Skip to main content

Ik heb ook steeds hetzelfde probleem met de ontvanger beneden. Zwart beeld iedere keer bij opstarten ( zo'n 5 minuten!). Geluid komt wel door. Ook hapert de tv regelmatig en valt het signaal weg. De ontvanger kan ook regelmatig niet uit worden gezet. Reset en software helpt niet. Mediabox reset ook niet. Het ligt duidelijk aan de ontvanger zelf. Hoe kan ik een nieuwe verkrijgen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @Lizettef. Van harte welkom hier. Wat irritant dat je steeds zwart beeld krijgt bij het opstarten. Zou je iets meer toelichting kunnen geven? Welke type tv-ontvanger en TV heb je? Hoe is alles aangesloten en gebruik je bijvoorbeeld de met de tv-ontvanger meegeleverde HDMI-kabel? Waar ik ook benieuwd naar ben is of de volgorde waarin je de apparatuur aanzet ook uitmaakt, dus eerst de tv en dan de ontvanger of andersom. Zou je ook je forumprofiel willen invullen en mij een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 


Hallo @Lizettef. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 


Nee. Het is helaas telkens maar even opgelost. 

We hebben een ontvanger ( via stekker) . Draadloos tv dus.we kunnen geen kabel trekken wegens ontbreken van plinten en kruipruimte.  

We zetten eerst de module aan en dan de tv . Je krijgt eerst 5 min geluid en dan pas beeld. Eerst tv aanzetten biedgeen wijziging.  Kastje reset. Modem reset. Alles geüpdate  en dan gaat het weer een paar weken beter . Maar daarna begint het weer opnieuw. Ik denk dat het echt aan de tv module ligt ( die zwarte kast/ ontvanger)   


Ook valt de tv tijdens het kijken vaak even stil ( zwart beeld tussendoor)


Ergens is ruis ontstaan op uw electriciteitswerk.  Dat kan komen door een slechte ledlamp, dimmer of telefoonoplader. Zelfs zonnepanelen van de buren kunnen al voor problemen zorgen.  Wellicht kunt u een keer testen met een kabel ipv de draadloze verbindingsets. 


Onzin. Noch bij ons als de buren is er iets gewijzigd in het elektrisch netwerk. Geen zonnepanelen, geen extra apparatuur.

 


De tv boven doet het gewoon wel goed. 

Maar ik wil de ontvanger niet ruilen met die van boven omdat dit probleem zich daar dan voordoet. 

 Ook heb ik in mijn eerste bericht ook aangegeven dat de ontvanger ook wel eens vastslaat

. Dat we hem zelfs niet uit kunnen zetten dan.

Onzin over gewijzigd elektra maakt mij dus erg boos. Wat een service.

Te veel moeite om gewoon een nieuwe ontvanger te leveren.

Ik stap wel gewoon over denk ik. Dan is het ook opgelost

 


U weet het blijkbaar allemaal beter. Zojuist kwam hier nog iemand voorbij met dezelfde problemen. En waar denkt u dat het probleem zat...In een schemerlamp. Deed hij die aan dan had hij storing deed hij em uit was er geen storing.  En zo zijn er diverse voorbeelden. Maar ik wens u veel succes.


Hallo @Lizettef. Jammer om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart. Hoewel ik snap dat dit frustrerend is, wil ik je wel vragen om op een fatsoenlijke manier te reageren. @Joep1965 is, net als jij, een klant en doet hier op het Forum zijn uiterste best om mee te denken en te helpen. 

Als ik het goed begrijp is je tv-ontvanger middels een Draadloze Verbindingsset aangesloten op je modem. Zoals @Joep1965 al aangeeft is het goed mogelijk dat er iets op het stroomnet verstoringen veroorzaakt. Dat is geen onzin. Om dit te kunnen uitsluiten is het van belang dat je de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel aansluit op je Experia Box. Werkt het dan wel goed? 

Verder begrijp ik dat je nog een tweede tv-ontvanger hebt en dat het probleem verplaatst naar boven als je de tv-ontvangers omwisselt. Heb ik dat goed begrepen? Is je tv-ontvanger boven bekabeld aangesloten of ook via de Draadloze Verbindingsset? En kun je verder nog aangeven op welke tv-ontvanger (merk en model) het probleem speelt? 

Zou je ten slotte ook je forumprofiel verder willen invullen en mij een seintje kunnen geven als dit is gelukt?


Sorry @Joep1965 . Ik dacht dat je van kpn zelf was en vond dat antwoordt niet klantvriendelijk.

Mijn fout.

 


Dag @Lizettef. Ik zie dat je niet meer reageert op mijn vragen. Mag ik daaruit opmaken dat het probleem inmiddels (via een andere route) is opgelost? Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.


Reageer