Skip to main content

Nieuwe TV Samsung Qled QN95A  4K 100 HZ  4x HDMi 2.1 poort (laatste firmware 1808)

NIeuwe KPN TV Arris VIP 5202 (HTML versie 4.133.204 NMc: 8.0.132_4 DBL: 7.12.3 RBL: 3.0.180

Nieuwe XGS-PON (28 december geplaatst)

KPN Box 12 (6 maanden od)

Heb sinds een week een nieuwe TV en KPN TV. Had daarvoor alleen glasvezel Internet

 

TV geeft zwart beeld, maar heeft wel TV geluid (geprobeerd op NPO/radio en diverse kanalen). De KPN menu overlay wordt wel getoond. Om de 30 seconden krijg ik een HDMI ‘refresh/handshake’ en valt het geluid weg (en de KPN) overlay. Geheel zwart beeld   om na 3 seconde weer terug te komen

Heb alle apparatuur gereset en van de stroom gehaald

Heb alle 4 HDMI 2.1 poorten geprobeerd.

Heb 3 gecertificeerde HDMI 2.1 kabels geprobeerd (incl de KPN kabel.

Netwerkkabel vanuit KNP BOX rechtstreeks aangesloten op de arris. (loopt normaal via 1GBit  hub)

Kabels worden ook OK getetest door de TV.

TV signaal voor de kanalen incl HD glas lijkt altijd  1280x720 HD 50 te zijn 

Heb de Setting in Beeldscherm in alle varianten vele malen aangepast.(SD/UHD/576p-4K/auto/HDR uit/aan/ etc))

TV heeft door Samsung een reset gekregen van alle HDMI poorten

Heb ook een PS5 en de enige mogelijkheid om beeld te krijgen op de TV was HDCP op 1.4 te zetten (safe mode) of HDCP in het Playstation menu op UIT.

 

Het aparte is dat ik een keer weL beeld heb gehad (na pielen met de beeld/settings). Verdween weer na aan/uit zetten KPN Arris box..

 

 

Hallo @User2021, welkom op het KPN forum! Het klinkt alsof het misgaat bij de HDCP handshake. Je hebt dit bij de PlayStation opgelost door de HDCP op 1.4 te zetten. Dit kan ook helpen bij de tv-ontvanger. Daarnaast kan het helpen om de tv-ontvanger op UHD 50hz te zetten.


Bedankt voor de reactie

Ik had alle opties geprobeerd naar mijn weten. In ieder geval alle resoluties (bij Beeldscherm). Ik heb geen setting gevonden op het KPN arris kastje om HDCP op 1.4 te zetten (Misschien niet goed gekeken?  Dit is ook geen optie op de TV. Daarnaast verwacht ik van 2021  hardware dat ik geen dagen hoef te troubleshooten om iets (niet) aan de praat te krijgen. Plug and play is al tijden en begrip (en zou geen illusie meer moeten zijn).  Vandaag heb ik de TV heb ik geretourneerd en het KPN TV abo opgezegd. Er schijnt 22 januari een update van Samsung te komen voor de samenwerking met decoders?, maar of dit gaat werken voor het KPN kastje of dat het toch aan het KPN kastje ligt….. Geen idee. Ben aardig wat ongemak/getest op de PC gewend, maar zo iets simpels als zonder ongemakken TV kijken op een TV is kennelijk niet meer mogelijk.


Ah, jammer. Normaal gesproken is het ook een kwestie van plug-and-play. Jouw situatie is een uitzondering. Het probleem lag waarschijnlijk in de HDCP handshake, maar daar heb je nu niets meer aan. Of het aan de TV of aan de tv-ontvanger lag, is nu ook niet (meer) te zeggen. Mocht je er in de toekomst toch weer voor kiezen om televisie af te nemen, dan hoop ik dat het ook voor jou inderdaad een kwestie van plug-and-play is.