Skip to main content

We hebben een 4k abonnement, maar toch de witte ZTV ZXE 8001 kastjes voor ontvangst. Nu zijn we hier best tevreden over, maar ik zou graag 1 willen omruilen voor een kastje en AB met bluetooth functie omdat we het kastje in een kast willen gaan zetten. Hoe kan ik dat regelen? 

Beste @MKO76 

De ZTE ZXV8001 (4K tv ontvanger) heeft ook een Bluetooth functie erop zitten, heb je misschien dan wel de juiste afstandsbediening? Want ik heb ook de ZTE ZXV8001, en de mijne heeft Bluetooth. Is jou afstandsbediening wit of zwart aan de achterkant:

  • Afstandsbediening met witte achterkant heeft geen bluetooth
  • Afstandsbediening met zwarte achterkant heeft wel bluetooth

KPN gaat niet zomaar een tv ontvanger omruilen, als iedereen dat wilt dan gaat het behoorlijk in de papieren en kosten lopen.

Afstandsbediening instellen


De afstandsbediening heeft een zwarte achterkant, maar lijkt toch echt geen bluetooth te hebben. Als ik de link in het bericht volg dan kom ik alleen maar op instellen van de tv, maar ik wil juist dat het kastje reageert op de afstandsbediening als die in de kast staat.
Daarnaast mis ik bij dit kastje/AB ook de snelknoppen voor netflix en youtube. Prima als het is opgelost met het omruilen van een AB, maar daar twijfel ik een beetje aan.

Ik heb wel een beetje moeite met de zin: zomaar omruilen. We betalen namelijk iedere maand best veel geld aan KPN. Volgens mij mag je dan ook wel een beetje verwachten dat KPN een bepaalde service levert. Ik snap dat KPN inzet op duurzaamheid, maar ik vind de KPN er zeker niet klantvriendelijker op geworden. Ik zie er tegenwoordig tegenop om contact met jullie op te nemen. Veel standaard antwoorden, veel regeltjes en soms weinig begrip. 


Dus jij vind dat alles maar lukraak moet worden geruild als er iets nieuwers is gekomen op de markt.

Ben je bereid om nog veel meer extra te gaan betalen, kosten van een kastje zijn niet zo hoog, maar alle verzend/verpakking/handling kosten lopen aardig op en iemand moet dat gaan betalen.


Hallo @MKO76 ,

Dit omwisselen kan nu via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

 


@Noordzee Dit topic is een jaar oud?

Waarom naar boven halen?


Kwam deze bij toeval tegen. En deze ontvanger is sinds kort om te ruilen. 


Kwam deze bij toeval tegen. En deze ontvanger is sinds kort om te ruilen. 

Oei, daar ben ik niet blij mee, want dit betekent dat kpn nu actief van de 8001 afwil. En dat terwijl juist deze ontvanger voor mij het beste werkt, beter dan de 5202 en aan de nieuwe TV+ box met Android moet ik al helemaal niet denken.