Skip to main content

Heb op mijn tv geen prime video app en ook geen kanaal 203 Heb hierover gebeld met KPN maar kreeg te horen dat ik het maar via mij telefoon moest streamen. Vind dit maar een rare zaak. Op de site van KPN stond dat mijn kastje een ZXV 8001 wel geschikt zou moeten zijn maar helaas. Kunnen deze kastjes niet gewoon omgeruild worden voor kastjes die wel kanaal 203 en prime video als app weergeven op je tv. Sta nu aardig met lege handen.

Beste @Johan Benz 

Amazon Prime Video komt niet op de ZXV8001, hieronder kun je er meer over lezen welke tv ontvangers wel Amazon Prime Video ondersteunen:

De makkelijkste manier om Amazon Prime Video te kijken

Je kunt de ZXV8001 ook niet zomaar omruilen voor nieuwere exemplaren. 


Bedankt voor je response Dennis, heb inmiddels een Arris vip 5202 kunnen bemachtigen op mp, hoop dat het dan opgelost is. Groet Johan


Bedankt voor je response Dennis, heb inmiddels een Arris vip 5202 kunnen bemachtigen op mp, hoop dat het dan opgelost is. Groet Johan

@Johan Benz ik lees dat je er 1 hebt bemachtigd via Marktplaats, dit mag absoluut niet! Deze ontvangers zijn van KPN, en blijven eigendom van KPN. Deze zal dan ook niet gaan werken. 


Hoezo mag dat niet, snap die opmerking namelijk nog steeds niet.

KPN voorziet degene die hem niet inleverd van een mooie afkoopsom en daarme word die ontvanger eigendom van de vervreemder en mag die gewoon verhandeld worden en is KPN geen eigenaar meer van de ontvanger.

Ding staat best leuk op de kast, de kans dat die het gaat doen is zeer klein, tenzij er geen abonneenummer instaat of het abonneenummer van de vorige er nog in staat en hij de boel niet heeft opgezegt heb je een klein kansje van werken tot KPN hem gaat blokkeren en je hem mooi kan tentoonstellen, want ja, dat kopen wettelijk mag is 1, het mogen en kunnen gebruiken is 2, en dat mag dus niet.


@Doornekamp33 Je krijgt de tv ontvanger in bruikleen, dan mag je hem niet op marktplaats verkopen. Het is niet van jou, het is van KPN. Begrijp je het nu? 😉


Strikt juridisch gezien heeft @Doornekamp33 volledig gelijk.

KPN geeft in haar algemene voorwaarden aan dat zij bij het niet retourneren van de in bruikleen gegeven apparatuur de vervangingswaarde in rekening kan brengen. Daarmee doet KPN impiciet afstand van het eigendomsrecht en wordt de abonnee juridisch gezien eigenaar van het in bruikleen gegeven apparaat.


En daar zijn al zaken over gevoerd door providers die ze glansrijk verloren hebben in het verleden.

Begrijp jij het nu @Dennis Schreve  😉

Of het wenselijk is is de volgende discussie.🤔


En daar zijn al zaken over gevoerd door providers die ze glansrijk verloren hebben in het verleden.

Begrijp jij het nu @Dennis Schreve  😉

Effe denken, 🤔 Ja! Ik begrijp het! 😂🤣