Skip to main content
Beantwoord

Zwart beeld van ongeveer 1 seconde op TV+ box

• September 1, 2026
  • 6 reacties
  • 117 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik de TV+ box en af en toe wordt het beeld 1 a 2 seconden zwart en gaat vervolgens weer verder.

Ik heb deze vraag vaker in het forum voorbij zien komen. Dus heb alle tips al geprobeerd.

• Originele meegeleverde high speed HDMI kabel gebruikt
  • Box is rechtstreeks aangesloten op de TV
  • Weergavemodus van automatisch afgehaald
  • Box opnieuw opgestart
  • HDMI kabel gecontroleerd of deze goed aangedrukt zat.

Ik zie dat deze vraag al een aantal jaren terug blijft komen. Wat is de oplossing?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Als het goed is , zijn er notities gemaakt van het gesprek, ​@Almer0n .   

In jou geval zou ik gewoon een nieuwe terugbelafspraak maken. Wij staan garant voor de werking van onze producten. Dus als er iets stuk is aan onze kant, verdient dat een omruil of een gratis monteur. 

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Almer0n . Welkom hier.

Goed dat je al zo veel hebt geprobeerd om het probleem uit te sluiten. Je hebt daarmee eigenlijk de meest voor de hand liggende zaken al afgevinkt.

Omdat het beeld maar heel kort zwart wordt en daarna vanzelf weer terugkomt, kan er ook sprake zijn van een probleem met de gekozen schermresolutie. Zeker als je dit voornamelijk tijdens het kijken naar live tv ervaart.

Je zou daarom nog eens kunnen proberen om bij de TV+ Box de schermresolutie niet op automatisch te laten staan, maar deze vast in te stellen op 1080p-50Hz. Kijk daarna even of het zwarte beeld nog steeds voorkomt.

Mocht het probleem hiermee niet zijn opgelost, laat dan gerust weten of het vooral bij live tv gebeurt of ook bij bijvoorbeeld Netflix of andere apps. Dan kunnen we vanaf daar verder kijken.

Hier vind je een overzicht van alles beeldinstellingen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 7, 2026

Helaas werkt dit ook niet.

Het gebeurt Random. 

Diverse zenders, films die ik stream met bijvoorbeeld  Plex en opgenomen programma's. 

Soms gaat het een hele dag goed en soms 4 keer achter elkaar.

Erwin van KPN
Moderator

Heb je ook al een andere HDMI kabel en/of een andere HDMI poort op je tv geprobeerd (mits je tv meerdere HDMI poorten heeft natuurlijk )

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Heb je ook al een andere HDMI kabel en/of een andere HDMI poort op je tv geprobeerd (mits je tv meerdere HDMI poorten heeft natuurlijk )

Zeker.

Al adviseert KPN de meegeleverde kabel te gebruiken. 

Ook een andere HDMI poort helpt helaas niet.

Ik heb vrijdag contact gehad met de klantenservice en een aantal instellingen uitgeprobeerd  

Ik zou maandag terug gebeld worden of het geholpen heeft, maar heb nog niemand gesproken. 

Beetje jammer. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 14, 2026

Als het goed is , zijn er notities gemaakt van het gesprek, ​@Almer0n .   

In jou geval zou ik gewoon een nieuwe terugbelafspraak maken. Wij staan garant voor de werking van onze producten. Dus als er iets stuk is aan onze kant, verdient dat een omruil of een gratis monteur. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 14, 2026

Dankjewel Erwin,

Maar het lijkt me vreemd dat ik nu weer in de wachtrij moet staan omdat KPN mij niet volgens afspraak terug belt.

Dit kost me tijd die ik hier aan kan en wil besteden.