Skip to main content

Ik heb sinds een week regelmatig tijden tv kijken zwart knipperd beeld. Dit kan zijn met gewoon tv kijken of met opnamen kijken. Ik heb alle kabels na gekeken. Het Motorola kastje meerdere keren aan en uit gezet. Ook heb ik de experia box gereset. Helaas geen verandering.

 

Handige zoekfunctie: ik heb dit probleem ook.

Router (Motorola V10) staat op 10 meter van de TV (dezelfde ruimte).

Ook veel vastlopers, met name tussen 19.00 en 21.00 (heel vreemd)

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je beide berichten

Ben hier ook wel benieuwd: heeft de eco modus invloed op de WiFi sterkte??

zo ja dan schakel ik m uit: tv signaal laat te wensen over

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je beide berichten


Hallo @Dennis Vermeulen, welkom. 

Uit jouw vraagstelling merk ik dat jij een aantal dingen door elkaar haalt :nerd:. De Motorola is geen router, de router is het modem/de Experiabox waarop jouw verbinding binnenkomt. De Motorola is een Tv-Ontvanger, ook wel STB genoemd. De TV-ontvanger sluit je met een HDMI kabel aan op jouw televisie, als deze 10 meter van jouw TV af staat, is dat eigenlijk best ver en kan dit problemen veroorzaken. De Motorola is wel verouderd, via deze link kan je een nieuwe aanvragen

Daarnaast kan de Eco stand de kwaliteit van de Wifi beïnvloeden, daarom raad ik je aan om deze uit te zetten. Maar de kwaliteit van de Wifi heeft niks te maken met het TV signaal.  


Heb je nog het zwarte kastje bij je tv staan met Motorola vip1853 dan snel omruilen dat ding voor een nieuwer model.

http://kpn.com/omruilen .

N.B. noteer wel even je ITV-abonnementsnummer (dat staat i.h. menu onder info) en je ITV pincode. Daarmee moet je éénmalig de nieuwe ontvanger installeren.

De afstandsbediening houdt je, die werkt ook met de nieuwere modellen.


Hallo @Dennis Vermeulen, welkom. 

Uit jouw vraagstelling merk ik dat jij een aantal dingen door elkaar haalt :nerd:. De Motorola is geen router, de router is het modem/de Experiabox waarop jouw verbinding binnenkomt. De Motorola is een Tv-Ontvanger, ook wel STB genoemd. De TV-ontvanger sluit je met een HDMI kabel aan op jouw televisie, als deze 10 meter van jouw TV af staat, is dat eigenlijk best ver en kan dit problemen veroorzaken. De Motorola is wel verouderd, via deze link kan je een nieuwe aanvragen

Daarnaast kan de Eco stand de kwaliteit van de Wifi beïnvloeden, daarom raad ik je aan om deze uit te zetten. Maar de kwaliteit van de Wifi heeft niks te maken met het TV signaal.  

Het is idd een Experiabox V10 en we hadden een zwart Motorola kastje. Inmiddels is die er uit ivm WiFi functie TV

eco modus uit gezet maar nog steeds kwalitatief matige verbinding


Hebben jullie tips om d verbinding Experiabox → tv te verbeteren??

zo rond half acht savonds begint ie vaak te haperen


Hoi @Dennis Vermeulen

Bedoel je de Wifi verbinding met de Smart TV? 

In dat geval is het altijd een goed idee om de Wifi Manager te doorlopen, daarnaast kan je ook de stappen volgen op de self service pagina