Skip to main content

Inmiddels op alle (3) ontvangers hetzelfde probleem. Wanneer ik blader door de EPG en daar een zender kies om te bekijken krijg is meestal een zwart scherm, doe ik vervolgens een keertje ‘kanaal verder’ of ‘kanaal terug’ dan komt de zender wel gewoon in beeld.

Voor mijn gevoel is dit issue ontstaan na de laatste update van de ontvangers.

Dat is mij deze week ook een aantal keren opgevallen, als je dan op de terug-knop klikt en nog een keer krijg je weer beeld.

 


Ik heb afgelopen dagen hetzelfde gezien bij het zappen, even een kanaal terug en weer omhoog en er is wel beeld.

Herstart van de switch en igmp proxy (eigen router) hielp niet. Het viel me wel op dat het nooit mis ging bij de NPO kanalen.


Ik kan vandaag het probleem niet reproduceren.


Ik heb hier hetzelfde probleem. Niet erg zolang je nog een extra handeling kunt doen en het opgelost is, maar zo hoort het niet!!


@AGB@obelisk@JanD@Bartholomeusje  Hebben jullie de nieuwe update van de NMC al binnen, NMC 8.0.139_1 , of is het van de oudere update?

De uitrol is namelijk nog niet begonnen, alleen de testgroep is er uitgegaan, ik heb hem niet en geen probleem met wat jullie ervaren.


@Doornekamp33 Ik heb 138_1


Ook hier het zelfde probleem, NMC versie 138


Dit probleem is hier ook opgevallen bij alle 2 de Vip5202 ontvangers.
Na heen en weer zappen is er wel weer beeld.

NMC 138_1


NMC 8.0.138_1 op beide ontvangers.


Dan zit het niet in de april update, en ik heb 2x VIP 5202 en nergens last van, werkt zoals het moet, soms wat traag (lijkt het) maar geen zwarte schermen na gebruik via de EPG.


Dan zit het niet in de april update, en ik heb 2x VIP 5202 en nergens last van, werkt zoals het moet, soms wat traag (lijkt het) maar geen zwarte schermen na gebruik via de EPG.

Heb ook 2x VIP 5202 maar zoals vermeld dus wel last,  heb jij glas of DSL @Doornekamp33 ?


@Speedmaster Ik heb gelukkig glasvezel, en een eigen Fritzbox 5490 direkt op die glasvezel er tussen zitten.


@Speedmaster Ik heb gelukkig glasvezel, en een eigen Fritzbox 5490 direkt op die glasvezel er tussen zitten.

Hier ook Glas


Ik zit ook op glas. Het lijkt wel dat inmiddels het verschijnsel minder vaak optreed, meestal gaat het veranderen van kanaal goed.


Hi @Bartholomeusje! Ik zie in het topic dat het probleem nu minder vaak voorkomt. Is dat voor jou ook het geval? Heb je daarnaast ook de ontvanger al een frisse start gegeven