Skip to main content
Beantwoord

Zwarte korte dropout beelden op Soundbox

• June 28, 2025
  • 10 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb net de soundbox in gebruik genomen, via vaste IP kabel. Wat me opvalt is dat er vaak (ca 2x per 5 minuten) er kort een zwart beeld tussen zit, net alsof de box teveel belast is. Hoe dit op te lossenĀ 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom op onze community ​@Innopeer!

Heb je de vragen van Peter al gezien? De beeldinstellingen zijn belangrijk. Onderstaand artikel kan je daar ook mee helpen:

Daarnaast ben ik benieuwd naar wanneer je dit ervaart: is het bij live tv kijken? Gebeurt het op alle zenders? Ervaar je dit ook als je bijvoorbeeld programma's terugkijkt of eventueel opnames bekijkt? En ook ben ik benieuwd naar hoe jouw Soundbox aangesloten is op je televisie.

Ā 

​@AaWeeĀ Voor jou geldt hetzelfde, we kunnen je alleen beter helpen als je een eigen topic aanmaakt. Als je daar gelijk zo uitgebreid mogelijk in beschrijft hoe jouw apparatuur aangesloten is, hoe je instellingen staan en wat je al hebt geprobeerd, helpen we je daar zo gauw mogelijk verder.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2025

Hmm.

Staat de beelduitvoer wel op 50 Hz?

Dus 1080p 50Hz of 4k2k 50Hz?

• Helper
  • June 29, 2025

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde op de gewone TV+box.
De ene keer om de paar minuten, de andere keer duurt het langer.
De beelduitvoer staat op ā€œautomatisch de besteā€ en dat blijkt 4k2k 50Hz te zijn.
De box is een week of wat geleden naar de fabrieksinstellingen gereset.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom op onze community ​@Innopeer!

Heb je de vragen van Peter al gezien? De beeldinstellingen zijn belangrijk. Onderstaand artikel kan je daar ook mee helpen:

Daarnaast ben ik benieuwd naar wanneer je dit ervaart: is het bij live tv kijken? Gebeurt het op alle zenders? Ervaar je dit ook als je bijvoorbeeld programma's terugkijkt of eventueel opnames bekijkt? En ook ben ik benieuwd naar hoe jouw Soundbox aangesloten is op je televisie.

Ā 

​@AaWeeĀ Voor jou geldt hetzelfde, we kunnen je alleen beter helpen als je een eigen topic aanmaakt. Als je daar gelijk zo uitgebreid mogelijk in beschrijft hoe jouw apparatuur aangesloten is, hoe je instellingen staan en wat je al hebt geprobeerd, helpen we je daar zo gauw mogelijk verder.

• Helper
  • July 2, 2025

Bedankt voor je reactie Alexandra.
Laat ik nou de laatste dagen geen last meer van ā€œhet probleemā€ hebben…
Op zicht goed natuurlijkĀ šŸ˜€
Voordat ik een nieuw topic aanmaak, kijk ik het nog even aan.

Arthur
Ā 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@AaWeeĀ Hi Arthur, gelukkig! Houden zo, zou ik zeggen 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 7, 2025

Ik ervaar het zowel bij TV kijken alsook bij Netflix (maar dan ook wittteĀ flitsen, halve onderste deel van het beeld) . De kast is via bedraad internet aangesloten. Euvel blijft bij draadloos kijken ook bestaan. Herstart helptniet

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Innopeer, heel vervelendšŸ˜•. Ik wil nog even iets anders controleren bij je: gebruik je de HDMI-kabel die bij de Soundbox geleverd werd? Zo niet, wil je dat eens proberen? Zo ja, heb je de mogelijkheid om eens een andere HDMI-kabel te testen? We horen graag je ervaringen.

• Helper
  • July 11, 2025

​@AaWeeĀ Hi Arthur, gelukkig! Houden zo, zou ik zeggen 😊

Helaas toch weer een paar keer de "dropoutā€ gehad. Ik ga een topic aanmaken met de titel ā€œkorteĀ  dropout beeld TV+ā€

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Het maakt niet uit met welke kabel; probleem blijft bestaan

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 29, 2025

Dan ligt dat dus ook niet aan de HDMI kabel. Zouden jullie de Box ook eens helemaal willen resetten door de instructies op onderstaande link te volgen?Ā 
Ā 

Ā