis.   

Ik zie wel de gids van alle zenders. Daarnaast werken ook alleen de Nederlandse radiozenders.


Misschien eens een andere hdmi kabel proberen?

Bij de commerciële zenders is het signaal over de HDMI kabel namelijk versleuteld. Dit vereist een goede hoogwaardige kabel. 


@Fabian9447645 Heb je de tip van Nick hierboven nog kunnen proberen en zo ja, maakt dit verschil? Zo niet, kan je de tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de Experia Box aansluiten, en hoe gaat het dan met de zenders? Wat voor switch is het? Het gebeurt vaker dat andere apparatuur tussen de Experia Box en de tv-ontvanger voor verstoring kan zorgen, vandaar dat het belangrijk is om dit uit te sluiten.


Ik heb andere HDMI kabels geprobeerd. Echter geen ander resultaat. Ik heb ook de stb direct op de experiabox gezet. Ook geen ander resultaat. Het is wel vreemd, want met deze inrichting heeft het jaren goed gewerkt. Ik heb wel onlangs een nieuwe tv gekocht. Maar de eerste 3 weken werkte het gewoon goed. Na een update van de stb is het fout gegaan, dus is het niet onlogisch om dat als oorzaak aan te wijzen. Maarja reset zonder de laatste update werkt ook niet. 


Meestal bij dit probleem is de oplossing dat de TV-ontvanger stroomloos word gemaakt en dat deze 10 minuten lang zo blijft staan, zodat de cache dan kan leeglopen. Daarna dien je het modem te resettten vervolgens TV-ontvanger direct aansluiten en weer op stroom zetten.