Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem. Na het aan zetten van de tv ontvanger gaat het scherm de 1e en soms zelfs 2e minuut van beeld naar zwart met een paar seconden interval. Het ligt niet aan de tv van ik heb het op beide schermen in huis. Zowel bedraad als met de extender via stopcontact. Ik heb de 4K ontvangers maar heb het in het verleden ook op de normale interactieve ontvangers gehad. Ben erg benieuwd hoe het kan en hoe ik er van af kom

 

Admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Hoi René, welkom op het forum! Lijkt me erg irritant, dit. Je geeft aan dat het op beide ontvangers voorkomt. Zijn dit beide 4K ontvangers van het type Arris 5202? Ervaar je ook problemen met je internetverbinding? Vul verder alsjeblieft je forumprofiel in en laat even weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we hier verder naar kijken.


Je hebt nog niet weer gereageerd, René. Dan ga ik er vanuit dat het probleem is verholpen. Mocht dit niet zo zijn, reageer alsnog. Beantwoord mijn eerder gestelde vragen en vul je profiel in :)


Ik heb de zxv8001 ontvanger. Internet heeft geen problemen


Welkom terug, René 🙂 Dank voor je antwoorden en het invullen van je profiel. Alleen, je huisnummer mist. Zou je die nog willen invullen? Dan kan ik hier de rest erbij pakken en gaan we dit verder nakijken. Laat even weten als je het hebt aangevuld.


Is aangepast


Mooi, dan heb ik nu de hier de boel erbij gepakt. Je verbinding an sich ziet er goed uit, dus daar zal het probleem niet in zitten. 

 

Je hebt twee ontvangers en ik begrijp uit je bericht dat je het probleem ook op beide ervaart. Een ervan is aangesloten met een draadloze set, de andere met een kabel. Ik zie hier dat deze andere via een switch is aangesloten. Zit de draadloze set ook op de switch, of wel op de Experia Box? Wat voor switch is het (merk en type)?

 

Verder, je geeft aan dat het beeld zwart wordt. Zie je dan nog wel de infobalk/gids/menu of dat ook niet? Na die eerste paar minuten waarin dit gebeurt, blijft het beeld daarna wel goed?


Klopt. In beide gevallen krijg ik een zwart scherm.

De draadloze stopcontact stekkers zijn de DVS1200 welke in contact staan met de experia box v10A.

De bedrade ontvanger loopt via een switch (een alhua. Weet niet welk type. Deze heeft 8 uitgang poorten waar er maar 2 van in gebruik zijn. 1 van de 2 gaat rechtstreeks naar de tv. De 2e gaat naar een asus router als WiFi extender. Maar dat werkt probleemloos)

    de draadloze (dvs1200) gaat rechtstreeks via de experia box.

Hopenlijk kun je verder


Dank je, René. Dan heb ik nog een paar tests voor je om te doen.

  • Wil je eens een van de tv ontvangers tijdelijk rechtstreeks met een kabel op de Experia Box aansluiten. Kijk dan of het probleem op die manier ook voorkomt. Test daarna ook de andere ontvanger. Als een of  beide het wel goed doen rechtstreeks op de Experia Box, dan zit het probleem hem in de verbinding die ze nu hebben. Dan verwacht ik dat de verbinding niet stabiel genoeg is met de draadloze set en / of dat je switch geen IGMP snooping ondersteund. 
  • Komt het probleem ook bij allebei voor als ze rechtstreeks verbonden zijn met de Experia Box, check dan de bekabeling tussen Experia Box en IS/RA punt. Vervang die kabel eens met een andere.

ook Op die manier het zelfde probleem. Maar dat wist ik al omdat ik in het verleden het zelfde probleem had in mijn vorige woning waar het wel rechtstreeks op de Expedia box zat. 


Welkom terug, René, dank voor je reactie. Om dat het in je vorige woning ook voorkwam kunnen we de verbinding an sich uitsluiten als oorzaak. Dat laat de ontvangers, of apparatuur in je thuisnetwerk als oorzaak. Je geeft ook aan dat je dit probleem ook had met eerder ontvangers. Dan is de kans klein dat het nu aan de huidige ontvangers ligt. En ga ik me toch richten op je thuisnetwerk. Het kan namelijk zijn dat een aangesloten eigen apparaat toch storing geeft op de tv ontvanger(s) ook als de ontvangers zelf wel rechtstreeks zijn aangesloten. Om dan te achterhalen of dit inderdaad het geval is, is een proces van eliminatie nodig.

Dit begint door alles los te koppelen van de Experia Box. In eerste instantie sluit je dan de tv ontvanger(s) daar op aan en kijk of ze op die manier het probleem ook geven. Zo niet, dan weet je op dat moment dat het probleem hem zit in een van je eigen apparaten. Vervolgens sluit je dan één voor één die weer aan. En dan steeds kijken of het probleem met de ontvangers ontstaat. 

Als het issue ook voorkomt op het moment dat de ontvangers alleen zijn aangesloten op de Experia Box, zonder verdere apparatuur, dan kan ik hier kijken of ik nog iets kan doen.


Helaas, het leek even beter te zijn maar nu heb ik wederom het zelfde probleem. De ontvangers staan nu rechtstreeks op de Experia box


Dat is vervelend, @René1983. Ik heb een melding aangemaakt voor de achterliggende afdeling om hier naar te kijken. Ze nemen hiervoor contact met je op. Dit doen ze op het bij ons bekende 06-nummer dat eindigt op 899.