Skip to main content

Hoi,

Pas sinds korte tijd abonnee bij KPN en vanaf dag 1 hebben wij last van zwarte tussenpauzes tijdens het tv kijken. Ik heb meerdere soortgelijke topics gevonden echter nergens een antwoord gevonden. Ik heb een video gemaakt om duidelijk te maken wat er precies gebeurt. In onderstaande video zie je binnen 30 seconden twee keer het beeld op zwart + het geluid valt weg.

https://vimeo.com/580875466

Zijn hier al oplossingen voor? Ik heb van alles geprobeerd..

Experia Box V12

 

Hoi,

Pas sinds korte tijd abonnee bij KPN en vanaf dag 1 hebben wij last van zwarte tussenpauzes tijdens het tv kijken. Ik heb meerdere soortgelijke topics gevonden en zag dat deze naar het ‘nieuwe menu’ topic zijn verhuisd, echter nergens een antwoord gevonden. Ik heb een video gemaakt om duidelijk te maken wat er precies gebeurt. In onderstaande video zie je binnen 30 seconden twee keer het beeld op zwart + het geluid valt weg.

https://vimeo.com/580875466

Zijn hier al oplossingen voor? Ik heb van alles geprobeerd..


Dit lijkt puur het contact tussen tv en tv ontvanger.

De hdmi kabel al eens vervangen? Is de originele hdmi kabel die KPN erbij doet in gebruik?

Ik heb het zelfde probleem al eens opgelost hiermee.

Anders een andere hdmi poort proberen. 


Hoi,

Pas sinds korte tijd abonnee bij KPN en vanaf dag 1 hebben wij last van zwarte tussenpauzes tijdens het tv kijken. Ik heb meerdere soortgelijke topics gevonden en zag dat deze naar het ‘nieuwe menu’ topic zijn verhuisd, echter nergens een antwoord gevonden. Ik heb een video gemaakt om duidelijk te maken wat er precies gebeurt. In onderstaande video zie je binnen 30 seconden twee keer het beeld op zwart + het geluid valt weg.

https://vimeo.com/580875466

Zijn hier al oplossingen voor? Ik heb van alles geprobeerd..

Hoi @Joostkoper mag ik die link van jou gebruiken? Ik heb dat probleem ook! Dan kan ik die plaatsen in mijn topic: 

Het is niks beroerder dan dat geknipper. Maar ik zie dat je de TV op Disney+ hebt staan? Maar Disney+ zit niet op de TV ontvanger, of was dit tijdens de reclame? Is jou TV ook een Samsung?


@Dennis Schreve , @Joostkoper 

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een "slechte” hdmi-kabel. Zoals kpn monteur @DennisA78 aangeeft in het TOPIC (!) van Joostkoper. (hetzelfde op 2 of meer plekken vragen is op zijn minst ONhandig.)

Vervanging van de hdmi kabel kan een goede oplossing zijn. Bv een HDMI 2.0 4k kabel. De door KPN zelf geleverde kabel voldoet niet altijd.

En Dennis Schreve: het is een reclame voor Disney+ inderdaad. Was tijdens de rust van Feyenoord - FC Drita.


Vervanging van de hdmi kabel kan een goede oplossing zijn. Bv een HDMI 2.0 4k kabel. De door KPN zelf geleverde kabel voldoet niet altijd.

Maar @Dennis Schreve heeft die HDMI kabel al vervangen en dat heeft geen postief resultaat opgeleverd.


Hoi @Joostkoper, welkom! Ik  heb je berichten in het Updates topic verplaatst naar je eigen topic hier omdat dit niet iets te maken heeft met recente updates. Zoals al aangegeven zien we dat in de meeste gevallen dit ligt aan de verbinding tussen tv ontvanger en tv. Probeer inderdaad eens een andere HDMI kabel en (een) andere poort(en). 


Bedankt voor jullie reacties. Excuus voor de dubbele post en verwarring.

Ik had een ‘oude’ HDMI kabel aangesloten en heb deze nu vervangen met de HDMI kabel die is meegeleverd door KPN. Dit lijkt het probleem voor mij te hebben opgelost, in 30 minuten namelijk geen  één keer zwart beeld gezien. Ik zal over een aantal dagen dit nog eens bevestigen


Wij hebben hier ook last van, ik dacht eerst dat het aan de home-cinema set lag. KPN Router al meerdere keren gereset idd niks help. Bij ons is echter de tijd van het scherm beeld maar een fractie van een sec. maar toch het is storend. Ook wij hebben dure hdmi-kabels 4K, zelfs de uitgang van de AV-set veranderd en de poort van de utp aansluiting, niks helpt.


Wij hebben hier ook last van, ik dacht eerst dat het aan de home-cinema set lag. KPN Router al meerdere keren gereset idd niks help. Bij ons is echter de tijd van het scherm beeld maar een fractie van een sec. maar toch het is storend. Ook wij hebben dure hdmi-kabels 4K, zelfs de uitgang van de AV-set veranderd en de poort van de utp aansluiting, niks helpt.


probeer eens de bijgeleverde hdmi kabel van kpn om toch de hdmi kabel uit te sluiten

werkt dit nog niet goed

dan direct op de tv aansluiten om even tijdelijk te testen (zonder home-cinema)

 

 


probeer eens de bijgeleverde hdmi kabel van kpn om toch de hdmi kabel uit te sluiten

werkt dit nog niet goed

dan direct op de tv aansluiten om even tijdelijk te testen (zonder home-cinema)

@MelskeH Ik ben het eens met @peter-keetfm Probeer eens een andere hdmi-kabel en let daarbij op het type hdmi-kabel. Want dat je een “dure 4K-kabel” hebt, wil niet zeggen dat dat voldoet.

(Ik had eerder een hdmi 1.4-kabel gebruikt en had flinke problemen. Na het plaatsen van een hdmi 2.1-kabel waren de problemen weg.)