Skip to main content

Zomaar vanmorgen bleek ineens de zwarte box voor de interactieve TV geen IP adres te kunnen krijgen; bleef maar staan met de melding dat ie er een aan het ophalen was. Er is in mijn netwerk iets veranderd, heb het zwarte kastje en de modem inmiddels meerdere keren spanningsloos gemaakt, maar kasje komt niet verder dan 10P. Wat nu te doen?

Dat is vervelend. Vooral als je niet kunt uitwijken naar app of http://tv.kpn.com.

Zit er een verbindingsset tussen?


Hi @kibootje, welkom hier. 

Welke televisieontvanger heb je precies? Een type/modelnummer is genoeg, en heeft dit in het verleden wel gewerkt? Mag ik ook weten hoe de ontvanger is aangesloten? Is dit rechtstreeks met een kabel aangesloten of zit daar nog een switch tussen of draadloze adapters? Of eventueel via WiFI?

Wat je in ieder ook kan doen is de ontvanger resetten. Zo reset je de nieuwe TV+ ontvanger, en zo reset je de overige ontvangers. 


Sorry voor de late reactie, het probleem had ik al opgelost: er was wel een wifi extender in het netwerk opgenomen waar ook DHCP actief was. Is nu uitgezet. Heeft wel minimaal een jaar goed gewerkt door dat ding alleen maar IP adressen in een range boven de 180 toe te laten kennen. Dus ik was bijna ten einde raad.

Blijkbaar is er met een automatische software update (ik raad maar) iets veranderd. Dat komt dan pas aan het licht als er een reset plaatsvindt en het uitdelen van IP adressen opnieuw begint. Gek genoeg had alleen mijn TV-ontvanger (Arkadian HMB 2260) daar last van. 

 


Reageer