Skip to main content

 

mijn ouders kregen ineens deze zwarte balk bovenin hun tv-scherm. Iemand enig idee hoe we dit op kunnen lossen?? 

 

 

 

 

 

Ikzelf heb ook zo'n TV van Sony. IK HEB híer geen last van. maar het kan aan de instellingen liggen of tv of de decoder. als u hem op een andere zender zet doet híj het ook. 


@JeanetA Vermoedelijk ‘per ongeluk’ een verkeerde knop (de info knop?) op de Sony afstandbediening gedrukt.


Druk meerdere malen op de i-knop van de Sony-afst.bed. van de tv. De balk zou dan weg moeten gaan. Normaal blijft ie maar 5 seconden staan overigens.

Lukt dat nog niet haal dan 30 seconden de stekker van de Sony televisie uit het stopcontact.


Soms komt deze balk ook in beeld als het geluid over gaat van “Stereo” naar “Dolby Digital” en andersom. Ook ik heb een Sony TV, helaas is dit niet uit te schakelen. Wat @PeterG al aangaf is dat deze balk 5 sec in beeld blijft.


Bedankt voor jullie reacties. De balk bleef continu in beeld. Na resetten van de experiabox van KPN is de balk verdwenen👍 Waarschijnlijk door een update gekomen. Nogmaals bedankt voor de tips. 


Ikzelf heb ook zo'n TV van Sony. IK HEB híer geen last van. maar het kan aan de instellingen liggen of tv of de decoder. als u hem op een andere zender zet doet híj het ook. 

De balk bleef continu in beeld al dagen lang. Ook op andere zenders. Experiabox gereset en het is opgelost👍


Reageer