Skip to main content

Vanochtend kreeg ik een nieuwe afstandsbediening binnen voor mijn ZTE ZXV8001 stb. Bij de vorige was het batterijklepje namelijk gebroken.

Batterijen er in gedaan en de knoppen 7+9 ingedrukt om de bluetooth koppeling in orde te maken. Daarna wilde ik de afstandsbediening afstellen op de tv, wat via het menu van de stb moet. Alleen de afstandsbediening doet helemaal niets bij het instellen.

Ook als ik bijvoorbeeld een willekeurig type tv aanklik en alles opsla, brandt er geen lampje wanneer ik een volumeknop indruk en mijn telefoon-camera ziet ook geen infrarood signaal. Het instellen doet dus niets met de afstandbediening.

Toen maar besloten de oude afstandsbediening weer te gebruiken met het batterij klepje van de nieuwe; batterijen ingeplugd en 7 + 9 ingedrukt gehouden om de bluetooth te koppelen. Alleen werkt het instellen van de oude afstandsbediening nu ook niet meer! Ik heb nu dus twee afstandbedieningen waarbij het instellen via de stb niet werkt.

​Bijgaand een foto van het type afstandsbediening waar het om gaat, bij deze werkt de reset combinatie rode + blauwe knop niet.

 

Waarom plaats je het batterijklepje van de nieuwe afstandsbediening niet gewoon op de oude?


Waarom plaats je het batterijklepje van de nieuwe afstandsbediening niet gewoon op de oude?

Ik heb geschreven dat ik dat heb gedaan maar de oude koppelt nu ook niet meer


Kan je de TV ontvanger helemaal niet meer bedienen met die afstandsbedieningen?


Jawel, alleen het instellen van het infraroodsignaal op mijn tv lukt nu niet meer.

Edit: de Bluetooth verbinding werkt wel gewoon bij beide


En wat gebeurt er dan als je in het menu de afstandsbediening gaat koppelen aan jouw televisie?

Op welk scherm loopt het dan fout?


En wat gebeurt er dan als je in het menu de afstandsbediening gaat koppelen aan jouw televisie?

Op welk scherm loopt het dan fout?

Er loopt niks fout alleen de afstandsbedieningen zenden nooit een infrarood signaal uit wanneer ik op "Test" druk


Hoe qeet je dat ze geen infrarood uitzenden?

Heb je de selectie van het merk en type van de televisie helemaal van scratch af gedasn en daarbij ook de voorgeselecteerde waarden helemaal weggehaald?


Camera van telefoon gericht op de infrarood blaster. Bij andere afstandsbedieningen zie je dan het IR ledje aangaan.

Ik heb het van scratch geprobeerd ja. Ook willekeurig ander merk/type geprobeerd en na "Test" de boel opgeslagen alsof het zou werken. Als ik daarna op volume/uit/source knoppen druk ook geen IR signaal en ook het lampje op de afstandsbediening brandt niet bij die knoppen.

Is knoppencombi 7+9 misschien funest voor dit type afstandsbediening?


Hoi @sdelange99. Wat vervelend dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen. Wanneer je de knoppen 7 en 9 tegelijk indrukt forceer je de Bluetooth connectie. Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening: 

 

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). ePairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Zou je een factory reset willen uitvoeren en het daarna nog eens proberen om jouw afstandsbediening te koppelen?


Hi Vikash,

Die combinaties werken volgens mij alleen met de afstandsbediening van de Arris STB's, niet met die van de ZTE. Deze heeft ook maar 1 ledje zoals op de foto te zien is. Ik had eerder alsnog geprobeerd rood en blauw ingedrukt te houden en daarna op OK, maar het haalt niets uit. Het instellen lijkt gewoon niet door te komen op de afstandbediening, want er komt nooit een infrarood signaal uit als ik op een volumeknop druk.


Ik vind het ook zo raar dat de oude afstandsbediening ook niet meer ingesteld wil worden. Misschien iets met de software van de STB?


Ik verwacht niet dat het een software probleem is op de tv-ontvanger, omdat je hierboven aangeeft dat je problemen hebt met het bedienen van de TV d.m.v. het infrarood signaal. Het is inderdaad wel vreemd dat de oude afstandsbediening ook niet meer werkt. Zou je de infrarood blaster er eens tussenuit kunnen halen of de afstandsbediening willen koppelen aan een andere tv (als dat mogelijk is) in huis? 


Met infrarood blaster bedoel ik die van de afstandsbediening zelf, niet zo'n los apparaatje om het signaal door te sturen naar verborgen apparatuur.

Ik heb de afstandsbediening geprobeerd in te stellen op een willekeurig ander type tv en heb daarna de instellingen opgeslagen. Maar als ik dan op de TV-uit knop druk of een volumeknop gaat er niet eens een lampje op de afstandsbediening branden, dus hij is niet eens ingesteld.


Wat vreemd dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen aan jouw televisie. Er zit denk ik niets anders op dan een nieuwe toe te sturen. Laat je ons weten of het is gelukt?


Zal ik doen!


Vandaag de nieuwe afstandsbediening ontvangen.. Ook deze laat zich niet afstemmen. Bluetooth koppeling naar de STB was er wel direct. Ik heb zelfs voor de zekerheid de batterijen uit de Samsung Bluetooth afstandbediening gehaald maar het mocht niet baten.

Heb de STB ook een factory reset gegeven en de software verwijderd.


Wat vervelend dat het niet lukt om de nieuwe afstandsbediening te koppelen met jouw tv. Welke merk/model tv heb je in huis?


Ik heb een Samsung UE49NU8000. Maar al kies ik op de STB bijvoorbeeld voor een Sony Bravia, straalt de afstandsbediening nooit een infrarood signaal uit.

Zoals ik zei; het instellen/koppelen/afstemmen komt gewoon niet door bij de afstandsbediening. Klinkt mij als een probleem vanuit de STB gezien de eerste afstandsbediening wel probleemloos gekoppeld was  en het daar nu ook niet meer werkt.


Heb je de stappen op deze pagina gevolgd om jouw afstandsbediening in te stellen. Het lijk mij niet dat het probleem in jouw tv-ontvanger zit, aangezien je met het infrarood signaal jouw tv wilt bedienen. 


Ja, ik heb de stappen gevolgd. Voor de ZXV8001 afstandbediening moet er via het menu van de STB gekozen worden voor het merk en type tv. Daar loopt het spaak; wanneer ik op de knop druk om de instelling op te slaan en daarna probeer bijvoorbeeld het volume te veranderen gebeurt er niets. lampje op de afstandsbediening blijft uit en ik zie via mijn camera ook geen infrarood signaal uit de afstandsbediening komen. Bij het knopje Test om de code voor de tv te testen komt er ook nooit een infrarood signaal uit de afstandbediening.

 

Bij deze afstandbediening gebeurt het koppelen dus vanuit de STB. Deze zou via bluetooth naar de afstandsbediening moeten sturen welk type tv ik heb en dat lijkt niet te gebeuren.


3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

Zou je dit eens willen proberen?

 

Als dit ook niet werkt, dan kan je misschien eerst de Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen.
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

En daarna de afstandsbediening handmatig koppelen d.m.v. de Snelcode 1 (Samsung). Op deze pagina vindt je een handleiding.

 


Hi Vikash,

Die combinaties zijn voor de arris afstandsbedieningen en doen dus niks voor de ZTE afstandsbediening. Koppelen met een snelcode is ook niet mogelijk met deze afstandsbediening.


Wat vervelend dat maar het niet lukt. Ik kan proberen om jouw tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Dat betekend dat je een nieuwe ontvanger krijgt dat bij jouw abonnement hoort. Je neemt op dit moment een Hussel Internet en TV abonnement af, dus ik verwacht dat onze logistieke afdeling geen 4k ontvanger krijgt met Bleutooth toestuurt. Ik heb geen invloed op het soort tuner dat je gaat krijgen. Wil je dat ik een nieuwe tv-ontvanger toestuur? 


Hi Vikash,

Dat is goed. Ik wacht een nieuwe STB af.


Dat is goed. Ik wacht een nieuwe STB af.

Ik heb zojuist aan onze logistieke afdeling gevraag om een nieuwe tv-ontvanger toe te sturen en een privébericht naar jou verstuurd met daarin meer informatie over deze omruil. 


Reageer