Skip to main content

Goedemorgen, ik maak gebruik van een Samsung TV met het iTV kastje van KPN. Echter regelmatig gebeurd het dat ik spontaan een zwart beeld krijg. Dit duurt dan 2 tot 3 seconden, soms gebeurd het de hele dag niet en dan 6x per uur. Ben op onderzoek gegaan in het forum en heb alles na gekeken.

  1. iTV rechstreeks aangesloten op Experiabox
  2. Juiste bekabeling gebruikt.
  3. Netwerk monitor aangezet om te kijken of er onderbrekingen zijn.

Als ik via het iTV kastje naar bijvoorbeeld Netflix kijk heb ik deze problemen niet.  

Wie kan mij helpen?

 

Welke type ontvanger heeft u en is er misschien een switch tussen het modem en de tv ontvanger?


@Henkvr1  Hier zijn meer meldingen van. Ik heb er zelf ook af en toe last van en heb dit in 2 verschillende topics gemeld:

 


Welke type ontvanger heeft u en is er misschien een switch tussen het modem en de tv ontvanger?

Ik heb de Arris 5202 en deze is direct bekabeld vanuit de de KPN router, deze is dan weer aangesloten op een 500MB glasvezel. 


Welkom op ons forum, @Henkvr1, leuk dat je ons hebt gevonden! Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk lastig televisie kijken is. Ik zie dat je zelf al een en ander hebt gecontroleerd. Heb je de tv-ontvanger ook al voorzien van een frisse start? Zo niet, dan wil ik je dit eerst nog aanraden.


Ik heb de frisse start gegeven, het lijkt alleen maar erger te zijn geworden.

 


Dat lijkt me niet de bedoeling. Een paar dingen die je kunt proberen:

  • HDMI-kabel aansluiten op een andere poort op de televisie.
  • De ethernetkabel in een andere poort op het modem.
  • Andere HDMI-kabel en andere ethernetkabel.

Ik ben benieuwd of dit nog verschil maakt.


Dat lijkt me niet de bedoeling. Een paar dingen die je kunt proberen:

  • HDMI-kabel aansluiten op een andere poort op de televisie.
  • De ethernetkabel in een andere poort op het modem.
  • Andere HDMI-kabel en andere ethernetkabel.

Ik ben benieuwd of dit nog verschil maakt.

Dank voor de tips, heb deze al uitgevoerd. Er is nu een ticket aangemaakt bij KPN service. Hopen dat ze het kunnen oplossen. 


@Henkvr1 Zoals ik al eerder schreef, had ik hier ook last van. Op advies van moderator Erik heb ik 9 dagen geleden een Ultra High Speed hdmi-kabel aangesloten. Sindsdien is het zwarte beeld hier niet meer voorgekomen. Is wellicht het proberen waard?