Skip to main content

Hallo,

al een jaar of 10 schat ik lid van kpn. 
we hebben nu een sync box aangesloten en sinds dien problemen met de tv ontvanger. 
mij vermoed dat de ontvanger te verouderd is en het signaal van de HDMI niet goed kan overbrengen. 
hij krijgt geen signaal en het beeld blijft zwart. Als ik bij de ontvanger de HDMI eruit haal en dan weer erin doe doet hij het wel. Kan ik de ontvanger omruilen voor een nieuwere? Ik lees hier namelijk soort gelijk probleem. 
 

gr. Laura

*admin: afgesplitst

@Lauraeilers Hi Laura, goed dat je bij twijfel even navraag doet! Het is natuurlijk wel zo prettig als de apparatuur die je hebt goed samenwerkt.

Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze verbonden met de Philips Hue sync box? We hebben een handige pagina waar je kan controleren of je apparatuur omgeruild moet worden. Via die pagina kan je de omruil ook meteen in gang zetten wanneer dat nodig is. 


Hallo,

we hebben de Arris VIP2952

De HDMI  via het kastje naar de sync box. In de sync zitten de tv, blu-ray en chromecast. Dan krijg is zo nu en dan storing dus chromecast eruit gehaald want die zit ook in me tv, maar dan werkt de hue verlichting niet hoe het moet. Het nu nu enigszins opgelost maar voor 4 K zou ik graag een nieuwe ontvanger willen. Maar kan er niks over vinden op de site. 
 

gr laura


Hoi @Lauraeilers 
Die syncbox geeft een hoop problemen en de fabrikant geeft niet thuis.
Het probleem zit ook echt in de syncbox.

De 2952 is een nieuwe ontvanger dus die kun je zo niet omruilen.
En helaas zijn de 4K ontvangers vanwege de wereldwijde chips-schaarste momenteel niet leverbaar. (kost ook 2,50 abonnement p/maand meer)


Hoi @huistijger 

Bedankt voor je reactie. 
Wat jammer om te horen 😕  heb het nu redelijk wat kunnen oplossen door de cec-detectie uit te zetten. Maar dan weet ik in ieder geval genoeg. 
 

met wat omslachtigheid en beetje gedoe toch heerlijk om naar het effect te kijken van de hue gradient. 
 

groetjes laura