Skip to main content

Hier hetzelfde probleem

Vanuit het niets gaat m'n tv op zwart beeld terwijl geluid doorgaat. Eerste 3 a 4 keer werkt het door de tv kort uit te schakelen en weer aan te zetten, daarna blijft beeld zwart.

Problemen zijn gestart na wisselen modem.

Ik heb de modem nog niet gereset, dit ga ik morgenavond eens doen. 

Is ontstaan 2 weken geleden.

Heb sinds 2 maanden de experia V10. 

Hi @Joycehvh, welkom op ons forum!

Wat irritant dat het beeld op je tv sinds twee weken steeds op zwart gaat. Opvallend dat het speelt sinds je een nieuw modem hebt. Welke Experia Box en welke tv-ontvanger heb je? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box, en hoe zijn je televisie en de tv-ontvanger op elkaar aangesloten? 

Ik lees daarnaast dat je je modem nog gaat resetten, prima plan, ik hoor graag of dat verschil maakt. Geef je tv-ontvanger ook meteen maar een frisse start. Dat helpt in veel gevallen goed.


Zwart beeld? Probeer eens een andere hdmi kabel en/of ander hdmi poortje op je tv.


Zwart beeld? Probeer eens een andere hdmi kabel en/of ander hdmi poortje op je tv.

@Joycehvh En kijk vooral ook even naar het type hdmi-kabel. Mijn ervaring is dat het type kabel een grote rol kan spelen.

Van welk type hdmi-kabel is de huidige kabel?


Helaas resetten geen effect, lijkt het erger te maken.

Ontvanger is model HMB226p met productiedatum 2014/04/28

Type hdmi kabel weet ik niet, waar kan ik dat vinden? 


Wisselen TV ontvanger met de TV ontvanger van de slaapkamer heeft ook geen effect.

 

Experia box v10

ZXHN H369A

zal van het weekend poging doen om de hmdi kabel te wisselen 


---

Type hdmi kabel weet ik niet, waar kan ik dat vinden? 

 

@Joycehvh  Dat staat meestal op het snoer (dus niet op de stekkers). Ik heb ooit flinke problemen gehad met beeld en geluid. Ik bleek toen een verkeerde hdmi-kabel gebruikt te hebben. Heb toen een Ultra High Speed-kabel gekocht en aangesloten. Zo'n Ultra High Speed-kabel heet officieel HDMI 2.1.

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface


Wisselen TV ontvanger met de TV ontvanger van de slaapkamer heeft ook geen effect.

 

Experia box v10

ZXHN H369A

zal van het weekend poging doen om de hmdi kabel te wisselen 

Dat is interessant - verhuist het probleem mee of blijft het op dezelfde plek? Is het nog gelukt om de HDMI kabel te wisselen, en heb je iets gehad aan de tips van Katana hierboven?


Hoi Alexandra,

Veranderen van tv ontvanger geeft exact zelfde resultaat. Wel geluid geen beeld. 

Wisselen hmdi kabel knieuwe 2.0 gekocht) met reset router geeft ook geen ander resultaat. Blijft zwart beeld met geluid, dus instellingen naar fabrieksinstellingen wat ik op Google vond is ook geen optie.

TV van dochter aangesloten en die werkt wel zonder problemen (geen smart tv) 

Ben dus bang dat het in de tv zelf zit 


Hoi Alexandra,

Veranderen van tv ontvanger geeft exact zelfde resultaat. Wel geluid geen beeld. 

Wisselen hmdi kabel knieuwe 2.0 gekocht) met reset router geeft ook geen ander resultaat. Blijft zwart beeld met geluid, dus instellingen naar fabrieksinstellingen wat ik op Google vond is ook geen optie.

TV van dochter aangesloten en die werkt wel zonder problemen (geen smart tv) 

Ben dus bang dat het in de tv zelf zit 

Hmm, dat vermoeden heb ik ook. Dan kan je nog verschillende dingen proberen. Eerst even controleren of je televisie toevallig ge-updatet kan worden. Het is belangrijk dat je dat nakijkt in het menu van de tv zelf. Je kunt daarnaast ook contact met de fabrikant van je tv opnemen, en/of even kijken of zij een eigen forum hebben. Mogelijk vind je op een van die manieren tips of een oplossing waar je mee geholpen bent. Als je vragen hebt of als je iets gevonden hebt, deel het hier gerust.