Skip to main content

Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn tv kastje van KPN. Het menu werkt wel, maar ik krijg geen tv beeld meer. De volgende stappen heb ik al uitgevoerd:

 

  • decoder een reset gegeven (voeding er een minuutje uit)
  • Software decoder opnieuw geinstalleerd
  • decoder terug gezet naar fabrieksinstellingen
  • andere hdmi kabel
  • beeld kwaliteit naar SD gezet
  • netwerk kabel decoder getest in tv. hiermee kan ik gewoon 4k netflixen dus daar ligt het ook niet aan.

De 1e keer dat dit probleem zich voordeed was een reset voldoende. Nog geen week later was het weer raak. Nu lijkt niets meer te helpen. Volgens mij heb ik inmiddels alles geprobeerd. 

Dit riekt naar een probleem met de HDCP 2.2 handshake die mislukt.

Ik neem aan dat de TV ontvanger rechtstreeks op de televisie aangesloten is, klopt dat?

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Heb je ook al eens een andere hdmi kabel en/of poort geprobeerd?


Over de HDCP handshake had ik inderdaad al gelezen. Vandaar dat ik ook alle bovenstaande handelingen heb geprobeerd. Televisie is een LG Oled uit 2021. Het maakt niet uit in welke HDMI poort ik de kabel steek of welke hdmi kabel (2 geprobeerd)  ik gebruik. Ik blijf enkel het menu zien.


Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om eens met je mee te kijken.

Je kunt ook klantenservice bellen op 0800-0402 en een verzoek indienen voor de vervanging van de TV ontvanger.


Hoi @mcdesmond, welkom bij ons op het forum. Daar gaat iets niet goed inderdaad! Heb je er al telefonisch contact over gehad zoals wjb voorstelde? Op je forumprofiel staan geen gegevens, daardoor kan ik er nog niet meekijken.