Skip to main content

Ontvanger op aangeven KPN vervangen, nu zwart beeld HDCP probleem had 1853 nu 2952. Scart werkt wel HDMI kabel vervangen op aangeven helpdesk, dit biedt geen oplossing.

Wat wel?

Welk merk en type is uw TV ?

De vervolgvraag uiteraard of deze de benodigde HDCP van de 2952 ondersteund.


Ontvanger op aangeven KPN vervangen, nu zwart beeld HDCP probleem had 1853 nu 2952. Scart werkt wel HDMI kabel vervangen op aangeven helpdesk, dit biedt geen oplossing.

Wat wel?

 

Ik begrijp dat u nu de Arris VIP 2952 heeft.

En dat de tv op het juiste HDMI ingangskanaal staat.

 

Haal de spanning (in de volksmond stroom) met de schakelaar achterop voor 2 minuten eraf.

Zet hem daarna weet aan. 

 

HDCP zie ook hier.

 

Zit de HDMI kabel wel goed in de KPN tv ontvanger en goed in de TV? 

Probeer eens een ander HDMI ingangskanaal (wel met de AB daarna het juiste HDMI ingang kiezen). 

 


De nieuwe HDMI kabel is door KPN opgestuurd, dus ik neem aan dat deze geschikt is.

 


Alle suggesties allang uitgeprobeerd. Geen oplossing, het zit in het HDCP protocol, want bijvoorbeeld de YouTube app werkt wel. 


De nieuwe HDMI kabel is door KPN opgestuurd, dus ik neem aan dat deze geschikt is.

 

 

Nieuwe kabels kunnen helaas defect zijn.

Komt gelukkig heel erg zelden voor. 


De nieuwe HDMI kabel is door KPN opgestuurd, dus ik neem aan dat deze geschikt is.

 

 

Nieuwe kabels kunnen helaas defect zijn.

Komt gelukkig heel erg zelden voor. 

 

Zoals @LaurensZalm al vroeg, welke tv heb je? 


Hallo @Kralingen1234, balen dat je met de nieuwe tv-ontvanger geen beeld kreeg. 

Zowel de Motorola 1853 als de VIP2952 ondersteunen HDCP 1.2. Daar zal het dus niet in zitten. Maar het kan wel in de HDMI zitten. De VIP2952 werkt namelijk met HDMI 1.4, terwijl de Motorola 1853 werkt met ‘gewoon’ HDMI.

De vraag is dus inderdaad welke televisie jij hebt en of deze HDMI 1.4 ondersteunt.


Ondertussen tv vervangen. Nu werkt alles weer.

Toch moet het niet kunnen dat KPN je vraagt je TV ontvanger om te wisselen, waarna je dan een nieuwe tv moet kopen. 

Hiervoor moet minimaal gewaarschuwd worden, en tijd gegeven worden om maatregelen te nemen 


Ondertussen tv vervangen. Nu werkt alles weer.

Toch moet het niet kunnen dat KPN je vraagt je TV ontvanger om te wisselen, waarna je dan een nieuwe tv moet kopen. 

Hiervoor moet minimaal gewaarschuwd worden, en tijd gegeven worden om maatregelen te nemen 

 

KPN kan toch niet zien dat jouw tv defect is?

 

Met de KPN tv decoder omwisselen die je zelf hebt, kan je nagaan waar de fout zit.

Vandaar de vraag.

Je moet namelijk eerst uitzoeken waar het probleem ligt.

Dat kan namelijk heel erg veel verschillende mogelijkheden zijn.

Zoals bij u dus een defecte tv. 


Tv is niet defect met 1853 deed hij het prima.

Ik kon ook gewoon nog mijn dvd speler gebruiken alleen de nieuwe tv ontvanger 2952 maakte dat ik geen beeld kreeg. Die 1853 was prima, maar van KPN moest die weg.


Hallo @Kralingen1234 heb je ook al eens een andere HDMI-poort geprobeerd en/of een andere HDMI-kabel?


Fijn dat je weer beeld hebt, @Kralingen1234. Ik wens je veel kijkplezier.