Skip to main content

Sinds vorige week klant. Mede vanwege glasvezel. Door monteur alles laten aansluiten. 2 super wifipunten,  nieuwste modem en 2 DIW7022. Alles met hdmi en utp aangesloten op de 2 schoteltjes.

Inmiddels op beide tv's al opstartproblemen gehad. Na een nacht uitstaan starten ze schijnbaar op maar alleen een zwart scherm.

-1 keer opgelost door ander hdmi kanaal te kiezen,

Wie herkent dit?

-1 keer door op home te drukken. Verscheen de teletekst app???

-1 maal door kort de adapter eruit te trekken.

-1 maal na minuut spontaan

Vandaag tijdens Afspelen was internet ineens weg. Tv scherm gaf aan: U hebt geen internet.start modeopnieuw op.

Dit  heb ik ook elke dag na een paar uur dat tv kastje uit staat. Wel geluid maar geen beeld. Heb Dit alleen op kastje met WiFi verbinding. Met kabel geen probleem. 

Soms geeft de tv aan dat er geen hdmi input is, afgewisseld met zwart scherm.

Na stroom eraf werkt het wel. Vind dit best vervelend dat de stekker steeds eruit moet om tv te  kijken.

 

 


Zou toch niet moeten kunnen. Ik vrees dat ze dit te vroeg op de markt brachten. Elke keer dat gedonder. En dan zeiden ze nog dat bekabeld niet nodig was met 2 super wifipunten. En zelfs die 2 swp waren eigenlijk niet nodig volgens de monteur. 🙄


Beste @Ruud987 en @Ariekanarie2, jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen! Er zijn inderdaad nog wat problemen waar je als klant last van kunt hebben. We hebben een lijst met bekende bevindingen die je in de gaten kunt houden. 

 

We proberen zo veel mogelijk op te lossen en komen dan ook regelmatig met updates. De laatste update, en wat er precies verbeterd is, vind je hier:

 


Nu na een week even een update. Vrijwel elke dag wel een probleem bij het opstarten inclusief de “oplossing”. 
Ik ben een newbie dus vergeef me als ik iets verkeerd doe. 
 

datum        Tv1 

13-3-23   DIW7022 stond aan terwijl ik zeker ben dat hij ‘s avonds uit was. Update??

14-3-23   Gids niet te raadplegen. Kon daardoor niet iets terugkijken. In beeld stond: opnieuw opstarten bij problemen. 
15-3-23   Zwart scherm. Stroom eraf en opnieuw opstarten. Werkte. 
 

                 Tv2

11-3-23    Roze scherm. Wel geluid! Stroom eraf en opnieuw opstarten (zie foto)

12-3-23   Bleef hangen maar na ok klikken startte toch op. In menubalk was opname, film en sport weg. 

13-3-23   Roze scherm, stroom eraf en opnieuw opstarten 
14-3-23   Ochtend: Paars scherm, stroom eraf en opnieuw opstarten  

                  Avond: Duurde lang voordat hij doorstartte. Zeker 30 seconden.

16-3-23  volgens tv geen hdmi signaal. Opnieuw opstarten.

Kortom, nog veel problemen. Als hij opstart zelden problemen. 

Hopelijk komen er updates die deze problemen oplossen. Er zit iets niet oké met de hdmi aansturing

Jammer dat de ondertiteling op BBC nog steeds niet werkt. Soms versta ik niet alles en dan is ondertiteling erg fijn. 

 

 


Nu na een week even een update. Vrijwel elke dag wel een probleem bij het opstarten inclusief de “oplossing”. 
Ik ben een newbie dus vergeef me als ik iets verkeerd doe. 
 

datum        Tv1 

13-3-23   DIW7022 stond aan terwijl ik zeker ben dat hij ‘s avonds uit was. Update??

14-3-23   Gids niet te raadplegen. Kon daardoor niet iets terugkijken. In beeld stond: opnieuw opstarten bij problemen. 
15-3-23   Zwart scherm. Stroom eraf en opnieuw opstarten. Werkte. 
 

                 Tv2

11-3-23    Roze scherm. Wel geluid! Stroom eraf en opnieuw opstarten (zie foto)

12-3-23   Bleef hangen maar na ok klikken startte toch op. In menubalk was opname, film en sport weg. 

13-3-23   Roze scherm, stroom eraf en opnieuw opstarten 
14-3-23   Ochtend: Paars scherm, stroom eraf en opnieuw opstarten  

                  Avond: Duurde lang voordat hij doorstartte. Zeker 30 seconden.

16-3-23  volgens tv geen hdmi signaal. Opnieuw opstarten.

Kortom, nog veel problemen. Als hij opstart zelden problemen. 

Hopelijk komen er updates die deze problemen oplossen. Er zit iets niet oké met de hdmi aansturing

Jammer dat de ondertiteling op BBC nog steeds niet werkt. Soms versta ik niet alles en dan is ondertiteling erg fijn. 

 

 

Herkenbaar!

Ook hier verschillende keren roze scherm gehad na opstarten.

Ook de melding op scherm dat er geen HDMI input is, terwijl groene lampje van TV+ box brand heb ik al verschillende malen gehad.

Beide alleen op te lossen door stroom van de TV+ box te halen. Ik moet dat nu dagelijks of om de dag wel een keer doen :-(


Het blijft maar problemen geven op beide tv’s. Vandaag weer een ander probleem. Na aanvankelijk een zwart scherm overgeschakeld naar ander HDMI kanaal en terug. Vervolgens schoot hij zonder dat ik op OK drukte naar een kwart scherm. Zie foto. Home werkte maar schoot na een fractie door naar door naar dat kwart scherm. Tv+ uitgezet. Bleef eerst een tijdje hangen. (Loop?) Pas na 30 seconden ging het echt uit. Opnieuw aan en toen deed hij het. In menu maar op 1920 50 Hz gezet. Stond op 4k. Kijken of dat helpt? 
 

Als ze opstarten werkt het in 90% van de gevallen perfect. Iemand nog suggesties? Overigens heb ik op 2e tv+ box alle kleuren gehad bij het opstarten. Dan werkt alleen stroom eraf. 

 


De eco stand lijkt de oplossing. Even wachten heb ik er graag voor over. 😀


De eco stand lijkt de oplossing. Even wachten heb ik er graag voor over. 😀

Zelfs de ecostand is gevoelig voor de gekleurde schermen. Gelukkig start hij wel gewoon op. Zodra het logo verschijnt verdwijnt het gekleurde scherm. Misschien zit daar iets waar de ontwikkelaars mee kunnen.