Skip to main content

Ik heb de laatste tijd wel problemen met mijn 5202, waarbij deze een zwart, groen of blauw beeld geeft vanuit opstarten uit standby. Er komt dan wel geluid uit, maar hij reageert nergens op. Stroom eraf is dan de enige oplossing. Ik mag mijn ontvanger omruilen bij een KPN winkel.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Het valt mij op dat ik geen HD glas zenders meer zie in mijn zenderlijst. (Dus die 660 range).
Ik heb laatst mijn 4K ontvanger gereset en ik vraag me af of het daar door komt.
Of heeft KPN iets veranderd??


Goedemiddag bij ons zijn de glasvezel zenders weg ze staan ook niet meer in de gids. en staan ook niet in verborgen.raar.heeft decoder 5202 Arris. wij gewoon glasvezel aan sluiting wij hebben zeker bijna 4jaar de glasvezel zenders gehad. nu niet meer. 🤔


Ik zie nu (pas) bij mij hetzelfde. Weet je ondertussen al wat er is gebeurd?

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Wel juiste switches eventueel tussen de ontvanger en modem.

of rechtstreeks aangesloten dan wil een fabrieksreset nog wel eens helpen.


@DeVisdude 

Heb je toevallig de ontvanger in Eco modus staan. Dan wil het wel eens voorkomen dat de glaszenders verdwijnen. Een frisse restart wil dit probleem verhelpen


Bij mij is het rechtstreeks aangesloten met een cat6a sftp kabel.
Ik heb alles al geprobeerd, software reset en frisse start. Kpn support had ook geen opties meer dan vervanging.


Het valt mij op dat ik geen HD glas zenders meer zie in mijn zenderlijst. (Dus die 660 range).
Ik heb laatst mijn 4K ontvanger gereset en ik vraag me af of het daar door komt.
Of heeft KPN iets veranderd??

Hoi, @DeVisdude 

Gereset als in stroom eraf gehad?

Na stroomonderbreking of opstarten bij gebruik eco modus kán het voorkomen dat die zenders bij de 5202 ineens weg zijn. Met een “Frisse start” zouden ze er weer moeten zijn.

(instellingen: systeem)

661 t/m 670


Hij staat niet in eco modus. Ik heb zojuist een frisse start gedaan en er is geen verandering. Tussen zender 652 en 801 zit niks anders.


Het valt mij op dat ik geen HD glas zenders meer zie in mijn zenderlijst. (Dus die 660 range).
Ik heb laatst mijn 4K ontvanger gereset en ik vraag me af of het daar door komt.
Of heeft KPN iets veranderd??

Hoi, @DeVisdude 

Gereset als in stroom eraf gehad?

Na stroomonderbreking of opstarten bij gebruik eco modus kán het voorkomen dat die zenders bij de 5202 ineens weg zijn. Met een “Frisse start” zouden ze er weer moeten zijn.

(instellingen: systeem)

661 t/m 670


Ik heb een software reinstall gedaan, en nu zojuist ook een frisse start. Eco modis staat uit. De zenders zijn niet teruggekomen. Ik zie 652 en daarna 801…


@DeVisdude Wat voor type hdmi-kabel zit er tussen tv-ontvanger en tv?


@Katana321 die uit de doos, meegeleverd

let op, ik kan dan ook niet meer zappen, de box reageert niet meer


@Katana321 die uit de doos, meegeleverd

Dat is dan prima. Ik heb in het verleden eens een verkeerd type hdmi-kabel aangesloten die ik nog op zolder had liggen. Dat gaf toen dezelfde problemen. Daarom mijn vraag.


Misschien is het weer een 5202 extra. Peter en wij gebruiken allebei de 2952. Daar staan ze gewoon nog op. 


Vul je forumprofiel even zo volledig mogelijk in, @DeVisdude .

Dan kan een kpn moderator, die komt hier nog, dit administratief even nakijken.


Misschien is het weer een 5202 extra. Peter en wij gebruiken allebei de 2952. Daar staan ze gewoon nog op. 

Op een 5202 staan de HD-"Glas" zenders uiteraard ook gewoon nog.


@DeVisdude 

Ik heb elders gelezen als de spanning (volksmond stroom) op de Arris 5202 wegvalt, je via het menu de HD glaszenders weer kan activeren.

Hoe weet ik niet, want ik heb deze, helaas, niet. (En 4K pakket is te duur voor wat je er voor krijgt).😉

 

P.S.

Deze topic gaat over:

Wanneer HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.

 

MAAR, wanneer komt KPN eindelijk de belofte van 5 jaar geleden na.

HD glas ook vanaf 1.

En dan vind ik dat KPN ook alle HD kanalen in de originele stream op het net moet zetten.

Daarna zijn ze pas op tv gebied een echte concurrent voor Ziggo.


Hallo allemaal, ik heb deze topics hier allemaal even samengevoegd. 

In de 3 verschillende topics werd het anders een beetje rommelig. 

Mochten jullie elkaar kunnen helpen zou dit mooi zijn. 

Anders komt hier na een aantal dagen vanzelf een forum moderator voorbij. 


Goedeavond. Ikzelf heb net gecontroleerd en de glasvezel zenders staat gewoon van af 661tot 670 wij hebben zo lang ik de Arris 5202.heb gelukkig geen probleem gehad. Wij hebben glasvezel aansluiting 200 200. Werkt perfect 

 

 


Ik heb vanmiddag mijn 5202 omgeruild bij de KPN winkel en ik heb mijn glas zenders weer terug. Strange….


Dat het vreemd is ben ik mee eens….

Dat ze weer terug zijn is prima. Case closed (neem ik aan?).😎


Het missen van de glas zenders is opgelost. Nu nog even afwachten of het opstarten uit standby goed blijft gaan. Dit is niet te reproduceren.